וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי משיב אש: "ברק מתנהל כלפי באובססיביות"

7.6.2012 / 0:03

הרמטכ"ל לשעבר התייחס להאשמות שר הביטחון כלפיו, לפיהן, בין היתר, לקח ונתן שוחד במהלך תפקידיו במערכת הביטחון: "מקווה שהציבור בישראל ידע להבחין בין יושר למניפולציות"

הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (במיל') גבי אשכנזי, התייחס אמש (רביעי) להדלפות מחקירת "פרשת הרפז" וכן תקף את התנהלותו של שר הביטחון, אהוד ברק, ואת התבטאויותיו כלפיו. "בחודשים האחרונים ובימים האחרונים אנחנו עדים למסכת נוספת של הדלפות שנועדה להכפיש אותי, את עוזרי, אל"מ ארז וינר, ושורה ארוכה של בכירים במטכ"ל", כתב אשכנזי ממקום מושבו בחו"ל. "אין לי ספק שגם אם הדרך תהיה ארוכה, יבין בסופו של יום הציבור, את אשר חוויתי בתקופת כהונתי כרמטכ"ל – ואיך נאלצתי להתגונן תוך מגבלות רבות בפני שר הביטחון אשר ניסה לפגוע בי".

"התנהלותו האובססיבית של שר הביטחון כלפי, גם היום, מתאפיינת בחוסר שיקול דעת בלשון המעטה. מצופה היה משר הביטחון להקדיש את זמנו לשמירה על בטחון ישראל", המשיך אשכנזי. "אני מזכיר כי אנשיי נחקרו בפוליגרף ונמצאו דוברי אמת, ואילו אנשי ברק לא זכו לאישור שכזה מרשויות אכיפת החוק. אני מזכיר לציבור, ששר הביטחון וראש לשכתו העידו בפומבי כי לא הכירו כלל את סגן אלוף (במיל') בועז הרפז. אני מטיל ספק בעדותם זו. לגבי טענות שר הביטחון, לפיהן הוא חושד בי בקבלת ונתינת שוחד בתפקידיי במערכת הביטחון, כמו גם לטענות על ניסיון עריכת 'פוטש' - אני דוחה אותן בבוז ובשאט נפש ועוד אתייחס אליהן בהרחבה".

"התנהלות לשכת ברק ראויה להיחקר"

הרמטכ"ל לשעבר ביקש להבהיר, כי "כל הקצינים אשר מונו בצמרת מערכת המודיעין, ובמטה הכללי בכלל, מונו בזכות כישוריהם בשקיפות ובמקצועיות, על פי חוות דעת מפקדים". הוא הוסיף: "צר לי שהם נאלצים להתמודד מול פקודיהם במבוכה, כתוצאה מהתבטאויות חסרות אחריות מצד שר הביטחון. יש לי אמון מלא בהם, לרבות אלוף אביב כוכבי, אשר מונה בהמלצתי ובהמלצת המטה הכללי, לאחר ששר הביטחון עיכב את מינויו".

אשכנזי המשיך להשיב אש לשר הביטחון ואמר: "התנהלותו של ברק והתנהלות לשכתו, כמו גם הליך לא תקין של מינוי והחלפת רמטכ"לים, הם שראויים להיחקר, כפי שתבעתי עם תחילת הפרשה, כמו גם העלמת ראיות, השמדת קלטות והעלמת מסמכים". לסיום כתב אשכנזי: "אני מצר על השתלשלות האירועים ומקווה שהאמת תצא לאור במהירות האפשרית והציבור בישראל ידע להבחין בין יושר, מקצועיות וכנות לבין מניפולציות ורוע וניצול השררה כקרדום לחפור בו".

אהוד ברק גבי אשכנזי וחיים סבן בערב מלגות לחיילים נובמבר 2009. אורי לנץ
"אשכנזי מנסה לזרות חול בעיני הציבור". שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, בימים טובים יותר/אורי לנץ

יועץ התקשורת של שר הביטחון הגיב לדברי אשכנזי: "חבל שגבי אשכנזי וארז וינר מונעים את הפצת דוח מבקר המדינה והצגת האמת לציבור ובמקום זאת ממשיכים לזרוע שקרים, כפי שהסתבר לאורך כל החקירות, ולהטעות את הציבור". עוד נמסר מטעמו של ברק כי "יותר ממצער לראות שאדם שעסק בפגיעה ישירה ומכוונת בפקודו, האלוף יואב גלנט, ועשה מעשים עבריינים לכאורה כדי למנוע ממנו להיות רמטכ"ל, מנסה בדברי הצביעות לגבי האלוף אביב כוכבי, לזרות חול בעיני הציבור. מסתבר שאשכנזי, שלא מצא זמן לענות למבקר המדינה על החשדות הרבים נגדו, מצא זמן בחו"ל להוציא את תשובתו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully