וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בטולוז: "ייתכן שהרוצח נשא מצלמת וידאו"

ארנון בן-דרור, שליח וואלה! לטולוז

20.3.2012 / 10:40

שר הפנים הצרפתי סיפר כי אחד העדים לרצח הבחין במצלמת וידאו תלויה על צווארו של הרוצח. הביטוח הלאומי יממן את הטסת גופתו לארץ ואת קבורתו של יונתן סנדלר שנרצח עם בניו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו)

ייתכן שהמחבל שירה למוות במורה ושלושה ילדים בבית הספר היהודי "אוצר התורה" בטולוז נשא עליו מצלמת וידאו שבאמצעותה תיעד את מעשיו, כך אמר הבוקר (שלישי) שר הפנים של צרפת, קלוד גואן, בראיון לתחנת הרדיו הצרפתית "אירופה 1".

גואן הסביר כי המידע מבוסס על עדות ראייה לתקרית שהתרחשה אתמול בבוקר בעיר בדרום המדינה: "אחד העדים ראה מצלמת וידאו קטנה תלויה על צווארו של הרוצח". לדברי השר, הרשויות טרם חשפו את זהותו של המחבל: "איננו יודעים מי הוא. לעת עתה, אנחנו ממשיכים לעבוד. אין עוד מה להוסיף".

בתוך כך, חזרו היום ילדי בית הספר "אוצר התורה" ללימודים. מנהל בית הספר אמר הבוקר כי הוא "מקווה שהיום יהיו לימודים כרגיל". הרב חיים הלל מטוסוב שוחח עם ההורים, הבטיח להם שתהיה אבטחה מוגברת ואמר כי הוא "מקווה לראות את התלמידים חוזרים לשערי בית הספר שהותקף". ב-11:00 יתקיים טקס בבית הספר בנוכחות שר הפנים של צרפת, מיד לאחר דקת הדומיה ברחבי צרפת.

אבטחה כבדה מלווה את הלימודים בבית הספר וברחובות הסמוכים ומחוץ לבית הספר מתאספים תושבי העיר ומניחים זרים וכתובות תמיכה בקהילה היהודית. על אחד הפתקים נכתב: " אנחנו מביעים את תמיכתנו בקהילה היהודית, יחד אתכם, תושבי טולוז".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופות ההרוגים בפיגוע מוצבות בבית הספר בטולוז/מערכת וואלה!, צילום מסך

יונתן סנדלר, הרב שנרצח אתמול יחד עם שני בניו - אריה וגבריאל יוטס לישראל וייקבר בארץ במימון המוסד לביטוח לאומי, אף כי הדבר מנוגד לחוק היבש. הוראות משרד הפנים קובעות כי שירותי קבורה יינתנו אך ורק לאזרחי ישראל או למי שמחזיק במעמד תושב בארץ, עם זאת, נוכח המקרה הטרגי, יתגייס המוסד לביטוח לאומי לממן את הליך קבורת האב, לאחר החלטה שקיבלה מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני.

דומיניסיני סיפרה בראיון לגלי צה"ל כי "לא יעלה על הדעת, שהמדינה קיבלה החלטה לקבור אותם בקבורה ממלכתית ואנחנו לא נמצא את המימון המתאים, למרות שזה בניגוד לחוק", אמרה מנכ"לית הביטוח הלאומי, "זה נכון ורגיש וראוי במסגרת המקרה הטרגי". שני הילדים הנם אזרחי ישראל ולכן אין בעיה במימון קבורתם.

הלווית יונתן סנדלר ושני ילדיו תתקיים בירושלים ביום רביעי

דומיניסיני נשאלה בראיון בנוגע לטענת המשפחה לפיה החברה קדישא, האמונה על הליכי הקבורה בישראל, דרשה הפקדת המחאת ביטחון בסך 25 אלף שקלים בתמורה להטסת גופות הנרצחים לקבורה בישראל. "גם הממסד הדתי צריך להיות רגיש ושותפים לקבורה ולא להגיד 'אם לא יהיה צ'ק לא נקבור'", ציינה.

חווה סנדלר, שאיבדה את בעלה ושני ילדיה באירוע הירי, צפויה לנסוע הבוקר למרסיי ומשם לטוס לישראל, שם יובאו בעלה וילדיה למנוחות. הלווייתם צפויה להתקיים ביום רביעי בירושלים.

עוד באותו נושא
אבל כבד בטולוז: "אלוהים קטף ארבעה ורדים"
צרפת: 4 נהרגו מירי בבית ספר יהודי, בהם 3 ילדים
דיווח: "שלושה ניאו-נאצים אחראים לירי בטולוז"


בהכנת הידיעה השתתפה ענת שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully