וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טולוז: פעיל איסלמי לקח בני ערובה בבנק - ונעצר

אדם שטען לקשר לאל-קאעדה לקח 4 בני ערובה בעקבות ניסיון שוד כושל, ובהמשך שיחרר אחד. הוא ביקש לנהל מו"מ עם היחידה המשטרתית שחיסלה את המחבל מראח - שגר 100 מטר מהמקום

רויטרס

(צילום: רויטרס)

אדם הטוען כי הוא חבר בארגון הטרור האיסלמי אל-קאעדה לקח היום (רביעי) ארבעה בני ערובה בסניף בנק בעיר טולוז שבדרום-מערב צרפת. בתום מצור שנמשך מספר שעות, שבמהלכו שיחרר את אחד החטופים, נעצר האיש. נמסר כי הוא נפצע במהלך המבצע לכידתו. ככל הידוע, לא היו נפגעים נוספים באירוע, ולבני הערובה - מנהל הסניף ושלושה מעובדיו - שלום. כוחות הביטחון הצרפתים סגרו לגישה את אזור האירוע לכל אורכו, וקראו לתושבי האזור להישאר בבתיהם ולנעול אותם.

דובר של המשטרה המקומית מסר לכלי התקשורת כי האירוע החל בנסיון שוד שנכשל בסניף הבנק CIC, ובעקבות זאת לקח השודד בני ערובה. לפי הדיווחים, הוא ביקש בתחילה כסף, ומשסורב - ירה באוויר. לאחר מכן, לפי גורמים במשטרה, הוא ביקש לנהל משא-ומתן עם יחידת העילית למלחמה בטרור של המשטרה הצרפתית, הנקראת RAID - אותה יחידה שבמרץ האחרון, באותה עיר, ירתה למוות במחבל מוחמד מראח, שגם הוא פעל בהשראת אל-קאעדה כשרצח מספר ימים לפני כן שבעה בני אדם בשלושה פיגועים באזור העיר, ארבעה מהם בבית הספר היהודי "אוצר התורה". יש לציין כי סניף הבנק שבו התחולל האירוע היום שוכן במרחק מאה מטרים בלבד מדירתו של מראח, עליה פשטו בזמנו השוטרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סניף הבנק שבו התחולל האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך האירוע נמסר כי כוחות של יחידת RAID אכן היו בדרכם למקום למקום מבסיסם בפריז, במטרה לפתוח בהידברות עם המחבל כדי לנסות ולהבין את מניעיו וכוונותיו. לא ברור בשלב זה אם אכן התנהל עמו מו"מ בסופו של דבר. עוד לפני כן, הוקפצו מהערים הסמוכות, מארסיי ובורדו, כוחות של יחידת ההתערבות המיוחדת של המשטרה, GIPN.

"לא ידוע אם הטענות הן אמת או פנטזיה"

עדיין לא ברור בשלב זה מיהו המחבל שהתבצר, ואם הוא קשור בצורה כלשהי למראח או לאל-קאעדה. "אנחנו עדיין לא יודעים אם הטענות שלו לגבי אל-קאעדה הן אמת או פנטזיה", אמר מקור משטרתי לאתר החדשות המקומי "אוסט-פראנס". קצין משטרה אחר הוסיף בראיון לסוכנות רויטרס: "זה מעורר תהיות - מה פתאום אדם שטוען שהוא מאל-קאעדה תוקף בנק, כשוודאי יש מטרות טובות יותר אם אתה נוטר טינה למדינה".

כוחות משטרה סביב סניף בנק בעיר טולוז, צרפת, בו מתבצר מחבל עם בני ערובה, 20 ביוני 2012. Bruno Martin, AP
שוטרים מיוחידה מיוחדת, היום מחוץ למקום התקרית/AP, Bruno Martin

פרשת מראח טרם ירדה מסדר היום הציבורי בצרפת, והנושא האיסלמי אף מילא תפקיד במערכת הבחירות שהסתיימה לאחרונה במדינה. בתחילת החודש אף חזר הנושא לכותרות שוב, כשאביו של מראח הודיע כי הוא מתכוון להגיש תביעה נגד משטרת צרפת בגין רצח בנו.

אירוע דומה לאירוע היום התרחש בטולוז רק לפני שבועיים, ב-7 ביוני, כשאדם חמוש ברובה לקח כבן ערובה שומר במשרדי שירות חיזוי מזג האוויר בעיר, "מטאו-פראנס". החוטף ירה אז מספר יריות, ונפצע קשה מיריות המשטרה שהשיבה אש. לא היו באירוע נפגעים מלבדו.

טרור איסלמי בטולוז - כותרות אחרונות בפרשה:
עורכת דין: מראח טען לחפותו בעת המצור
פשיטה בטולוז: 20 "חשודים בפעילות איסלמית" נעצרו
אלג'יריה סירבה לקבל את גופת המחבל - והוא נקבר בטולוז
המחבל מטולוז "הביע צער שלא הרג עוד ילדים"

עדכון ראשון: 12:58

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully