וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: מתנגדינו ביצעו הטבח כדי לעודד התערבות זרה

1.6.2012 / 0:02

ועדת החקירה שהקים משטר אסד פרסמה ממצאיה בנוגע לטבח בחולה והפנתה אצבע מאשימה למתנגדי השלטון. בינתיים, טוען ארגון זכויות אדם שספינת נשק רוסית עגנה לפני כשבוע בסוריה

סוריה פרסמה אמש (חמישי) את ממצאי החקירה הראשונית של הטבח בחולה, בו נהרגו 108 בני אדם, בהם ילדים רבים, ועורר סערה בקהילה הבינלאומית. בניגוד לנטען עד כה, אומרים בדמשק כי האחראים לטבח הם קבוצות חמושות ממתנגדי המשטר שמטרתן לעודד להתערבות צבאית של כוחות זרים במדינה.

קאסם ג'מאל סולימאן, ראש ועדת החקירה שהוקמה על ידי השלטון, אמר כי הקורבנות היו משפחות "שסירבו להתנגד לממשלה והיו מסוכסכות עם הארגונים החמושים". לדבריו, רבים מהקורבנות היו קרובי משפחה של חבר הפרלמנט הסורי.

בנוסף, אמר דובר משרד החוץ הסורי, ג'יהאד מאקדיסי, כי מדינתו רוצה שתוכנית השלום של השליח קופי אנאן לסיום האלימות תצליח כדי שניתן יהיה לפתור את המשבר באמצעות דיאלוג.

"ספינה רוסית עגנה בנמל טרטוס"

מאז הטבח הכחישו השלטונות בסוריה את אחריותם לביצוע הטבח בעיירה וטענו כי האופן שבו בוצע אינו תואם את דרך הפעולה של הצבא הסורי. "נשים, ילדים וקשישים נורו למוות – זהו לא סימן ההיכר של הצבא הסורי", אמרו במשרד החוץ הסורי.

בתוך כך, טען ארגון זכויות אדם סורי כי הספינה הרוסית, שלדברי מקורות במערב נושאת ככל הנראה נשק המיועד למשטר הסורי, עגנה בנמל טרטוס ב-26 במאי. "מאגר המידע המעודכן של המשלוחים מראה כי הספינה אכן עגנה בנמל טרטוס ב-26 במאי 2012, לפני שהמשיכה לפיראוס, יוון", אמרה סעדיה חמיד מהארגון. לדבריה, הארגון עקב אחר הספינה מ-25 במאי עד 27 במאי וגילה "חלון זמן ב-26 במאי כאשר ההתקן אלקטרוני בספינה הקולט ומשדר אותות, היה מכובה".

גורמים מערביים אישרו את הדברים וציינו כי הם מבינים שהספינה נשאה נשק שמיועד למשטר אסד. דובר נציגי רוסיה באו"ם אמר כי הדבר נמצא בבדיקה.

לצד זאת, שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, הודיע אתמול כי האיחוד האירופי החל לנסח רשימת סנקציות נוספות שיופעלו נגד סוריה. כמו כן קרא הייג למדינות נוספות ליישם צעדים דומים על מנת לאלץ את משטרו של אסד להיענות לדרישות האו"ם והליגה הערבית לסיום העימות. "סוריה מתקדמת לעבר מלחמת אזרחים או קריסה כוללת", אמר. במקביל, משרד החוץ הסורי הכריז אתמול כי סוריה מעוניינת בהצלחת תכנית הפיוס של שליח האו"ם למדינה קופי אנאן, וכן קרא לגורמי האופוזיציה המתנגדים להתערבות זרה להגיע לסוריה לשיחות עם השלטון.

(עדכון ראשון - 19:47)

עוד בנושא
קלינטון: המצב בסוריה עלול לגרום למלחמה אזורית
אירן מאיימת: מבצע צבאי בסוריה "יקבור" את ישראל
דיווח: ספינת נשק רוסית תעגון היום בסוריה; 50 הרוגים ליד חומס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully