וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגזות והוצאות להורג: כמאה הרוגים אתמול בסוריה

ניר יהב

30.5.2012 / 8:35

ארבעה בני אדם נהרגו לפנות בוקר בדמשק ו-98 נהרגו אתמול בעימותים בין המורדים לכוחותיו של הנשיא אסד. עם זאת, ארה"ב הצהירה אמש כי אין בכוונתה להתערב צבאית בנעשה במדינה

ארגון זכויות האדם הסורי דיווח הבוקר (רביעי) כי ארבעה בני אדם נהרגו לפנות בוקר מאש כוחות הביטחון בפרברי דמשק ובחמה. במקביל, הודיע הארגון כי אתמול נהרגו ברחבי המדינה 98 בני אדם, מתוכם 61 אזרחים, תשעה חיילים מקרב המורדים ועוד 28 חיילי צבא סוריה. רוב החיילים הסורים נהרגו באזור פרברי חלב.

בין ארבעת ההרוגים הבוקר היו שני אזרחים ושני חיילים מורדים, אשר נהרגו מאש כוחות הביטחון הסורים. בפרברי דמשק נהרג אזרח בעיר דאריא. באזור אל-משתל הסמוך לעיר מתנהלים זה כמה ימים עימותים קשים ביותר בין המורדים לבין צבא סוריה. גם במחוז חומס נהרג לפנות בוקר אזרח, לאחר שפגז נחת על מכוניתו בעיירה רסתאן. עוד דווח כי שני חיילים עריקים נהרגו מאש צבא סוריה במהלך עימותים חמושים בעיירה כפר זיתא שבמחוז חמה, וכעת שורר שם שקט.

קבר אחים של הרוגי טבח בעיר חולה, סוריה, מאי 2012. רויטרס
קברי האחים בעיירה חולה/רויטרס

ארגון זכויות האדם הסורי דיווח כי 13 מבין 61 האזרחים שנהרגו אתמול מאש צבא סוריה אותרו בפרברי דיר א-זור בשעות הצהריים לאחר שהוצאו להורג. מנהל ארגון זכויות האדם הסורי, ראמי עבד א-רחמן, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי 13 האזרחים הללו הוצאו להורג אתמול בבוקר בירייה בראשם. "אני קורא למשלחת הפקחים הבינלאומית לפתוח בחקירה דחופה של נסיבות הרצח הזה. עליהם לאתר את הרוצחים ולהביאם למשפט", הוסיף.

אמש הודיעו מספר מדינות על גירוש השגרירים הסורים משטחן, מחאה על מעשי הטבח המתמשכים באזרחי סוריה. הראשונה שעשתה זאת הייתה צרפת, ואליה הצטרפו מאוחר יותר גם בריטניה, גרמניה, איטליה, בלגיה, בולגריה, הולנד, קנדה, אוסטרליה וארה"ב. מקורות דיפלומטיים מסרו כי שורה של מדינות נוספות מתכננות צעדים דומים. ברוב המדינות, השגריר הסורי ממילא הוחזר כבר להתייעצות לפני חודשים, ולכן גורשו רק יתר חברי המשלחות הדיפלומטיות. השגריר הסורי בוושינגטון, עימאד מוסטפה, שב לדמשק בשנה שעברה, ומאז לא חזר לארה"ב. את מקומו מילא בחודשים האחרונים הנספח הראשון, זוהיר ג'בור.

מהומות ועימותים בין סונים לתומכי נשיא סוריה אסד באזור ביירות, בירת לבנון, 21 במאי 2012. רויטרס
ארגון זכויות האדם הסורי דיווח כי 13 מבין 61 האזרחים שנהרגו אתמול מאש צבא סוריה אותרו בפרברי דיר א-זור בשעות הצהריים לאחר שהוצאו להורג/רויטרס

אתמול בצהריים, נפגש שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, עם הנשיא בשאר אסד. אנאן שב לדמשק בניסיון לחדש את הפסקת האש שהוכרזה בין צבא סוריה לאופוזיציה בחודש מרץ, שנכשלה אחרי ששני הצדדים, שהכריזו כי יכבדו אותה, זנחו את ההסכם תוך יממה.

הפגישה בין אנאן לאסד נערכה האתמול במקביל לדיווחים על המשך מעשי הטבח. בתום הפגישה עם אסד, הודיעה סוכנות הידיעות הסורית שהנשיא הצהיר בפני אנאן כי "קבוצות של מחבלים עומדות מאחורי ההסלמה בחטיפות ברחבי המדינה ובמעשי האלימות". לדברי אסד, הצלחת תכניתו של אנאן להפסקת האש תלויה "בהפוגה בפעולתם של הטרוריסטים, ובעצירת הברחות הנשק אל תוך סוריה". אנאן קרא לאסד לכבד את ההסכם, והזהיר כי העולם "מודאג מאוד" ממעשי האלימות.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully