וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרפז לאן?

7.6.2012 / 16:39

המידע הזורם מחדרי החקירות אצל המבקר גורם לכך שפרשת הרפז הולכת ומסתעפת. אודי שמחוני סבור כי רק ראש הממשלה יכול לעצור את רכבת השדים הזו שדוהרת לעבר תהום

המידע הרב הזורם כעת ללא הפסקה מתוך חדרי החקירות אצל המבקר, גורם לכך שפרשת הרפז הולכת ומסתעפת. כמו תמנון ענק ואכזר היא שולחת את זרועותיה הארוכות לכל הכוונים ואוספת לתוכה כל יום דמויות חדשות, סיפורים פיקנטיים חדשים, ומי יודע היכן זה ייעצר. הטובים של אתמול הפכו לרעים של היום ומחר הכול יתהפך. מדי יום מצטרפים לפרשה בעל כורחם פגועים חדשים שכמו כדור שלג הרץ במדרון, לא יעברו בשתיקה על הפגיעה בשמם הטוב, יגיבו ויגדילו את מעגל הנפגעים מהפרשה.

והציבור עומד מנגד מבולבל, מותש, ונפעם מכמות הזמן והמשאבים שנבחריו משקיעים באירוע הזה, וצופה בדאגה מהולה בעצב במחול השדים ההזוי המתחולל כנגד עיניו. וגדודי המחנות משני הצדדים הולכים וגדלים הולכים ומקצינים, אחרי ברק ואשכנזי עומדים אנשי לשכותיהם עם המקורבים להם, אחריהם ניצבים מבקר המדינה כנגד היועץ המשפטי, בוגרי גולני אל מול בוגרי היחידה ומהצד בוגרי שייטת 13 שפגועים אף הם. אנשי התקשורת מיהרו להתייצב איש איש לצד מקורבו, בכירי צה"ל ומערכת הביטחון בקבע ובמילואים , אין סוף ידידים ובעלי עניין. ונשאלת השאלה- עד מתי? עד לאן?

הפרשה מפותלת ומסתורית , אין בה ככל הנראה טובים או רעים , הנסתר בה רב על הגלוי, בסופו של דבר מה שכן ברור הוא שנוכל אחד ערמומי ומסוכן הצליח ממניעים אישיים מעורפלים ועל ידי יצירת מצגי שווא רבים לייצר סכסוך אישי עקוב מדם בין הרמטכ"ל ושר הביטחון שעבדו בהרמוניה סבירה קודם לכן , והמביך הוא שגם אחרי למעלה משנה לא התבררו למעשה מרבית העובדות הקשורות בפרשה המאוסה הזאת, ובעיקר לא ברור מי כתב את מסמך הרפז ומדוע.

"יצרים ואגו הם מהמסוכנים שבאויבנו"

רק אדם אחד יכול לעצור את רכבת השדים הזאת שטסה כעת לכוון התהום וזהו ראש הממשלה. נדרש ממנו הובלת פתרון יצירתי מסוג אחר, ההליך הקיים מוצה עד תום. ביבי צריך לנצל את מעמדו הבכיר והבוגר ולהושיב בכפייה סביב שולחן אחד את ברק ואשכנזי ולחתום על הסכמה לסיום הפרשה, לקבור עמוק ומהר את הגווייה בעודה מדממת, ולחתום על אמנה לסיום הסכסוך. אמנה שתאמר שלטובת ביטחון המדינה, שלמות צה"ל, וטובת הציבור כולו הפרשה הסתיימה באופן מוחלט. ידענו לסיים באופן דומה את פרשת קו 300 הקשה מזאת פי כמה וכמה, ואף חתמנו על הסכמי שלום עם הקשים באויבנו. מדוע שלא נדע לעשות זאת שוב?

כי הרי מה החלופה- שנמשיך לספק מידע ביטחוני רגיש ומסווג לשירותי המודיעין של אויבנו באשר הם? שטובי אנשינו ומשפחותיהם יגררו ללבה הרותחת הזאת? ומה בדיוק נגלה בסוף- שיצרים ואגו הם המסוכנים שבאויבים? שיועצים ומקורבים ראוי שיעסקו בעניינים מקצועיים בלבד. אז נכון שיהיו מתנגדים לתהליך, הפרשה מפרנסת אנשים רבים, עיתון שלם ניבנה עליו, ערוץ חדשות פחות מוכר טוחן עד דק כל פיסת מידע שיוצאת החוצה, לא מעט עורכי דין מפולפלים, משרדי יחסי ציבור, ועוד בעלי עניין שילבו את המדורה ללא הפסק, הם יצטרכו לחכות כולם לפרשה הבאה שתנחת עלינו לרעה.

הכותב הוא תת-אלוף במילואים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully