וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההקלטות חשפו: אשכנזי היה מעורב בפעילות הרפז

4.6.2012 / 22:20

הקלטות מלשכת הרמטכ"ל שנחשפו בחדשות 10 שופכות אור על מידת מעורבות אשכנזי בפרשה שהסעירה את מערכת הביטחון, וכן על היחסים הקרובים בין עוזר הרמטכ"ל וינר לבועז הרפז

על רקע החלטת בג"ץ היום בעניין פרשת הרפז, הערב (שני) נחשפו בערוץ 10 הקלטות מלשכת הרמטכ"ל, החושפות את מידעת המעורבות של היושב בה בעבר, גבי אשכנזי, בפרשה, ואת הקשר הקרוב בין עוזרו אל"מ ארז וינר לבין בועז הרפז. היום החליט הרכב השופטים כי על מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס להעביר את המסמכים לווינר, וכי על האחרון להשיב תוך שלושה שבועות למבקר, כדי שיוכל לפרסם דו"ח מלא על הפרשה בתוך כחודש.

ברקע פסיקת בג"ץ עדיין מרחפת הסערה שפרצה בין מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין לאור השאלה האם לפתוח בחקירה פלילית נגד המעורבים בפרשה. היועץ התנגד ומבקר המדינה ממשיך להתעקש שמחומר החקירה שבידיו עולה חשד לעבירות פליליות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וינר לאשכנזי: "אם תהיה חקירה נגיד שהגיע ושהתלבטנו לא עשינו עם זה כלום, חשבנו שזה לא נכון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחת השיחות בין הרפז לווינר, שהקלטותיה נחשפו הערב, מסבירה לכאורה את טענת המבקר נגד וינר, על פיה פעל לאסוף חומר מכפיש נגד מעורבים בפרשה.

הרפז: "תגיד מה אתה רוצה, אתה רוצה להתיש אותו, דרך מיכה (לינדנשטראוס) אתה רוצה, מה אתה רוצה?".
וינר: "טוב".
הרפז: "אתה רוצה שמישהו ייגש ויגישו שתי תלונות במשטרה... רק תגיד מה אתה רוצה ותגיד איפה אתה רוצה. להפחיד את ההוא, להטריד את ההוא להציק לו. אין עצירות, אין התחרטנו, אין נחמדים, אין פה רגע שנייה... מסתערים קדימה".
וינר: "או קיי".
הרפז: "ונפגעים פה ושם מה לעשות".
וינר: "עלא כיפאק".

וינר טען בעבר כי כל הפעולות שביצע היו לגיטימיות במסגרת תפקידו כעוזר הרמטכ"ל, וכן כי לא ניתן לנתק את הקשר של השיחות הללו מהאווירה העכורה והמתח בין לשכת הרמטכ"ל מלשכת שר הביטחון.

אשכנזי: "החולשה שיש לנו את הנייר"

בשיחה נוספת שנחשפה בחדשות 10 בין אשכנזי לווינר מתברר כי הרמטכ"ל לשעבר היה מעודכן בחלק מהפעילות של עוזרו.

אשכנזי: "החולשה שיש לנו את הנייר (מסמך הרפז, א.ב.)... זו הבעיה שלנו".
וינר: "טוב אבל אתה לא הוצאת אותו אני יודע שיש אותו כנראה לעוד כמה אנשים... אבי (בניהו – דובר צה"ל דאז, א.ב.) בעצמו שמע את זה מכל מיני מקורות נוספים".
אשכנזי: "נו, אבל בני (גנץ) ויואב (גלנט) יודעים את זה מאתנו אבל אם תהיה חקירה אנחנו נצטרך להגיע ואני לא מתכוון לשקר, נצטרך להגיד איך הגיע המכתב".
וינר: "לא, אם תהיה חקירה נגיד שהגיע ושהתלבטנו לא עשינו עם זה כלום, חשבנו שזה לא נכון".
אשכנזי: "אבל הוא צריך להבין, בועז (הרפז), שלא תהיה ברירה עם זה ושלא נשקר. הוא מבין את זה?".
וינר: "אני חושב שכן, אני יכול לחדד את זה איתו".

באותם ימים, עת נחשפה הפרשה לראשונה, חיפשה המשטרה העתקים של מסמך הרפז ואשכנזי, שהחזיק בהם, לא מיהר למסור אותם לידי משטרת ישראל בטענה כי התכונן לעמוד בפני ועדת הבדיקה הממלכתית לענייני המשט הטורקי לעזה.

לצד זאת, חשפו השיחות מערכת יחסית קרובה מאוד בין אל"מ וינר להרפז, במהלכה תיאמו את אופן השימוש במסמך הרפז ואיסוף חומר נוסף. יצוין כי בימים הקרובים יועבר חומר חקירה נוסף לידי אל"מ וינר במסגרת תשובתו למבקר, ובין היתר הוא יידרש להשיב על תוכן השיחות הללו.

עוד באותו נושא:
פרשנות: למה וינר מנסה לעכב את פרסום דו"ח הרפז?
בעקבות פסיקת בג"ץ: דו"ח הרפז יוגש בתחילת יולי
היועמ"ש נגד מבקר המדינה: לא אמר אמת בפרשת הרפז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully