וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתבי איומים נשלחו לבתי כנסת נוספים בצרפת

19.3.2012 / 17:40

הקהילה היהודית תחת מתקפה? משטרת צרפת קיבלה תלונות על 2 מכתבים שנשלחו לבתי כנסת בפריז. מהחקירה: אותו אקדח שימש בפיגוע בבית הספר בטולוז, גם לרצח חיילים בני מיעוטים

בתי כנסת בצרפת תחת מתקפה? שני מכתבי איומים נשלחו לבתי כנסת בפריז, אחד ברובע השמיני בעיר והאחר ברובע ה-19 בעיר, ובהם נכתב: "אתם אנשי השטן, הגהנום ממתין לכם". שעות אחרי פיגוע הירי בבית הספר היהודי בעיר טולוז, בו נהרגו ארבעה בני אדם, דיווחו אחר הצהריים (שני) כלי התקשורת בצרפת כי תלונות על המכתבים הוגשו למשטרת פריז, וחקירתם הועברה למחלקת הלחימה בפשיעה. לפי שעה ולפי הידוע, אין קשר בין החקירה לחקירת הפיגוע בטולוז.

זירת פיגוע הירי בבית ספר אוצר התורה בטולוז צרפת, מרץ 2012. רויטרס
"הגהנום ממתין לכם". זירת הפיגוע בבית הספר בטולוז, היום/רויטרס

בתוך כך, הערב נרשמה התקדמות בחקירת הפיגוע. מקור משטרתי, שביקש להישאר בעילום שם, דיווח היום לסוכנות רויטרס כי האקדח שממנו נורו היריות לעבר הארבעה בבית הספר, הוא אותו אקדח שהיה בשימוש בשתי תקריות הירי האחרות שאירעו באזור בשבוע שעבר, שבמסגרתם נהרגו שלושה חיילים בני מיעוטים. בכך טוותה המשטרה קשר ישיר בין כלל האירועים.

"הציבו שוטרים ליד כל בית ספר"

ראש דסק צרפת בתנועת בני עקיבא העולמית, בנימין טואטי, סיפר על ההיערכות הביטחונית בקהילה היהודית במדינה בעקבות אירוע הירי הבוקר. טואטי אמר כי גורמים ביטחוניים של הקהילה המקומית הנחו להגביר את הביטחון והערנות. "הציבו שוטרים ליד כל בית ספר בצרפת", סיפר טואטי. "מתנהלות ישיבות של גורמים ביטחוניים של הקהילה עם המשטרה בכל צרפת. לדבריו, הורי התלמידים בבית הספר ממשיכים להגיע מרחבי המדינה לאסוף את ילדיהם, אשר מתגוררים במקום בתנאי פנימייה, ובתום בדיקה ראשונית הם משתחררים לבתיהם.

מוקדם יותר נהרגו ארבעה בני אדם – יונתן סנדלר ושניים מילדיו – אריה, בן שש, וגבריאל, בן שלוש וחצי, וכן תלמידה בת שמונה בשם מרים מונסונגו, בפיגוע ירי בבית הספר היהודי בטולוז. עדי ראייה דיווחו כי היורה הגיע לבית הספר הפרטי "אוצר התורה", הנמצא ברובע ז'ולימון בעיר, בסביבות השעה 8:10 בבוקר - ופתח באש מנשק אוטומטי על קבוצה שהמתינה בנקודת איסוף מחוץ לבית הספר. לאחר מכן נמלט מהמקום על קטנוע (שצבעו שחור או לבן, לפי עדויות שונות). מתנהל כעת מרדף אחר האיש, שהיה חבוש בקסדה ולכן לא נמסרו כל פרטים מזהים לגביו.

זוהי תקרית הירי הקטלנית השלישית באזור זה של צרפת בתוך ימים ספורים. רק ביום חמישי האחרון נהרגו שני חיילי צבא צרפת ואחד נוסף נפצע, כשאדם פתח באש על קבוצת חיילים מגדוד צנחנים שעמדו בתור למכשיר כספומט בעיירה מונטובן הנמצאת כ-50 ק"מ מטולוז, ולאחר מכן נמלט על קטנוע. לפני כן, ביום ראשון בשבוע שעבר, אירע מקרה דומה נוסף, כשחייל בן 30 מגדוד צנחנים אחר נורה למוות, בפרבר מגורים בטולוז. כעת, כאמור, דומה כי יש קשר ישיר בין שתי התקריות לבין פיגוע הירי.

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, הגיע עם שר הפנים לבית הספר "אוצר התורה" בעיר שבדרום-מערב המדינה, ובנאום שנשא שם הגדיר את התקרית "אירוע מתועב ומבעית". לדבריו, מדובר בטרגדיה לאומית. "ילדים נרצחו כאן בדם קר. הרוצח אמנם פגע בבית הספר יהודי, אך האסון משפיע על כולנו".

עוד על הפיגוע בטולוז
מכרי הנרצח: ”אשתו התנגדה לעבור לצרפת, זו טרגדיה”
צרפת: 4 נהרגו מירי בבית ספר יהודי, בהם 3 ילדים
נתניהו על הרצח בטולוז: ”לא נפסל מניע אנטישמי”
יהודי צרפת נזהרים בהצהרות: ”מוקדם לקבוע אם זה פשע שנאה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully