וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "שלושה ניאו-נאצים אחראים לירי בטולוז"

"הסאן" הבריטי: חשד כי חיילים צרפתיים שהודחו בחשד שהם ניאו-נאצים ביצעו את הירי בטולוז. סרקוזי: "העלינו כוננות". איומים על בתי כנסת בפריז, חשש גם במילאנו וניו יורק

שלושה חיילים צרפתיים שהודחו משורות הצבא בשל טענות כי הם ניאו-נאציים, הם החשודים בפיגוע הירי אתמול בבוקר בבית הספר היהודי בטולוז, שבו נהרגו ארבעה בני אדם – כך דיווח אמש (ראשון) עיתון "הסאן" הבריטי. השלושה הודחו ב-2008 מיחידת העילית בה שירתו, לאחר פרסומה של תמונה בה שלושתם מצדיעים במועל-יד, ומחזיקים בתמונה ובה צלב קרס, סמל המפלגה הנאצית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחראים לפיגוע בטולוז? שלושת החיילים/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, התייחס לחשש האנטישמי בדברים שאמר לעיתונאים. "כשיורים במורה וילדים יהודים, ברור שהמניע הוא אנטישמיות. אנו יודעים ששנים משלושת החיילים שנורו בימים האחרונים הם מוסלמים אז אפשר להבין שגזענות וטירוף הם מניעים במקרה הזה. אנשי ביטחון ומשטרה יאבטחו את כל מוסדות החינוך. העלינו את הכוננות מפני טרור".

אך האם מדובר במקרה יחידני, או בחלק ממתקפה כוללת על יהדות אירופה? שני מכתבי איומים נשלחו לבתי כנסת בפריז, אחד ברובע השמיני בעיר והאחר ברובע ה-19 בעיר, ובהם נכתב: "אתם אנשי השטן, הגהנום ממתין לכם". אחר הצהריים כלי התקשורת בצרפת כי תלונות על המכתבים הוגשו למשטרת פריז, וחקירתם הועברה למחלקת הלחימה בפשיעה. לפי שעה ולפי הידוע, אין קשר בין החקירה לחקירת הפיגוע בטולוז.

עם זאת, ההיערכות נרשמת לא רק בפריז: מנהלי בית הספר היהודי במילאנו שלחו אתמול מכתב להורים ולמורים, לפיו יבוטלו כל הפעילויות שנקבעו מחוץ לכתלי בית הספר, לשבוע הקרוב. לפי ההוראות הללו, אף אחד מהתלמידים לא יורשה להסתובב בשטחים הציבוריים של בית הספר, לרבות הגינה. "אנו ממליצים להורים ולתלמידים לא להתקהל מחוץ למוסדות של הקהילה היהודית, לרבות בית הספר ובמוסדות אחרים בעיר", נכתב עוד באיגרת.

וגם מחוץ לאירופה דובר החשש: משטרת ניו יורק הגבירה את האבטחה בבתי כנסת ומוסדות יהודיים נוספים ברחבי העיר בעקבות הירי בצרפת. "למרות שאין איום ספציפי נגד ניו יורק, המשטרה נוקטת בצעדי מנע", אמר דובר משטרת ניו יורק, פול בראון.

האקדח והאופנוע זוהו

ובמקביל, המצוד אחר המחבל מטולוז נמשך: הבולשים החוקרים את הפיגוע שהתרחש בבית הספר היהודי "אוצר התורה" בעיר שבדרום צרפת הצליחו לזהות את מספר לוחית הרישוי של האופנוע שבאמצעותו נמלט המחבל, לאחר שירה למוות במורה בבית הספר ובשלושה ילדים. סוכנות הידיעות רויטרס בצרפת, שהתבססה על מקורות במשטרה וברשויות המוניציפליות בעיר, דיווחה אחר הצהריים כי האופנוע, מדגם ימאהה T-MAX, נקנה במאי האחרון – עובדה שצפויה לסייע באיתור בעליו בהקדם.

מקור משטרתי דיווח לסוכנות גם כי האקדח שממנו נורו היריות לעבר הארבעה בבית הספר, הוא אותו אקדח שהיה בשימוש בשתי תקריות הירי האחרות שאירעו באזור באחרונה, ושבמסגרתם נהרגו שלושה חיילים בני מיעוטים. בכך טוותה המשטרה קשר ישיר בין כלל האירועים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

"לא יודעת איך היא תתמודד"

"היא אישה חזקה, אבל אני לא יודעת איך היא תתמודד" – כך אמרה דונה צרפתי, קרובת משפחה של חווה סנדלר, רעייתו של הרב יונתן סנדלר, שנהרג אתמול עם שני ילדיו בפיגוע הירי. בדרכה אל העיר, סיפרה צרפתי לוואלה! חדשות כי "חווה היא האישה הכי טובה שאני מכירה. היא אישה שמה שאין לה, היא נותנת. זה מאוד קשה, זו טרגדיה. לא ידעתי מה לחשוב כששמעתי על זה. בבית נשארה לה רק ילדה, הבית ריק, ואין בו כלום עכשיו".

עוד אמרה צרפתי כי "מותו של יונתן, בעלה, הוא אבדה קשה, אבל הילדים הם אבדה שאני לא יכולה להבין. זה ההפך מדרך החיים, שהילדים מתים לפני האמא". על חווה עצמה, סיפרה צרפתי כי "מדובר באישה צדיקה, היא חזרה לטולוז מירושלים בגלל עבודתו של בעלה. היא תמיד דיברה על ישראל, הייתה ציונית אמיתית, חלומה היה לגור בירושלים, וכשהתחתנה עברה עם יונתן והילדים לגור שם".

עוד על הפיגוע בטולוז
בת משפחתה של אלמנת ההרוג בטולוז: ”הבית שלה נותר ריק”
סוגרים על היורה מטולוז: האופנוע והאקדח זוהו
נתניהו על הרצח בטולוז: ”לא נפסל מניע אנטישמי”
מכתבי איומים נשלחו לבתי כנסת נוספים בצרפת
צרפת: 4 נהרגו מירי בבית ספר יהודי, בהם 3 ילדים

(עדכון ראשון: 21:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully