וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצרים מתבדחים אחרי מובארק: אסד ירצה להישפט אצלנו

ניר יהב

3.6.2012 / 20:33

לאחר שמאסר עולם נגזר על הנשיא המודח, הרחוב המצרי הציף את הרשת בבדיחות על לבושו במשפט וכן על עונשו הקל, לטענתם. "אסד יפרוש מהשלטון בתנאי אחד: שבית המשפט יהיה מצרי"

יום לאחר שנגזר על נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, מאסר עולם, הבדיחות על חשבונו בקרב הרחוב המצרי לא איחרו להגיע. לצד זאת, הגולשים המצרים ברשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר לא "חסכו" התבדחויות גם מבית המשפט המצרי. גולש מצרי צחק על כך שפסק הדין היה קל מדי וכתב כי "נשיא סוריה, בשאר אסד, מוכן לפרוש מהשלטון ולעמוד בפני בית משפט בתנאי אחד: שבית המשפט יהיה מצרי".

מובארק נכנס אתמול לאולם בית המשפט הסגור כשהוא חובש משקפי שמש כהים. הוא ודאי עשה זאת כדי להסתיר את דמעות הכאב וההלם כשהוקרא גזר דינו בו הושת עליו מאסר עולם, אלא שמשקפי השמש הכהות הצליחו לייצר במהרה בדיחות על חשבונו של הנשיא לשעבר. הגולשים המצרים ברשת התבדחו גם על המעיל החום שלבש מובארק בבית המשפט, בעוד בחוץ שרר יום שרבי במיוחד, וכן התבדחו על שעון היוקרה שהוא ענד בעת הקראת פסק הדין.

מתן גזר דינו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק. קהיר, יוני 2012. רויטרס
"מובארק המסכן שעונד על ידו שעון ב-21 אלף דולרים". אתמול בבית המשפט/רויטרס

הגולשים צחקו על מובארק ה"מסכן" שעונד על ידו השמאלית שעון מסוג "בלנקפיין" שמחירו נאמד ביותר מ-21 אלף דולרים. רבים כתבו שאין מה להתפלא על כך שמי שהיה רגיל לחיי פאר – ממשיך לענוד שעוני יוקרה. אחרים צחקו על כך שבטח מדובר בשעון שנקנה "מכספי הציבור".

"מובילי המהפכה שכחו ללחוץ 'שמור'"

תושבי מצרים, הידועים בחוש ההומור המפותח שלהם, ממשיכים להתבדח גם על המצב הפוליטי במדינה. אחד מהגולשים בפייסבוק התבדח על חשבון הציבור שנאלץ לקבל החלטה קשה - לבחור במועמד האחים המוסלמים, מוחמד מורסי, או לבחור באיש המשטר לשעבר, אחמד שפיק. "כנראה שהפתרון היחיד לבלבול של העם המצרי בין שני המועמדים הוא ששפיק יירצח ומורסי יואשם ברצח", כתב.

גולש אחר לעג לאחמד שפיק, לאחר שהושלכו עליו נעליים ואבנים כשהגיע להצביע בקלפי בשל היותו אחד משרידי המשטר הקודם של מובארק. "שפיק החליט לערוך את כל מסיבות העיתונאים שלו במסגדים, משום שאלה המקומות היחידים שהאנשים משאירים את הנעליים שלהם בחוץ". גולש אחר צחק על כך שהמהפכה הולכת ונעלמת: "מובילי המהפכה הובילו את המהפכה האדירה ביותר בהיסטוריה המודרנית. למרבה הצער הם שכחו ללחוץ על 'שמור'".

עוד באותו נושא:
דיווח: מובארק לבש את מדי האסיר, מצבו השתפר
גורם רשמי במצרים: "לכבד את ההכרעה במשפט מובארק"
המונים מוחים בכיכר תחריר נגד גזר הדין למובארק
מאסר עולם לנשיא מצרים המודח חוסני מובארק

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully