וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים רוחשת: הופצו שמועות על מותו של מובארק

ניר יהב

10.6.2012 / 11:45

גורמים רשמיים הכחישו את השמועות, שפשטו ברשת האינטרנט ביממה האחרונה כאש בשדה קוצים. משרד הפנים: "מצבו מידרדר כל הזמן, אך השמועות נועדו לזרוע בלבול ברחוב המצרי"

לאחר השמועות והדיווחים על הידרדרות קשה במצבו הבריאותי של נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, המאושפז בבית החולים שבכלא "טורה" מאז יום שבת שעבר, נפוצה היום (ראשון) שמועה חדשה ולפיה מובארק בן ה-84 הלך לעולמו. השמועה העקשנית, שהתפשטה כשדה קוצים ברשתות החברתיות באינטרנט, אילצה גורמי ביטחון מצרים וגורמים במשרד הפנים במדינה להכחישה בתוקף.

מתן גזר דינו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק. קהיר, יוני 2012. רויטרס
מצבו הבריאותי מוסיף להידרדר. חוסני מובארק/רויטרס

במהלך הלילה נפוצו שמועות ברשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר, לפיהן הנשיא לשעבר, שהוכנס ביום שבת שעבר למאסר עולם בגין אחריותו להרג מפגינים נגד משטרו, מת וכי הודעה רשמית בנושא תתפרסם בשעות הבוקר. פעיל פוליטי בשם טארק אל-עודי, חבר במפלגה המצרית הדמוקרטית החברתית, אף כתב בעמוד האישי שלו בפייסבוק: "הגיע לידי מידע ודאי לפיו מובארק מת לפני מספר שעות בבית החולים בכלא 'טורה'. הודעה על מותו תופץ תוך כמה שעות".

"קריש דם במוחו עלול להיווצר בכל רגע"

הודעתו של אל-עודי עוררה סערת-ענק בפייסבוק ובטוויטר. גולשים רבים ביקשו ממנו לחשוף מי הם המקורות העומדים מאחורי הדיווח, אולם הוא סירב לעשות כן. בשעות הבוקר הודיעו גורמי ביטחון במשרד הפנים כי מצבו של מובארק נמצא אמנם "בהידרדרות מתמדת", אולם הוא עדיין בין החיים. לדבריהם, מובארק מחובר למכונת הנשמה, חלה עלייה דרמטית בלחץ הדם שלו, והוא עדיין חי. "מטרת השמועות על מותו היא לעורר בלבול ומבוכה ברחוב המצרי, בעיקר לקראת הסיבוב השני בבחירות לנשיאות", הוסיפו.

גורמי ביטחון בכירים אמרו במקביל לעיתון "אל-אהראם" כי הדו"ח אודות מצבו הבריאותי של מובארק, שהוכן על ידי צוות רפואי מיוחד שהגיע לבדוק אותו בבית החולים בכלא "טורה", מעלה את האפשרות לפיה בכל רגע נתון עלול להיווצר קריש דם במוחו של הנשיא לשעבר. עוד הוסיפו כי קצב הלב של מובארק אינו סדיר, וכי הוא סובל מקוצר נשימה. עם זאת, ציינו כי מצבו הנפשי התייצב מעט, וזאת לאחר שנפגש עם עורך דינו פריד א-דיב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully