וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם רשמי במצרים: "לכבד את ההכרעה במשפט מובארק"

ניר יהב

3.6.2012 / 9:26

גורם משפטי רשמי במדינה הביע את התנגדותו לטענות על חוסר עצמאותו של בית המשפט בהכרעתו לגבי הנשיא לשעבר. היום החלה ההצבעה לסיבוב השני בבחירות בקלפיות שמחוץ למצרים

אחרי החלטת בית המשפט המצרי לשלוח את הנשיא לשעבר, חוסני מובארק, ואת שר הפנים לשעבר, חביב עאדלי, למאסר עולם, תקף הבוקר (ראשון) גורם משפטי רשמי במדינה את מי שמתח אתמול ביקורת על מערכת המשפט המצרית, וקרא לכבד את ההכרעה. "פסק הדין של השופט אחמד רפעת ניתן בהסתמך על הראיות וללא שום התערבות חיצונית. עלינו לכבד את מערכת המשפט. מתיחת ביקורת על מערכת המשפט – תהיינה לכך הסיבות אשר תהיינה – אינה מתקבלת על הדעת".

בשיחה עם העיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון, קרא הגורם לציבור לכבד כל פסיקה של בית המשפט "כדי להגן על הרשות השופטת" ולמלא אחר ההחלטות. פסק הדין של בית המשפט בעניין מובארק ושר הפנים לשעבר מבטא את מה שלא משאיר מקום לספק – מערכת המשפט המצרית פוסקת על פי הראיות שהוצגו בפניה", אמר.

מפגינים בקהיר במחאה על גזר דינו של הנשיא לשעבר, חוסני מובארק. מצרים, 2 ביוני 2012. רויטרס
מפגינים אתמול נגד מובארק בקהיר/רויטרס

בתוך כך, היום נפתחה ההצבעה לסיבוב השני בבחירות לנשיאות המדינה בקלפיות מחוץ למצרים. הבוחרים בסיבוב השני אמורים להכריע בין מועמד האחים המוסלמים, ד"ר מוחמד מורסי, לבין ראש הממשלה לשעבר, אחמד שפיק, הנחשב למזוהה עם משטרו של מובארק. פסק הדין שניתן אתמול עורר זעם ציבורי, והוא צפוי להשפיע על תוצאות הבחירות.

על אף שהבהיר אתמול כי פסק הדין שניתן מהווה לקח לעתיד לכל נשיא שיבוא, וכי הגיע הזמן לעידן חדש במצרים, צפוי המועמד לנשיאות, אחמד שפיק, להיפגע מהחלטת בית המשפט. הציבור רואה בו כמי שהיה מקורב מאוד למובארק ולכן הזעם מופנה לכיוונו. במשך כל הלילה, נערכו הפגנות מחאה נגד החלטת בית המשפט, שבמהלכן אף הוצת אחד מהמטות של שפיק בעיר פיום. היום צפויות להימשך הפגנות המחאה נגד פסק הדין. בקרב המפגינים התגלעה מחלוקת אם לאפשר לאחים המוסלמים להוביל את המחאה או לא.

אתמול הודיעו עורכי דינו של הנשיא לשעבר כי יערערו על פסק הדין. במקביל, הודיעה הפרקליטות במצרים כי תערער על זיכויים של עלא וגמאל מובארק, בניו של הנשיא לשעבר, ועל זיכוי ששת עוזריו של שר הפנים. עורך דינו של שר הפנים עאדלי הביע תמיהה על כך שמרשו נשלח למאסר עולם בגין מעורבות בהרג מפגינים, בעוד שששת עוזריו הבכירים נוקו לגמרי מאשמה.

עוד על ההתפתחויות במצרים
המונים מחו בכיכר תחריר נגד גזר הדין למובארק
אחרי שנידון למאסר עולם, חוסני מובארק לקה בלבו
מאסר עולם לנשיא מצרים המודח חוסני מובארק

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully