וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה דיפלומטית: סוריה מגרשת את נציגי המערב

דמשק הכריזה כי 17 דיפלומטים - שחלקם ממליא כבר עזבו - הם "אישיות לא רצויה". במקביל, חתמה הסכם שיאפשר לאו"ם להעניק סיוע המוניטרי לתושבים. בשטח: קרבות קשים בלאטקייה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד)

שלטונות סוריה ממשיכים במדיניות מתריסה כלפי העולם, ומנסים להשיב למדינות המערב "באותו מטבע": לאחר שבשבוע שעבר, בצעד מתואם, גירשו מעצמות המערב את הדיפלומטים הסורים משטחן, במחאה על הטבח בעיירה חולה לפני עשרה ימים - היום (שלישי) הודיעה סוריה כי היא נוקטת בצעד דומה כלפי אותן מדינות, והכריזה על 17 דיפלומטים - בהם שגרירי ארצות הברית, בריטניה, צרפת וטורקיה - כ"אישיות לא רצויה" במדינה.

על הצעד הודיע דובר משרד החוץ הסורי, ג'יהאד מקדסי. יש לציין כי לפחות חלק מהאישים המדוברים כבר אינם נמצאים בפועל בסוריה זה זמן רב, לאחר שעזבו אותה במחאה על הדיכוי האלים של ההתקוממות במדינה.

כותרות אחרונות מסוריה:
אסד התעלם מהאולטימטום, המורדים הרגו 80 חיילים
אסד: "אפילו מפלצות לא היו מבצעות את הטבח בחולה"
האלימות בסוריה גולשת ללבנון: 8 הרוגים בטריפולי
ארה"ב חשפה צילומי לוויין של קברי אחים בחולה

נשיא סין הו ז'ינטאו מארח את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בייג'ינג, 5 ביוני 2012. רויטרס
"קוראים לעולם לדבוק בתוכנית אנאן". הו ופוטין, היום בבייג'ינג/רויטרס

הדיון בסוגיית סוריה ממשיך לעמוד במרכז סדר היום העולמי, והוא עומד בין היתר במרכז ביקורו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין היום בסין (רוסיה וסין הן שתי המתנגדות העקריות במועצת הביטחון לפעולה בינלאומית נגד דמשק). בהצהרה משותפת בבייג'ינג, קראו היום פוטין ועמיתו הסיני, הו ז'ינטאו, לקהילה הבינלאומית להמשיך ולתמוך בתוכנית השלום של שליח האו"ם לסוריה, קופי אנאן, ובמשימת משקיפי האו"ם במדינה. במקביל, דיווחו מקורות דיפלומטיים לרשת CNN כי אנאן עצמו ייוועד ביום שישי עם מזכירת המדינה של ארה"ב, הילרי קלינטון.

100 חיילים סורים נהרגו בשלושה ימים

על רקע הפעילות הדיפלומטית, נמשך כל העת ההרג בסוריה עצמה. היום דיווח ארגון זכויות האדם הסורי על לפחות שבעה הרוגים, בהם ארבעה שנורו למוות במבצע גדול של הצבא בלילה במחוז אידליב הצפוני. עוד שניים נהרגו באזור עיר הנמל לאטקייה, ובשעות הצהריים דיווח הארגון על לחימה כבדה באזור - "הכבדה ביותר במחוז מאז פרוץ ההתקוממות". לדברי מנהל הארגון, ראמי עבד א-רחמן, המורדים באזור הצליחו להשמיד לפחות חמישה טנקים ונגמ"שים של הצבא, וכבשו תחנת משטרה.

מהומה בפרבר קאבון של דמשק בעקבות הלווייתו של פעיל האופוזיציה חאלד חמדאן, שנורה על ידי כוחות צבא סוריה, 4 ביוני 2012. רויטרס
הלווייתו של חאלד חמדאן, פעיל אופוזיציה שנהרג מאש הצבא, בסוף השבוע האחרון בקאבון, פרבר של דמשק/רויטרס

אתמול נהרגו בסוריה מאש כוחות הביטחון 42 בני אדם, לפי נתוני ארגון "ועדות התיאום המקומיות", לאחר 37 הרוגים שלשום ברחבי המדינה. במקביל, נראה כי בימים האחרונים מצליחים המורדים להסב עבירות קשות לצבא סוריה - שלפי דיווח ארגון זכויות האדם הסורי, איבד כ-100 חיילים בלחימה בשלושת הימים האחרונים.

בתוך כך, הודיע היום האו"ם כי הגיע להסכם עם שלטונות דמשק על הרחבת הסיוע ההומניטרי לתושבים במדינה, שבה לפחות מיליון בני אדם זקוקים לסיוע. הסיוע יגיע בשלב ראשון לארבעה מחוזות - חומס, אידליב, דיר א-זור ודרעא. "מדובר בהסכם כתוב", הסביר לרויטרס ג'ון גינג, העומד בראש הפורום לסיוע הומניטרי לסוריה, היושב בז'נבה. "כעת יש לוודא שהשלטונות יאפשרו חופש תנועה. רצונם הטוב בעניין הזה יימדד היום, מחר ומדי יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully