וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארכיאולוגים באנגליה נדהמו: אישה ופרה נקברו יחד

הממצא ה"ביזארי" בבית הקברות מהמאה ה-5 ליד קיימברידג' הוא ייחודי לכל אירופה: מוכרים מקרים של לוחמים שנקברו עם סוסים, אך מעולם לא אישה עם חיה. "סימן למעמד הבכיר שלה"

ארכיאולוגים שערכו באחרונה חפירות בבית קברות אנגלו-סקסי מימי הביניים באזור קיימברידג' שבאנגליה נדהמו לגלות ממצא שהם מכנים "מוזר עד מאוד": שלדים של אישה ופרה, שנקברו יחד באותו הקבר. את הקבר גילו סטודנטים מאוניברסיטת מנצ'סטר ומאוניברסיטת מרכז לנקשייר. בתחילה חשבו ששלד החיה הוא של סוס, אולם בדיקה העלתה כי מדובר למעשה בפרה. "היה מקובל בעבר לקבור לוחמים יחד עם הסוסים שלהם, אבל אישה יחד עם פרה - זה דבר חדש", הסביר ל-BBC אחד הסטודנטים, ג'ייק נטאל. "התרגשנו גם כשחשבנו שגילינו סוס, אבל כשהתברר שזו פרה, העסק הפך אפילו יותר ביזארי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני לא חושב שאגלה משהו כל כך משמעותי עוד פעם בחיי". השלדים שנמצאו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש צוות החפירה, ד"ר דאנקן סייר מאוניברסיטת מרכז לנשקשייר, הסביר כי קבורת חיות הייתה פרקטיקה נדירה גם בימי הביניים, ועד היום התגלו בכל בריטניה 31 קברים כאלו, כולם של סוסים שנקברו יחד עם גברים: "זהו המקרה הראשון שמתגלה קבר של אישה עם חיה מהתקופה הזו - סוף המאה החמישית - ומעניין לראות שמדובר בפרה, סמל של רווחה כלכלית ועוצמה. נדיר מאוד לראות אישה שנקברת עם כאלו סממני עושר".

לדברי ד"ר דאנקן, בקבר נמצאו עוד מגוון תכשיטים וחפצי נוי המעידים על המעמד הגבוה של המנוחה. "היא כמעט בוודאות הייתה מהאליטה האזורית", הסביר. "היא נקברה עם חפצים שונים המסבירים את זהותה עבור האנשים שנכחו בהלווייתה".

"פרה זה דבר רציני לוותר עליו", הוסיפה שותפתו בראשות הצוות, ד"ר פיי סימפסון מאוניברסיטת מנצ'סטר. "זה מקור מזון, וחיה שמאוד יקר להחזיק, לכן ההחלטה להקריבה הייתה גדולה. כנראה רצו להראות את הכבוד שרחשו לה בצורה מיוחדת. לא היו עושים כזה דבר לכל אחד".

ד"ר דאנקן סיכם: "קבורה של פרה היא מקרה ייחודי באירופה כולה - מה שהופך את זה לממצא חשוב ומרגש ביותר. אני לא חושב שאגלה משהו כל כך משמעותי עוד פעם בחיי".

עוד מעולם הארכיאולוגיה:
בולגריה כמרקחה: נחשפו שני שלדי "ערפדים"
חוקרים גילו מטמון עתיק: "ניקינו כד ונשפך ממנו זהב"
ספרד: האם התגלו ציורי הקיר העתיקים ביותר?
תגלית: "הומר סימפסון" חי בסקוטלנד לפני 800 שנה
טקסס: אגם התייבש, ונחשפה עיירה מהמאה ה-19

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully