וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנחה שחקרה את אסד על רצח ילדים סייעה למקורביו

ברברה וולטרס התנצלה לאחר שנחשף כי ניסתה לסייע לבתו של שגריר סוריה ויועצתו של אסד, להתקבל לעבודה ברשת CNN ואף לאוניברסיטת קולומביה היוקרתית. "בדיעבד אני מתחרטת"

ברברה וולטרס בראיון עם בשאר אל-אסד/צילום: רשת ABC עריכה: טל רזניק

(הראיון של וולטרס עם אסד - צילום: רשת ABC; עריכה: טל רזניק)

"ברברה, למען האמת, אני לא מאמין לך" - זהו, ככל הנראה, אחד המשפטים הזכורים ביותר מהריאיון המפורסם שהעניק הנשיא הסורי, בשאר אסד, לאחת המנחות המיתולוגיות בטלוויזיה האמריקנית. כעת, אותה עיתונאית, ברברה וולטרס, נאלצה להתנצל לאחר שנחשף כי השתמשה בקשריה הענפים על מנת לקדם את הקריירה של שחרזד ג'עפרי, בתו של שגריר סוריה באו"ם, שהועסקה בעבר כיועצת בלשכתו של הנשיא בשאר אסד. "במבט לאחור, אני מבינה שיצרתי קונפליקט, ואני מתחרטת על כך", נאמר בהודעת ההתנצלות של וולטרס.

וולטרס, בת 82, פגשה בצעירה בת ה-22, שחרזד ג'עפרי, בתו של השגריר בשאר ג'עפרי, כאשר באה לדמשק לרגל הריאיון ההיסטורי שערכה עם אסד, הראשון שסיפק הנשיא לרשת אמריקנית - בו הכחיש כי הוא אחראי למותם של אלפים ברחבי המדינה. מאוסף תכתובות של דואר אלקטרוני שהגיעו לידי ה"טלגרף" הבריטי, ככל הנראה באמצעות ארגון אופוזיציה סורי, עולה כי השתיים שמרו על קשר רציף חודשים רבים לאחר אותו מפגש בסוף השנה שעברה.

נשיא סוריה בשאר אסד עם העיתונאית האמריקאית ברברה וולטרס. AP
"ניתן להשפיע בקלות על דעתם של האמריקאים". וולטרס ואסד בתום הריאיון/AP

בין היתר עולה מהמכתבים כי וולטרס ניסתה לשריין עבור הצעירה התמחות בתכנית טלוויזיה ברשת CNN, ואף הציעה לסייע לה בניסיונותיה להתקבל לאוניברסיטה יוקרתית. במכתבים התייחסה הצעירה לוולטרס כ"אמי המאומצת", והמגישה מצדה קראה לה "ילדה יקרה" ואף שלחה לה "חיבוקים".

במסגרת תפקידה בלשכתו של אסד, פעלה ג'עפרי כיועצת בכירה לנשיא ועמדה לצדו לאורך העימותים בסוריה והקשחת מדיניות כוחות הביטחון כלפי המורדים במשטר. ג'עפרי שוחחה עם הנשיא מספר פעמים ביום, ולעיתים קרובות אף נכחה עמו לבדה בראיונותיו עם כלי תקשורת זרים. כמו כן נכתב בעיתון כי הצעירה נהגה לכנות את הנשיא בחיבה "the Dude" ("הגבר"). יש לציין כי ג'עפרי עודדה את אסד להתראיין בתקשורת המערבית, וציינה בפניו כי "ניתן להשפיע בקלות על דעתם של האמריקאים".

וולטרס ביקשה סיוע עבור "בחורה מבריקה ויפהפיה"

כאשר ג'עפרי שבה לניו יורק בתחילת השנה, השתיים נפגשו לארוחת צהריים בה ביקשה ג'עפרי את עזרתה של וולטרס להתקבל לעבודה במהדורת החדשות של רשת ABC בה חתומה המגישה. וולטרס סירבה, אולם מאוחר יותר כתבה לה מכתב נוסף בו הציעה לסייע לה להתקבל להתמחות בתכניתו של פירס מורגן ברשת CNN. כמו כן התעניינה וולטרס האם היועצת לשעבר מעוניינת לנסות להתקבל לאוניברסיטת קולומביה היוקרתית.

שבוע מאוחר יותר, יצרה וולטרס קשר עם פרופסור בכיר לתקשורת באוניברסיטה, ריצ'רד וולד, וביקשה ממנו להתחשב בבקשתה של ג'עפרי, אותה תיארה בפניו וולטרס כ"מבריקה, יפהפיה ודוברת חמש שפות". וולד, בתגובה, הבטיח כי האוניברסיטה תקדיש לפנייתה "תשומת לב מיוחדת". האוניברסיטה ופרופסור וולד עצמו סירבו להגיב לעיתון בעקבות החשיפה.

וולטרס מכירה את השגריר הסורי באו"ם, בשאר ג'עפרי, זה מספר שנים, ואף זכתה להיות מוזמנת למסיבה פרטית שערך לפני כשנה במקביל לתחילת המהומות בסוריה.

"בעקבות הראיון (עם אסד), ג'עפרי חזרה לארצות הברית ויצרה עמי קשר על מנת להשיג עבודה", כתבה וולטרס לעיתון. "אמרתי לה שיש ניגוד אינטרסים משמעותי בנושא ושלא נוכל להעסיק אותה. אכן הצעתי להזכיר אותה בפני כלי תקשורת אחרים ובאקדמיה, אולם בעקבות כך היא לא השיגה עבודה או התקבלה ללימודים. במבט לאחור, אני מבינה שיצרתי קונפליקט ואני מתחרטת על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully