וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגלית: "הומר סימפסון" חי בסקוטלנד לפני 800 שנה

בני זוג שניקו את גינת ביתם הופתעו לגלות את ראש האבן העתיק, שקשה לפספס את הדמיון בינו לדמות הצהובה המאוירת. במשך חודשים ניסו חוקרים להבין מנין הגיע, אך בינתיים העלו חרס

לא ברור מה עבר בראשו של פ??ס?ל אלמוני, ייתכן בן המאה ה-13, כשסיתת את ראש האבן שהתגלה באחרונה בחצר בית בסקוטלנד, אבל התוצאה ללא ספק מזכירה את אחד האנטי-גיבורים הידועים של עולם הטלוויזיה בימינו אנו - הלוא הוא הומר סימפסון. הפסל, שסיפורו הובא בסוף השבוע ב"דיילי מייל" הבריטי, התגלה בידי רוזלינד ודונלד מקינטייר ביוני השנה, כשניקו את הגינה בחצר ביתם במחוז פייף שבמזרח סקוטלנד. בתחילה היה קשה להבין במה מדובר, ולדברי רוזלינד, "הוא נראה כמו פרצוף של קוף" - אולם לאחר שניקו מהאבן שכבות של טחב, ניבטו אליהם הפנים אובדות העצות שמזכירות כל כך את הלוזר הצהוב האהוב.

ד'או! ה"דיילי מייל" מדווח על התגלית המוזרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשך כמה ימים ניסו בני הזוג לחפש באינטרנט ולנסות להבין במה בדיוק נתקלו, אך הדבר הכי דומה שהצליחו למצוא היה פסל פרואני עתיק, שספק אם יש קשר בינו לבין הממצא שלהם. סקרנותם גברה והם לקחו את הפסל למוזיאון סנט אנדרוז, שם בחנו אותו במשך כשלושה חודשים מומחים שונים מטעם "מועצת האבנים המסותתות" של סקוטלנד, שניסו לשפוך אור על התעלומה - אולם על פי ה"מייל", הם נותרו "אובדי עצות לחלוטין". בדיקת פחם לא סיפקה תוצאות מדויקות לגבי גילו, אם כי מוערך שהוא עתיק ביותר - בן מאות שנים. איש לא הצליח בינתיים להגיע למסקנה ברורה בנוגע לשאלות נוספות - מהיכן הוא לקוח? למי היה שייך? למה שימש? ולפי הדיווח ברשות העתיקות הסקוטית ממשיכים לחקור את העניין.

לרוזלינד יש תיאוריה משלה: להערכתה, מדובר בכרכוב שהיה מותקן בכנסייה שנבנתה באזור במאה ה-13, ולפיכך הפסל הוא בן כ-800 שנה. מכל מקום, גם היא מודה שהמאפיין הבולט ביותר של הפסל הוא דמיונו לדמות המצוירת. "הרבה אנשים אומרים את זה", סיפרה, "זה כנראה בגלל הצורה של הראש. אין דרך אחרת לתאר אותו מלבד 'מכוער', אבל בכל זאת, די נקשרנו אליו. הוא מונח כעת על אדן החלון במטבח, ולכל מי שנכנס יש משהו להעיר עליו. אנחנו רק רוצים לגלות מה זה באמת". בצחוק הוסיפה: "אם לא נגלה, הוא יטיל עלינו קללה לנצח, ונצטרך לקבור אותו בחזרה בגינה".

עדכון ראשון: 20:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully