וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד התעלם מהאולטימטום, המורדים הרגו 80 חיילים

במבצע הנועז ביותר מאז תחילת ההתקוממות, הצליחה הזרוע המזוינת של האופוזיציה לחסל בסוף השבוע עשרות אנשי צבא בדמשק ובדרעא. פוטין ידון במשבר בסוריה עם בכירים אירופים

כוחות האופוזיציה בסוריה הרגו בסוף השבוע לפחות 80 חיילים - כך אישר הבוקר (שני) הארגון הסורי לזכויות אדם שמושבו בלונדון. באופוזיציה טוענים כי מניין החיילים שנהרגו עומד על מאה, וכי הם נהרגו בחילופי אש באזור דמשק ובחלב. בארגון הבריטי אומרים כי רופאים מקומיים זיהו את גופות המתים ואישרו את זהותם כאנשי צבא.

המתקפה, הנחשבת לקשה ביותר ששיגר הצבא הסורי החופשי נגד כוחותיו של אסד מאז פרוץ המרי, מגיעה עם כישלון האולטימטום שהציבו המורדים לנשיא הסורי. בשבוע שעבר הודיעו המורדים כי אם אסד לא ינצור את האש עד יום שישי, ויציית להפסקת האש של האו"ם, הרי שהם "ישברו את הכלים".

המשבר בסוריה עומד היום במרכז ועידה משותפת לרוסיה ולבכירי האיחוד האירופי. הנשיא ולדימיר פוטין, ששב מביקור בגרמניה ובשכנותיה, מארח בסנט פטרבורג את נשיא המועצה האירופית הרמן ואן רומפיי ואת נשיא הנציבות האירופית, ז'וזה מנואל ברוסו. שני הבכירים האירופים ינסו גם הם לרכך את עמדתו.

מימין: הרמן ואן רומפיי, ולדימיר פוטין וז'וזה מנואל ברוסו. סנט פטרבורג, יוני 2012. ספק 500
מימין: הרמן ואן רומפיי, ולדימיר פוטין וז'וזה מנואל ברוסו בסנט פטרבורג/ספק 500

בעוד שבעולם גובר הלחץ הדיפלומטי על משטרו של אסד, ביטאון השלטון בסין הזהיר הבוקר מפני התערבות חיצונית בסוריה, עמדה ששותף לה גם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין. בסוף השבוע, אמרה מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, כי "עמדת רוסיה במשבר בסוריה נראית ככזו התומכת במשטר אסד". יחד עם זאת ציינה כי ארה"ב תשתף פעולה עם רוסיה, במידה וזאת תרצה בהפלת משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד. קלינטון חזרה על טענת הממשל באשר למקומה של רוסיה ועמדתה בכל הנוגע להרג בסוריה, ואמרה כי הרושם בנוגע למוסקבה נוצר "בשל אי נקיטת עמדה ברורה במועצת הביטחון, בדמשק ובמקומות אחרים".

אסד ממשיך להתעלם מהביקורת

אתמול, בהופעה פומבית נדירה, נאם אסד בפני הפרלמנט בדמשק, וגינה את הטבח בחולה שעורר עליו ביקורת בינלאומית. הוא התנער מאחריות למעשי הרצח בעיר, ואמר כי "אפילו מפלצות לא היו מבצעות מעשה כזה". בעוד שהוא נושא דברים, גורמי אופוזיציה דיווחו כי כוחות הביטחון הסורים הציתו יערות בעיר ג'יסר א-שורור. לפי דיווח נוסף, כוחות הביטחון הסורים ירו לעבר העיירה אל-בוקייעה שבוואדי חאלד, סמוך לגבול לבנון.

בנאומו, הדף אסד את הביקורת עליו ושב וטען כי ארצו היא קורבן של מזימה. "מה שלמדנו מהעם הוא דבר פשוט: עלינו להיאבק בבעיה ולא לברוח ממנה. האם הטרור פגע בקבוצה אחת בלבד? לא, הוא פגע בכולן ללא יוצא מהכלל. הטרוריסטים קיבלו עליהם משימה והם לא יפסיקו עד שיסיימו את משימתם. אנחנו לא עומדים בפני בעיה פוליטית אלא בפני מלחמה אמיתית מגורמים מבחוץ. ניסינו כל דבר אפשרי: נתנו חנינות וניהלנו דיאלוגים", הוסיף. הוא טען בנאומו כי פגיעה בביטחון הלאומי היא קו אדום. "אנחנו זקוקים לפתרון פוליטי לכל המצב", אמר, "פתרון פוליטי לא מתחיל בחוקים ובחוקה או בצעדים מסוג זה. הפלורליזם אין משמעו סכסוך או התנגשות אלא השלמה זה של זה מבלי להתמזג".

כותרות אחרונות מסוריה
אסד: ”גם מפלצות לא היו מבצעות את הטבח בחולה"
האלימות בסוריה גולשת ללבנון: 8 הרוגים בטריפולי
קלינטון: נשתף פעולה עם רוסיה אם תרצה בהפלת אסד
לראשונה: מועצת הביטחון גינתה את משטרו של אסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully