וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח במצרים: מובארק עבר "התמוטטות עצבים קשה"

ניר יהב

5.6.2012 / 18:12

ברשת אל-ערביה דווח כי שני צוותי רפואה הוזנקו לבית הכלא בו מוחזק הנשיא לשעבר עליו נגזר מאסר עולם ביום שבת האחרון, אז הוא גם לקה בהתקף לב. "מצבו אינו יציב לחלוטין"

נשיא מצרים המודח, חוסני מובארק לקה היום (שלישי) ב"התמוטטות עצבים קשה" בבת הכלא בו הוא מוחזק, כך דיווחה אחר הצהריים רשת אל-ערביה. הרשת דיווחה שרופאים זומנו כדי לטפל בנשיא לשעבר. עוד דווח כי מצבו הבריאותי אינו יציב וצוות רפואי שני זומן להעניק לו טיפול.

הנהלת כלא "טורה", שבו כלואים מובארק ובניו, אפשרה לבנו הצעיר, גמאל, לשהות לצד אביו בשל מצבו הבריאותי, "כדי להרגיעו וכדי לטפל במצב". גורם ביטחוני מצרי בכיר הוסיף וגילה כי לחץ הדם של מובארק עלה מאוד. על פי דיווח באתר "אל-אהראם", בנו הבכור של מובארק, עלא, "מודאג ועצוב". עוד דווח כי רעייתו של מובארק, סוזן, ביקשה לבקרו אולם בקשתה לא נענתה. יצוין כי אתמול ביקרה סוזן את בעלה.

גורמי ביטחון בכירים מסרו כי מצבו הבריאותי של מובארק בן ה-84 הורע באופן דרמטי לאחר שביום שבת האחרון נגזר עליו עונש מאסר עולם בגין מעורבות בהרג מפגינים במהלך ההפגנות ששטפו את מצרים בשנה שעברה. על פי הגורמים, צוות רפואי אף כתב דו"ח שבו ציין כי בריאותו של הנשיא לשעבר הידרדרה. מובארק אמנם זוכה במשפט מסעיפי השחיתות בהם הואשם ולכן לא נגזר עליו עונש מוות, אולם לאחר שובו מבית המשפט לכלא "טורה" בבירה המצרית, הוא לקה בלבו ולאחר מספר שעות מצבו התייצב. ביום ראשון דווח כי הנשיא המודח התאושש חלקית ומצבו הבריאותי התייצב אף יותר.

הפגנה בכיכר תחריר, מצרים, יוני 2012. רויטרס
המונים בעצרת המיליון בכיכר תחריר בקהיר, היום/רויטרס

בתוך כך, שלושה ימים לאחר גזר הדין ששלח את מובארק ואת שר הפנים שלו חביב עאדלי למאסר עולם, צפויים אזרחי מצרים להשתתף היום ב"עצרת המיליון" ולדרוש להעמיד שוב לדין את מובארק, שני בניו, שר הפנים וששת עוזרי שר הפנים. הפגנות ענק נערכות בכיכר תחריר שבקהיר, והפגנות נוספות מתקיימות באלכסנדריה ובערים אחרות ברחבי מצרים. ביום שישי צפויה להיערך הפגנת ענק נוספת נגד החלטת בית המשפט עם תום תפילות יום השישי.

תנועות פוליטיות רבות הודיעו כי ישתתפו היום בהפגנה, בראשן תנועת האחים המוסלמים. המפגינים, המוחים על כך שלא הוטל על מובארק עונש מוות בשל אחריותו להרג המפגינים בהתקוממות העממית נגד משטרו, צפויים להעלות ארבע דרישות במהלך "עצרת המיליון": להקים בתי משפט מטעם המהפכה שישפטו את ראשי המשטר הקודם, לפטר את פרקליט המדינה, לא לאפשר לאחמד שפיק להתמודד לנשיאות בשל היותו אחד מבכירי המשטר הקודם ולהקים מועצה נשיאותית אזרחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully