וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הידרדרות נוספת במצב מובארק, "חייו בסכנה"

ניר יהב

6.6.2012 / 15:38

יום לאחר שנשיא מצרים המודח, עליו נגזר מאסר עולם בסוף השבוע האחרון, עבר התמוטטות עצבים, מצבו הבריאותי ממשיך להידרדר. על פי הדיווחים, הוא הונשם היום מספר פעמים בכלא

לאחר שאתמול דווח כי עבר התמוטטות עצבים, מצבו הבריאותי של נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק הולך ומידרדר. על פי הדיווחים מהיום (רביעי), המסתמכים על גורמים בכירים במצרים, מצבו של מובארק בן ה-84 "בסכנה". עוד נמסר כי מובארק, שלפני ארבעה ימים נשלח על ידי בית המשפט למאסר עולם וכעת הוא מאושפז בבית החולים שבכלא "טורה" בקהיר, הונשם מספר פעמים במהלך השעות האחרונות. המקורות העריכו עוד כי מובארק יועבר לבית חולים אחר לאור המלצת הצוות הרפואי המטפל בו בכלא.

במקביל פנתה גם רעייתו, סוזן מובארק, לשירות בתי הסוהר במצרים בבקשה להעבירו לטיפול בבית חולים צבאי לאור ההידרדרות החריפה שחלה במצבו. עוד דווח כי הנהלת כלא "טורה" הזעיקה לבית החולים צוות הכולל רופאים המתמחים בלב וכלי דם ואלו טיפלו במובארק. הצוות הרפואי המיוחד אישר כי הנשיא לשעבר סובל מהתמוטטות עצבים קשה ומדיכאון כבד, כתוצאה מהעברתו לכלא מהמרכז הרפואי העולמי, שם אושפז עד למתן פסק הדין ביום שבת. עוד קבעו הרופאים כי לחץ הדם של מובארק גבוה מאוד.

מתן גזר דינו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק. קהיר, יוני 2012. רויטרס
הערכה: מובארק יועבר לבית חולים אחר לאור המלצת הצוות הרפואי המטפל בו בכלא. מובארק ביום שבת בבית המשפט/רויטרס

על רקע ההידרדרות והטיפול בכלא, אמר היום עורך דינו של מובארק, יוסרי עבד א-ראזק, כי פנה למנהל שירות בתי הסוהר במצרים בבקשה שיעביר את מובארק מבית החולים בכלא "טורה" לבית חולים אחר שיהיה מסוגל לטפל בו. לדבריו, בית החולים ב"טורה" אינו ערוך לטיפול במובארק. "נתנו לשירות בתי הסוהר ארכה של 48 שעות להעביר את מובארק, אחרת עשרות מתומכיו של מובארק יפתחו בהפגנות מחאה מול שירות בתי הסוהר", אמר.

כאמור, אתמול דווח כי נשיא מצרים המודח לקה ב"התמוטטות עצבים קשה" בבית הכלא בו הוא מוחזק. רשת אל-ערביה דיווחה כי מצבו הבריאותי אינו יציב וצוות רפואי שני זומן להעניק לו טיפול. הנהלת כלא "טורה", שבו כלואים מובארק ובניו, אפשרה לבנו הצעיר, גמאל, לשהות לצד אביו בשל מצבו הבריאותי, "כדי להרגיעו וכדי לטפל במצב". גורם ביטחוני מצרי בכיר הוסיף וגילה כי לחץ הדם של מובארק עלה מאוד. על פי דיווח באתר "אל-אהראם", בנו הבכור של מובארק, עלא, "מודאג ועצוב". עוד דווח כי רעייתו של מובארק, סוזן, ביקשה לבקרו שוב, לאחר ששלשום הגיעה לבקרו, אולם בקשתה לא נענתה.

גורמי ביטחון בכירים מסרו אתמול כי מצבו הבריאותי של מובארק הורע באופן דרמטי לאחר שביום שבת האחרון נגזר עליו עונש מאסר עולם בגין מעורבות בהרג מפגינים במהלך ההפגנות ששטפו את מצרים בשנה שעברה. על פי הגורמים, צוות רפואי אף כתב דו"ח שבו ציין כי בריאותו של הנשיא לשעבר הידרדרה. מובארק אמנם זוכה במשפט מסעיפי השחיתות בהם הואשם ולכן לא נגזר עליו עונש מוות, אולם לאחר שובו מבית המשפט לכלא "טורה" בבירה המצרית, הוא לקה בלבו ולאחר מספר שעות מצבו התייצב.

עוד באותו נושא:
דיווח במצרים: מובארק עבר "התמוטטות עצבים קשה"
אחרי שנידון למאסר עולם, חוסני מובארק לקה בלבו
מתח במצרים לקראת "עצרת המיליון": "עונש מוות למובארק"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully