וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולגריה כמרקחה: נחשפו שני שלדי 'ערפדים'

לדברי היסטוריונים מדובר בשלדים המהווים המחשה לעבודת אלילים שהייתה נפוצה עד לפני כמאה שנה: על הגופות נמצאו סימני דקירה באמצעות מוטות בחזה - "למנוע מהן לצאת בחצות"

לא רק בסרטים: ארכיאולוגים מצאו בבולגריה שני שלדים של "ערפדים" מימי הביניים, כך דיווחו אתמול (רביעי) כלי תקשורת ברחבי העולם. השלדים מכונים כך כיוון שנמצאו עליהם סימני חיתוך בחזה, כשעל פי ההשערות הם נדקרו במוטות ברזל שנמצאו בסמוך להם, במטרה למנוע מהם "להפוך לערפדים".

קברים שנמצאו בבולגריה. AP
בבולגריה קבורים כמאה שלדים של ערפדים. השלדים שנמצאו/AP

היסטוריונים מעריכים, כי הגילוי מהווה המחשה לעבודת אלילים פגאנית שהייתה נפוצה בעיירות מסוימות עד לפני כמאה שנים, ולא רק ברחבי בולגריה. "השלדים הללו, שהותקפו באמצעות מוטות ברזל, ממחישים עיסוק שהיה נפוץ במספר עיירות בבולגריה עד לעשור הראשון של המאה ה-20", הסביר בוזידר דימיטרוב, העומד בראש המוזיאון הלאומי להיסטוריה בבירת בולגריה, סופיה. לדבריו, הגופות נדקרו לאחר המוות כדי למנוע מהן לצאת בחצות ולהטיל אימה על בני האדם החיים.

קברים שנמצאו בבולגריה. AP
הגילוי מהווה המחשה לעבודת אלילים פגאנית שהייתה נפוצה בעיירות מסוימות עד לפני כמאה שנים/AP

הארכיאולוג פטר בלאבנוב, שחשף בשנת 2004 שישה שלדים באתר ארכיאולוגי במזרח בולגריה, אמר כי המנהג הפגאני היה נפוץ גם בסרביה השכנה ובמדינות נוספות בבלקן. עוד נמסר, כי בבולגריה קבורים כמאה שלדים של ערפדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully