וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מובארק לבש את מדי האסיר, מצבו השתפר

ניר יהב

3.6.2012 / 15:52

אחרי שלקה אמש בלבו, מדווחת התקשורת במצרים כי מצבו של נשיא מצרים לשעבר שנידון למאסר עולם התייצב. "קיבל מספר אישי כמו כל אסיר". התביעה הודיעה כי תערער על עונשו

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, שנידון אתמול למאסר עולם ולקה בליבו, התאושש חלקית ומצבו הבריאותי התייצב - כך אמר היום (ראשון) גורם בשירות בתי הסוהר במצרים. הגורם הוסיף ואמר לאתר החדשות המצרי "אל-יום א-סאבע" כי לאחר שאתמול הידרדר מצבו של הנשיא לשעבר בשל ההחלטה להעבירו מיידית לאחר מתן פסק הדין אל כלא "טורה", היום הוא חש מעט טוב יותר ומצבו "יציב באופן יחסי".

מתן גזר דינו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק. קהיר, יוני 2012. רויטרס
מצבו "יציב באופן יחסי". חוסני מובארק/רויטרס

לפי הגורם, מובארק – שנידון למאסר עולם בגין מעורבותו בהרג מפגינים במהלך ההתקוממות העממית שאירעה נגד משטרו לפני כשנה וחצי - עבר היום תהליך קליטה קצר, ובין היתר הוא קיבל מספר אישי כמו כל אסיר, צולם על ידי קציני הכלא ולבש את מדי הכלא הכחולים. הגורם הכחיש את הדיווחים לפיהם גמאל ועלא, בניו של מובארק שזוכו אתמול מכל אשמה, ביקשו לשהות לצד אביהם בבית החולים השייך לכלא.

בתוך כך, גורם משפטי מצרי בכיר הסביר היום לאתר החדשות המצרי "מסראווי" כי ההחלטה לגזור עונש של מאסר עולם על מובארק ועל שר הפנים לשעבר חביב עאדלי התקבלה משום שהתברר שהם ידעו על הרג המפגינים ולא הורו להפסיקו. הגורם התייחס גם להחלטה שלא להטיל עונש מוות על מובארק באמרו כי פסק דין כזה מחייב הסכמה של כל הרכב השופטים ולא של רובו. "ייתכן ולא הושג קונצנזוס על עונש זה ולכן הוחלט על מאסר עולם", הוסיף.

בנוסף, פרקליטות המדינה במצרים החליטה היום לערער על גזר הדין שהוטל אתמול על נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, כך דיווח גורם משפטי לסוכנות הידיעות הצרפתית. אתמול כאמור נידון מובארק למאסר עולם לאחר שהורשע באחריות להרג 840 מפגינים בימי ההתקוממות העממית נגד משטרו לפני כשנה וחצי.

אתמול, כאמור, הודיעו עורכי דינו של הנשיא לשעבר כי יערערו על פסק הדין. במקביל הודיעה הפרקליטות במצרים כי תערער על זיכויים של עלא וגמאל מובארק, בניו של הנשיא לשעבר, ועל זיכוי ששת עוזריו של שר הפנים. עורך דינו של שר הפנים חביב עאדלי הביע תמיהה כיצד מרשו נשלח למאסר עולם בגין מעורבות בהרג מפגינים, בעוד שששת עוזריו הבכירים נוקו לגמרי מאשמה בזמן שעמדו בקשר ישיר עם עאדלי לאורך כל ימי ההתקוממות העממית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully