וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בסוריה ממשיך: לפחות 140 הרוגים בחמה

לפחות 50 ילדים ועוד נשים נמנו בין הרוגי הטבח שנערך בכמה כפרים במחוז חמה. חלק מהקרבנות נדקרו למוות, ככל הנראה על ידי המיליציה "שביחה" התומכת במשטרו של אסד

רויטרס

(צילום: צילומי חובבים שהועלו לרשת, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

טבח נוסף בסוריה: כ-140 בני אדם, בהם נשים ולפחות 50 ילדים, נהרגו בהתקפה של כוחות הביטחון הסורים בשורה של כפרים במחוז חמה הצפוני, כך דיווחו הלילה (חמישי) גורמי אופוזיציה במדינה. עיקר הקטל התרחש כפר מזרעת אל-כביר. על פי הדיווחים, חלק מהקרבנות בכפר נדקרו למוות ולפחות 12 גופות הועלו באש.

רשת "אל-ג'זירה" דיווחה הבוקר, מפי גורמי אופוזיציה, כי כוחות הביטחון הסורים ממשיכים לפעול באזור, והבוקר הם פושטים על שכונת כאזו שבעיר חמה, ועוצרים עשרות בני אדם.

עוד טבח בסוריה: עשרות הרוגים בכפרים בחמה. רויטרס
בין ההרוגים, לפחות 50 ילדים. תמונות הגופות מהטבח האחרון במחוז חמה/רויטרס

בסרטון וידאו מהכפר מרזף באותו המחוז נראית שורה של גופות, כולל גופות של תינוקת אשר חלקן שרופות. בתיעוד נוסף מכפר זיתא ניתן לראות הפגזות ואדם אומר ש"גדודי אסד החריבו את כל העיר". בתוך כך, משטר הנשיא בשאר אסד הכחיש מעורבותו בטבח.

מוחמד סרמיני, דובר ארגון האופוזיציה "המועצה הסורית הלאומית" סיפר הלילה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "יש לנו 100 הרוגים בכפר אל-כביר, מהם 20 נשים ו-20 ילדים". סרמיני האשים את המשטר בטבח. מאז, כאמור, עלה מניין ההרוגים.

ארגון אופוזיציה נוסף טען כי אנשי המיליציה "שביחה" התומכת במשטרו של הנשיא אסד הם שביצעו את הטבח, חמושים ברובים וסכינים, לאחר שהכפר הופגז על ידי כוחות הצבא. "מה שבטוח הוא שעשרות אנשים נהרגו, כולל נשים וילדים", אמר רמי עבד אל-רחמן לסוכנות הצרפתית.

"להגביר התקיפות על הצבא"

המועצה הסורית הלאומית, קראה הלילה להגברת התקיפות הצבאיות על כוחותיו של בשאר אסד, בעקבות הטבח. בהודעה מטעם הארגון, הוכרז כי על המורדים הפועלים תחת הצבא הסורי החופשי "להסלים את הפעולות הצבאיות", כדי להקל את הלחץ על אזרחים "במצור, מופגזים ומותקפים בחמוזות חמה, לטקיה וחומס".

שרים ושגרירים רמי דרג מ-15 מדינות הסכימו הלילה על כינוס גוף מתאם שיספק תמיכה לאופוזיציה הסורית, כך נקבע בפגישה באיסטנבול, טורקיה. שדנו בצעדים נוספים לתהליך הדחתו של הנשיא בשאר אסד ומימוש דמוקרטיה בסוריה. מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, שלוקחת חלק במפגש באיסטנבול, אמרה כי חתירה למען ממשלת מעבר סורית חייבת לכלול גם דרישה להעברת השלטון מהנשיא בשאר אסד. צרפת הודיעה בפגישה כי תקיים מפגש נוסף של "ידידי סוריה" בפריז בשישה ביולי.

הממשלה הסורית הכחישה הלילה את מעורבותה בטבח בכפר מזראת אל-כביר. בהודעה שנמסרה לטלוויזיה הממלכתית בסוריה נאמר כי "מה שהתקשורת דיווחה על אל-כביר הוא לחלוטין שקר. קבוצת טרוריסטים ביצעה פשע מתועב בחמה, שגבה תשעה קרבנות. הדיווחים בתקשורת תורמים לשפיכת הדם של הסורים".

פחות משבועיים אחרי הטבח בחולה

הטבח בכפר בחמה מתרחש פחות משבועיים לאחר הטבח בחולה שזעזע את העולם והביא להרחקתם של הדיפלומטים הסורים ממרבית מדינות המערב. 108 בני אדם נהרגו בהפגזות הצבא בחולה, קרוב לחצי מהם ילדים, ולפחות 300 נפצעו.

מועצת הביטחון של האו"ם גינתה אז לראשונה, פה אחד, את המשטר בסוריה בעקבות הטבח בחולה. "מועצת הביטחון מגנה בכל לשון את המעשה, שאומת בפנינו מפי משקיפי האו"ם בסוריה, בו נהרגו עשרות גברים, נשים וילדים ונפצעו מאות נוספים, בתקיפה ארטילרית מצד הממשלה על שכונות מגורים", נכתב בהודעת מועצת הביטחון. עוד צוין, כי "שימוש שערורייתי שכזה בכוח נגד אוכלוסיה אזרחית, מהווה הפרה של החוק הבינלאומי החל על התחייבויות השלטון הסורי כלפי מועצת הביטחון".

עדכון ראשון: 1:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully