וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב חשפה צילומי לוויין של קברי אחים בחולה

2.6.2012 / 8:43

באתר זכויות אדם המופעל על ידי מחלקת המדינה האמריקאית נחשפו צילומים מן האוויר המציגים קברי אחים בעיר חולה לאחר הטבח. בנוסף, מוצגת פריסה של הצבא הסורי סביב הערים

אתר של ממשלת ארצות הברית פרסם הלילה (שבת) הוכחות מצולמות, על פי טענתו, של קברי אחים באזור הטבח בחולה ופריסה של כוחות צבא אסד סביב ערים בסוריה, כהכנה להתקפות על אזרחים. האתר לזכויות האדם, המופעל על ידי מחלקת המדינה האמריקאית, פרסם סדרה של תצלומי אוויר, שככל הנראה צולמו מוקדם יותר השבוע על ידי לוויין מסחרי.

בין התצלומים ניתן לראות את ההבדלים בין שני מוקדים בחולה, לפני ואחרי הטבח, המראים את קברי ההמונים שנחפרו בעקבות הטבח. בין היתר מצביעים הצילומים על פגיעות מפגזי ארטילריה ליד העיר אטריב וכמו כן, ניתן לראות באתר תמונות של ארטילריה שנפרסה לפני יומיים סביב שלוש ערים בסוריה. צילומים אחרים מצביעים על מה שמתואר כהתקפה של מסוקי הצבא, שככל הנראה הוצבו באזור חומס.

צילומי לוויין של קברי אחים בחולה, סוריה. רויטרס
קברי האחים באזור הטבח בחולה/רויטרס

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, אמרה אתמול כי "עמדת רוסיה במשבר המתרחש בסוריה נראית ככזו התומכת במשטר אסד". יחד עם זאת ציינה כי ארה"ב תשתף פעולה עם רוסיה, במידה וזאת תרצה בהפלת משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד.

קלינטון חזרה על טענת הממשל באשר למקומה של רוסיה ועמדתה בכל הנודע להרג בסוריה ואמרה כי "בשל אי נקיטת עמדה ברורה במועצת הביטחון, בדמשק ובמקומות אחרים, עמדתה של רוסיה נראית ככזו התומכת בהמשך משטרו של אסד". עם זאת, הדגישה קלינטון, כי "אם רוסיה מוכנה לעבוד עם הקהילה הבינלאומית כדי לתכנן יחדיו את המעבר הפוליטי הרצוי בסוריה, כפי שנראה שהנשיא פוטין מציע, הרי שאנחנו בהחלט נהיה מוכנים לשתף פעולה".

"מתנגדי המשטר אחראים לטבח"

סוריה פרסמה ביום חמישי האחרון את ממצאי החקירה הראשונית של הטבח בחולה, בו נהרגו 108 בני אדם, בהם ילדים רבים, אשר עורר סערה בקהילה הבינלאומית. בניגוד לנטען עד כה, אומרים בדמשק כי האחראים לטבח הם קבוצות חמושות ממתנגדי המשטר שמטרתן לעודד להתערבות צבאית של כוחות זרים במדינה.

קאסם ג'מאל סולימאן, ראש ועדת החקירה שהוקמה על ידי השלטון, אמר כי הקורבנות היו משפחות "שסירבו להתנגד לממשלה והיו מסוכסכות עם הארגונים החמושים". לדבריו, רבים מהקורבנות היו קרובי משפחה של חבר הפרלמנט הסורי.

שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, הודיע בחמישי כי האיחוד האירופי החל לנסח רשימת סנקציות נוספות שיופעלו נגד סוריה. כמו כן קרא הייג למדינות נוספות ליישם צעדים דומים על מנת לאלץ את משטרו של אסד להיענות לדרישות האו"ם והליגה הערבית לסיום העימות. "סוריה מתקדמת לעבר מלחמת אזרחים או קריסה כוללת", אמר. במקביל, משרד החוץ הסורי הכריז אתמול כי סוריה מעוניינת בהצלחת תכנית הפיוס של שליח האו"ם למדינה קופי אנאן, וכן קרא לגורמי האופוזיציה המתנגדים להתערבות זרה להגיע לסוריה לשיחות עם השלטון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully