וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הסורי נועד עם אנאן: "הצגנו לו את האמת"

ניר יהב

29.5.2012 / 0:00

וואליד מועלם נפגש עם שליח האו"ם והליגה הערבית למדינה, וקיבל עדכונים על גורמים "המנסים לפגוע בסוריה באמצעים שונים כדי ליצור אנרכיה". "נקים ועדת חקירה לטבח בחולה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

אחרי שהביע עם הגעתו לדמשק זעזוע מהטבח שאירע בסוף השבוע בעיר חולה שבמחוז חומס, נפגש אמש (שני) שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, עם שר החוץ הסורי וואליד מועלם. כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה דיווחו כי מועלם "הציג לאנאן את האמת סביב המתרחש בסוריה", והבהיר לו כי גורמים שונים "מנסים לפגוע בסוריה באמצעים שונים על מנת ליצור אנרכיה".

לפי הדיווח, מועלם הציג לאנאן את הרפורמות שמקדמת ההנהגה הסורית בתחומים שונים ושב והבהיר לו כי "סוריה נחושה לפתור את כל המכשולים שעומדים בפני משלחת פקחי האו"ם". מועלם אמר כי ישנן קבוצות טרור חמושות שמקבלות מימון וסיוע ממדינות שונות במטרה "להכשיל את משימתו של אנאן, בין אם באמצעות מימון כספי, בין אם באמצעות העברת נשק ותחמושת ובין אם באמצעות מתן מקלט לאותן חוליות טרור".

עוד דווח כי אנאן הבהיר למועלם שהוא מעוניין בהמשך שיתוף הפעולה והתיאום עם ההנהגה הסורית על מנת ליישם את תכניתו בשטח, "שמטרתה להשיג ביטחון ויציבות" וכן כדי להסיר את המכשולים העומדים בפני יישומה. אנאן הביע את הערכתו על שיתוף הפעולה הסורי בכל הנוגע למתן אפשרות לעיתונאים לפעול בסוריה ומתן אפשרות לגורמים הומניטריים להיכנס למדינה, כגון הצלב האדום והסהר האדום הערבי הסורי.

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה עוד כי אנאן הודה לממשלת סוריה על ההגנה שהיא מספקת למשלחת המשקיפים הבינלאומיים במילוי משימתם ועל כך שהודיעה כי תקים ועדת חקירה לבדיקת הטבח בעיר חולה: "דבר זה מבטא את רצינותה של ההנהגה הסורית בקידום יציבות וביטחון במדינה", הוסיף. הדיווח הובא כאמור בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית ועל כן לא הוצגה בה ביקורת של אנאן כלפי ההנהגה הסורית, אם בכלל נאמרה.

עוד על מלחמת האזרחים בסוריה
עוד 87 נהרגו בסוריה; אנאן בדמשק: ”מזועזע”
לראשונה: מועצת הביטחון גינתה את משטרו של אסד
באופן חריג, גם רה”מ נתניהו גינה את הטבח בסוריה

(עדכון ראשון: 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully