וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טולוז: המחבל נורה בראשו; "נמצא תיעוד מעשי הרצח"

התובע האחראי לחקירת האירועים אישר את החשד שהעלה עד ראייה לירי בבית הספר, לפיו הוא נשא מצלמת וידאו ותיעד את האירוע, כמו גם את הרג החיילים. המשטרה מצאה את המצלמה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק)

התובע הצרפתי האחראי לחקירת סדרת הפיגועים בטולוז אישר היום (חמישי) כי המחבל שעמד מאחורי הרצח של הרב יונתן סנדלר, שני בניו, אריה וגבריאל, והילדה מרים מונסונגו, בירי בבית הספר היהודי "אוצר התורה" בטולוז השבוע, כמו גם הריגתם של שלושה חיילים צרפתים כמה ימים קודם לכן, צילם במצלמת וידאו את האירועים. לדבריו, מוחמד מראח תיעד כל מתקפה מתחילתה ועד סופה, ופרסם את התיעוד באינטרנט.

מראח סיפר למשטרה במהלך המצור על ביתו כי העלה את התיעוד לרשת, "אך איננו יודעים לאן ומתי", הסביר התובע, פרנסואה מולן. המשטרה מצאה בסופו של דבר את המצלמה, לאחר שהמחבל אמר למשטרה כי העביר אותה למכר.

שלשום אמר שר הפנים של צרפת, קלוד גיאן, כי ייתכן שהמחבל נשא עליו מצלמת וידאו שבאמצעותה תיעד את מעשיו. בראיון לתחנת הרדיו הצרפתית "אירופה 1", הסביר גיאן כי המידע מבוסס על עדות ראייה לתקרית. "אחד העדים ראה מצלמת וידאו קטנה תלויה על צווארו של הרוצח", הסביר השר, עוד טרם זהותו של המחבל הייתה ידועה.

המצור על המחבל בטולוז - כותרות אחרונות:
המחבל מטולוז נורה למוות כשניסה לזנק מהחלון
שר הפנים הצרפתי: "לא בטוחים שהמחבל עדיין חי"
פיצוצים נשמעו מחוץ לבית בטולוז: "מנסים לשבור אותו"
"כבוד איסלמי" בצרפת: ארגונו של המחבל מטולוז

ארגון "ג'ונד אל-חילאפה", הקשור לאל קאעדה, פרסם היום הצהרה שטוענת לאחריות הארגון בפיגוע בטולוז. ההצהרה פורסמה באתר שמשדר בדרך כלל חדשות של אל-קאעדה, ובנוסף פורסם מסר הקורא לצרפת לשקול מחדש את מדיניותה ה"עוינת" כלפי המוסלמים. ארגון גו'נד אל-חילאפה נטל אחריות בעבר על פיגועים באפגניסטן וקזחסטן.

התובע הצרפתי אמר במסיבת עיתונאים שקיים לאחר מותו של המחבל, כי הוא מת מירייה בראשו. "עשינו כל שביכולתנו לעצור אותו בחיים", אמר התובע. המחבל בן ה-23 ממוצא אלג'יראי נורה על ידי כוחות המשטרה, אשר פשטו על דירתו שבצפון העיר טולוז, בתום התבצרות של 32 שעות. לדברי התובע, מראח יצא מהשירותים בדירתו תוך כדי ירי פרוע, ונורה בעת שניסה לקפוץ מהחלון. גופתו אותרה בחצר הבית כשהוא אוחז בכלי נשק.

היה חשש שיהרוג שוטרים

שר הפנים גיאן סיפר על השתלשלות האירועים. לדבריו, הקשר האחרון עם מראח נוצר בשעות הלילה, ומאז הוא סירב לשוחח עם השוטרים. השר סיפר כי מראח היה מסוכן לשוטרים, וכי לא נותרה ברירה אלא להשתלט עליו בכוח. לדבריו, מראח אמר כי בכוונתו להיכנע בשעה 00:25, אך חזר בו מכוונתו, והמשטרה העריכה כי הוא עשוי לירות בשוטרים ולהרוג אותם.

לדברי השר, שדיבר עם כתבים מחוץ לביתו של המחבל, לפחות שוטר אחד נפצע ברגלו בחילופי האש, ושוטר נוסף לקה בחרדה. השר גיאן אמר כי בשעה 10:15 (11:15 הבוקר, שעון ישראל) השוטרים השליכו רימונים לעבר הדירה, בנוסף לכמה רימונים שהושלכו אליה בשעות הלילה. גם הבוקר, מראח סירב להתייחס לפיצוצים, שנועדו להפחידו ולמשוך את תשומת לבו, אחרי שקודם לכן עלה חשש כי הוא התאבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully