וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "כוכבי מוכשר אך לא מבין במאבקי כוח"

6.6.2012 / 12:09

נוכח פרסום התמלולים מחקירת פרשת הרפז בתקשורת, בהם מעביר ברק ביקורת על האלוף כוכבי, שיבח אותו השר וציין: "ניסו להוציא דברים מתמונת האמת שלהם"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל)

"ראש אמ"ן אביב כוכבי הוא איש מוכשר ביותר, הוא ראש אמ"ן מצוין", כך אמר הבוקר (רביעי) שר הביטחון אהוד ברק, עקב פרסום תמלולי חקירתו בפרשת מסמכי הרפז, בהם תועד מותח ביקורת על כוכבי. "אזרחי המדינה ומקבלי ההחלטות שלה יכולים לישון בשקט. הערכת המודיעין שלו ודעתו נשמעות וחשובות מאוד. האלוף כוכבי מוביל את המערכת להישגים יוצאי דופן גם בפעילות המבצעית", הבהיר. לטענת ברק, ביקורתו על כוכבי התייחסה לכך שהוא לא מתורגל ב"מאבקי הכוח היצריים" בצמרת הביטחון, וציין כי ייתכן שהדבר אף מעיד עליו טובות.

בפרסומים נכתב כי במהלך חקירתו בחודש ספטמבר בשנה שעברה, העביר ברק ביקורת על מינויו של סא"ל (במיל') י', מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, לראשות וועדה פנימית בחיל האוויר. "ראש אמ"ן החדש (כוכבי) סיפר לי שהוא הקים איזה צוות בראשות בחור בשם י'. זה לא בדיוק מוצלח, כי הוא במקרה אחד ממעריציו של הרפז", אמר. לדבריו, "לפי דעתי כוכבי בחור מאוד מוכשר, הוא פשוט לא מבין, הוא לא מכיר מספיק את ההוויה המודיעינית".

שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל גבי אשכנזי, תת אלוף אביב כוכבי וראש אמ"ן האלוף עמוס ידלין בטקס החלפת ראש אמ"ן, נובמבר 2010. דובר צה"ל
ברק, כוכבי ואשכנזי בטקס החלפת ראש אמ"ן/דובר צה"ל

בכנס הסייבר שנערך היום בתל אביב, ביקש שר הביטחון לנצל את הבמה ולהבהיר כי דבריו הוצאו מהקשרם. "במערכת הזאת יש צד נוסף שאותו אביב, כמו אנשים אחרים שמגיעים אל אמ"ן מבחוץ, לוקח להם זמן לזהות. הצד הזה של מאבקי כוח יצריים, מכתבים אנונימיים - זאת ההוויה שהתכוונתי אליה כאשר אמרתי שאותה אביב לא מבין", הסביר ברק ואף ציין: "אגב, אני לא בטוח שזה לא לשבחו". לדבריו, "אני חושב שבעדות המלאה שלי, כשהיא תיקרא על ידי הציבור, כשיצא הדו"ח או בהזדמנות אחרת, כל העניין יובן. יש פה ניסיון להוציא את הדברים מתוך תמונת האמת שלהם".

"בשולי העניין אגיד שאני בטח לא יכול להלין על אביב", הוסיף ברק. "אני ביליתי את רוב חיי הצעירים במדים באמ"ן הרבה מאוד שנים. גם אני מודה, שכאשר נחשפתי אל חלק מההתנהגויות שתוארו לימים או גולמו בפרשת הרפז, מצאתי את עצמי מופתע מאוד, ומגלה בשלב מאוד מאוחר עד כמה האלמנטים הלא ראויים שהיו שם היו עמוקים ולא פשוטים. במובן הזה, גם אני שותף לאיטיות בהבנה", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully