וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה הראשון של האסיר מובארק עבר עם כדורי הרגעה

ניר יהב

4.6.2012 / 9:50

גורם ביטחוני מצרי סיפר כי הנשיא לשעבר, שנשלח למאסר עולם, נמצא בבית החולים בכלא בשל מצבו הרפואי וכי בניו ביקשו לשהות לצידו. אתמול ביקרה רעייתו של הבכור את בעלה בכלא

נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, העביר את הלילה הראשון שלו לאחר מתן גזר הדין במשפטו, בכלא "טורה" שליד קהיר ביחד עם בנו הצעיר גמאל – כך דיווח הבוקר (שני) העיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון. גורם ביטחוני מצרי שצוטט בעיתון אמר כי לאור מצבו הבריאותי הרופף של מובארק, שנידון למאסר עולם, אפשרו שלטונות הכלא לגמאל להיות עם אביו במחלקת טיפול נמרץ שבבית החולים בתוך הכלא. עוד דווח כי צוותו הרפואי של מובארק נתן לו "כמות גדולה" של תרופות הרגעה.

מתן גזר דינו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק. קהיר, יוני 2012. רויטרס
קיבל תרופות הרגעה. מובארק/רויטרס

הגורם סיפר כי שלטונות הכלא הציבו מצלמות אבטחה ושמירה כבדה סביב הנשיא לשעבר מחשש שיפגע בעצמו. עוד גילה כי בנו גמאל ואחיו הבכור עלא, הנמצאים ב"טורה", ביקשו מהנהלת הכלא לשהות לצד אביהם. "הכלא כפוף להוראות וחוקים והסכמה לבקשה זו מחייבת את אישורה של פרקליטות המדינה", אמר הגורם. "עם זאת, בקשתם תישקל".

הגורם ציין כי שלטונות הכלא דחו את בקשתו של מובארק להביא עימו לכלא את הצוות הרפואי הצבאי השייך למרכז הרפואי העולמי, שם היה מאושפז בחודשים האחרונים. "הצוות הרפואי בכלא יבצע את עבודתו בצורה הטובה ביותר וייתן למובארק את הטיפול הרפואי שלו הוא זקוק", הבהיר.

כזכור, לאחר ההכרעה במשפטו אישר מנהל בתי הסוהר במצרים כי הנשיא לשעבר לקה ב"התקף לב חמור" עם הגעתו במסוק לכלא. הוא טופל על ידי חובשים שייצבו את מצבו, ובתום שעתיים של משא ומתן עם הסוהרים, שלווה בבכי רב, הסכים מובארק לרדת מהמסוק.

אתמול ביקרה רעייתו של עלא את בעלה בכלא, לראשונה מאז פסק הדין שזיכה את שני האחים מובארק מאשמות שחיתות. סוכנות הידיעות הרשמית במצרים דיווחה כי הפגישה בין עלא לבין רעייתו, האידי, ארכה קרוב לשעתיים, ובמהלכה בכתה האידי מאושר על זיכויו של בעלה. למרות הזיכוי, עלא וגמאל עדיין עצורים בכלא "טורה" בשל חשדות בפרשת שחיתות אחרת.

עוד על ההתפתחויות במצרים
דיווח: מובארק לבש את מדי האסיר, מצבו השתפר
גורם רשמי במצרים: "לכבד את ההכרעה במשפט מובארק"
אחרי שנידון למאסר עולם, חוסני מובארק לקה בלבו

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully