וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד מתנצל: "לא ידענו שהמטוס שהופל טורקי"

בראיון שהעניק לעיתון "קומהורייט" הטורקי התייחס נשיא סוריה למטוס פנטום שיירט במימיו הטריטוריאליים. "הלוואי ולא היינו מיירטים את המטוס, גילינו שהוא טורקי אחרי שהופל"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

נשיא סוריה, בשאר אסד, התנצל בפני טורקיה באופן פומבי על יירוט מטוס "פנטום" F-4 מעל מימיה הטריטוריאליים של ארצו. בראיון שפורסם הבוקר (שלישי) בעיתון "קומהורייט" הטורקי התייחס הנשיא הסורי כי "למדנו שהמטוס שייך לטורקיה רק לאחר שיורט. אומר זאת בביטחון של 100% - הלוואי ולא היינו מיירטים אותו". לא ידוע מתי נערך הראיון. אסד הוסיף כי לא יאפשר למתיחות עם אנקרה להדרדר ללחימה.

מטוס פאנטום של חיל האוויר הטורקי. רויטרס
"הלוואי ולא היינו מיירטים אותו". מטוס פנטום/רויטרס

לפני כשבועיים יורט המטוס הטורקי בידי כוחות סורים. שרידי המטוס אותרו בעומק של 1,300 מטרים במים הטריטוריאליים של סוריה. באנקרה הגיבו בחריפות; ראש הממשלה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר כי "לא נימנע מללמד לקח את מדינת הכנופיות שאיבדה את הלגיטימיות בעיני עמה, מטילה טרור על אנשיה ומנסה לבחון את גדולתה של טורקיה", הכריז ארדואן באנקרה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"חשבנו שמדובר במטוס ישראלי"

"לא נהסס לעשות כל מה שנדרש ולהגיב בדרך התקיפה ביותר לכל עמדה עוינת, מתקפה או איום נגדנו עם הכוח הקיים שלנו, והכוח וההשראה שאנו מקבלים מההיסטוריה שלנו", הוסיף ארדואן. בנאום שנשא בפרלמנט באנקרה, אמר ארדואן כי טורקיה אינה מעוניינת "לחרחר מלחמה", אולם הפלת מטוס ה"פנטום", שלדבריו "נעשתה בכוונה תחילה, ולא כתוצאה מטעות", לא תעבור ללא תגובה ראויה. "אין לפרש את העבודה שטרם הגבנו כחולשה", הוסיף. "זעמה של טורקיה הוא רב-עוצמה - לפחות כפי שידידותה היא בעלת ערך". עוד טען ארדואן כי "המטוס הלא חמוש" הופל במרחב האווירי הבינלאומי - אף שבטורקיה כבר הודו כי הוא חדר לזמן קצר למרחב הסורי, תוך הדגשה שתקריות דומות אירעו פעמים רבות בעבר והסתיימו ללא חילופי אש.

מנגד, טען שר ההסברה הסורי, עומראן אל-זוהבי, כי כוחות הביטחון יירטו את המטוס הטורקי בגלל שסברו שמדובר במטוס ישראלי. בראיון טלפוני לערוץ חדשות טורקי אמר השר כי מדינתו "אינה מעוניינת במשבר בין טורקיה לסוריה". לדבריו, מטוסי קרב ישראליים וטורקיים הם לרוב מתוצרת ארה"ב, דבר שכנראה גרם לכוחות לחשוב בטעות שמדובר במטוס ישראלי.

ביום ראשון האחרון דיווח השבועון הבריטי "סאנדיי טיימס" כי "טכנאים רוסים שיחקו תפקיד מפתח ביירוט מטוס הקרב הטורקי בשמי סוריה". על פי הדיווח, שמתבסס על מקורות דיפלומטים באזור, הפלת המטוס נועדה להזהיר את נאט"ו מפני התערבות במלחמת האזרחים בסוריה. גורם בחיל האוויר הישראלי שהתראיין לשבועון, אמר כי ישראל לא תופתע "אם המומחים הרוסים הללו, גם אם לא לחצו על הכפתור, היו לפחות ליד הקצינים הסורים שעשו זאת".


עוד בנושא
ארדואן נגד אסד: ”נלמד את מדינת הכנופיות לקח”
ארדואן מחריף איומיו על סוריה; קרבות עזים בדמשק
טורקיה: הסורים ידעו שהמטוס שלנו, ובכל זאת ירו
המטוס הטורקי אותר במים סוריים; נאט”ו תדון במקרה
צבא אסד הפיל מטוס צבאי טורקי בשטח סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully