וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונים מוחים בכיכר תחריר נגד גזר הדין למובארק

ניר יהב

3.6.2012 / 0:11

שנה וחצי אחרי ההפגנות שהובילו להדחתו של נשיא מצרים, ההמונים שבו לכיכר המפורסמת, במחאה על ההחלטה שלא לגזור עליו עונש מוות. מובארק, שנידון למאסר עולם, יופשט מדרגותיו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו)

המוני מפגינים באו אתמול (שבת) לכיכר תחריר בקהיר, כדי למחות על ההחלטה שהתקבלה הבוקר בבית המשפט לזכות מאשמת שחיתות את הנשיא לשעבר, חוסני מובארק, ואת בניו גמאל ועלא. בית המשפט הורה גם לזכות מאישום של הרג מפגינים את שר הפנים, חביב עאדלי, ואת עוזריו.

כשנה וחצי אחרי תחילת המהפכה שהובילה להדחתו מהשלטון של מובארק, שבו ההמונים לכיכר המפורסמת. למרות שמובארק הוא המנהיג הערבי הראשון שדינו נגזר בפניו, הציבור דרש יותר מזה, והמפגינים זעקו את נקמתם של מאות האזרחים שנהרגו כדי לסלול את דרכה של המהפכה.

אחרי שנידון למאסר עולם, מובארק לקה בלבו

מפגינים בקהיר במחאה על גזר דינו של הנשיא לשעבר, חוסני מובארק. מצרים, 2 ביוני 2012. רויטרס
מפגינה מטיחה נעל בדיוקנו של מובארק/רויטרס

"ברוח ובדם נפדה אתכם, שהידים" ו-"צאו מהבתים, בואו לקחת את הזכויות שלכם". מפגינים רבים זועמים גם על ההחלטה לשלוח את מובארק למאסר עולם ולא להטיל עליו עונש מוות. חלקם תהו כיצד מובארק ושר הפנים עאדלי נידונו למאסר עולם, בעוד שששת עוזריו של עאדלי זוכו לגמרי מאשמה. "העונש אינו מספיק", אמרו, "פסק הדין פוגע במצרים במקום לבנות אותה". בעוד שכמה מהם זעקו "רצחו את ילדינו באש חיה", אחרים הציתו צמיגים וחסמו את דרכי הגישה לכיכר. מולם התפרסו שוטרים וחיילים רבים, ודווח על כמה מעצרים.

מובארק לא שיער שיועבר לבית הכלא כבר באותו היום

עם ההחלטה לדון למאסר עולם את הנשיא לשעבר מובארק, בן 84, צפויים השלטונות בקהיר לשלול ממנו את דרגתו הצבאית, את המדליות ואת העיטורים שקיבל לאורך השנים. גורמי משפט אמרו הערב כי מדובר בהחלטה רגילה לפי חוק השיפוט הצבאי הנוגעת לכל מי שהורשע בדין פלילי. במקרה של מובארק, ששימש מפקד חיל האוויר המצרי, תישלל ממנו דרגת "פריק" – המקבילה לדרגת אלוף בצה"ל.

לאחר שקיבל בפנים חתומות את החלטת השופט, אחמד פהמי, הועבר מובארק במסוק לבית הכלא טורה בפאתי קהיר. במשך שעתיים סירב להתפנות מהמסוק ומירר בבכי, ומאוחר יותר אישרו מנהלי בית הכלא כי הוא לקה בהתקף לב חמור. מובארק אושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים, ומצבו מוגדר כעת יציב. אם הכל יעבור כשורה, מחר צפויים סוהרים לבצע עבורו הליך קליטה, במהלכו הוא יצולם ויקבל מספר אישי. בגדיו האישיים יוחלפו במדי כלא כחולים.

לפי גורמים במצרים, מובארק כלל לא לקח בחשבון כי יועבר כבר באותו היום לבית הכלא, מיד לאחר מתן פסק הדין. דווח כי הוא נתקף הלם וחרדה. בבית הכלא נערכו מבעוד מועד לבואו, ובחדרו הוכנו חמש מיטות, בשונה מהמרכז הרפואי העולמי שבקהיר, שם אושפז עד כה.

מאסר עולם למובארק - כותרות נוספות
הנשיא שהודח במהפכה יהיה במאסר עד תום ימיו
מתנגדי מובארק: "פסק הדין מאכזב, נדרוש נקמה"
ימים אחרונים בבית: חוסני ראה כדורגל, סוזי בכתה

לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון אחרון: 23:23)

מתן גזר דינו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק. קהיר, יוני 2012. AP
מובארק בדרכו מבית המשפט לבית הכלא/AP
מתן גזר דינו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק. קהיר, יוני 2012. רויטרס
צופים במתח בשידור המשפט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully