וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מגנים את הטבח בסוריה: "פשע מחריד ונורא"

רויטרס וניר יהב

27.5.2012 / 2:20

האו"ם אישר כי בהתקפה הארטילרית על כפרי חולה נהרגו 92, מתוכם 32 ילדים, שמראות גופותיהם הופצו ברשת. מזכ"ל האו"ם הזהיר מהידרדרות ושר החוץ הבריטי איים בתגובה בינלאומית

האו"ם אישר אמש (שבת) כי לפחות 92 בני אדם נהרגו במה שפעילי זכויות אדם במדינה הגדירו כהפצצה ארטילרית על ידי כוחות המשטר - בעימות האלים ביותר שנראה במדינה מאז יצאה לדרך תכנית השלום של האו"ם.

גופותיהם המדממות של הנטבחים נראו בתמונות שהופצו ב- YouTube, בהן נראו גם חלקי גופות וגולגולות מנותצות, לאחר ההפצצה הקטלנית ביום שישי על העיירה חולה. ראש משלחת האו"ם לסוריה, רוברט מוד, הזהיר ממלחמת אזרחים במדינה בעקבות הדיווחים על הטבח. "משקיפי האו"ם הגיעו הבוקר לחולה ומנו יותר מ-32 ילדים ו-60 מבוגרים שנהרגו שם. מי שהתחיל, מי שהגיב ומי שעומד מאחורי מעשה האלימות הראוי לגנאי צריך לשאת באחריות", אמר מוד לכתבים בדמשק. "אלה המשתמשים באלימות כדי לקדם את האג'נדה שלהם יוצרים אי-יציבות ועלולים להוביל את המדינה אל מלחמת אזרחים".

גופות הטבח בעיירה חולה שבסוריה. רויטרס
גופות חלק מההרוגים בחולה/רויטרס

תגובות חריפות נשמעו ברחבי העולם לטבח האכזרי: מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, הזהיר כי סוריה מידרדרת למלחמה הרסנית, ואמר כי חלק מהערים נמצאות תחת שליטה ניכרת של המורדים. לדברי המזכיר, גם האופוזיציה אינה מכבדת את הפסקת האש שקיבלה עליה לפני שבעה שבועות, והוא הבהיר כי ישנם ארגוני טרור המעורבים בלחימה.

שליח האו"ם לסוריה, קופי אנאן, הודיע כי בכוונתו לבוא שוב לדמשק, ויהיה זה ביקורו הראשון בסוריה מאז שיוזמתו לרגיעה בין הצבא לכוחות האופוזיציה, שהוכרזה בחודש מרץ, נכשלה. מלשכתו של אנאן לא נמסר מועד הגעתו המדויק, אך דיפלומטים באו"ם אמרו שייתכן שהוא יבוא לדמשק כבר בשבוע הקרוב.

גם שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, גינה את מעשה הטבח וכינה אותו "מחריד" והתייחס אליו כ"פשע נורא". הוא סיפר כי הוא מקיים "התייעצויות דחופות בנוגע לתגובה בינלאומית בעלת עוצמה", עם מועצת הביטחון של האו"ם וגופי זכויות האדם של האו"ם ושל האיחוד האירופי. שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, קרא אף הוא לקהילה הבינלאומית לעצור לאלתר את "מעשי הרצח" שנעשים בבני העם הסורי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מפת העיר חולה

(google maps)


על פי דיווחים, הקרבות בין האופוזיציה לצבא החלו לאחר שחיילים ניסו לפרוץ לתחומי חולה. "חלק מהקורבנות נפגעו מירי ארטילריה כבד ומשפחות שלמות נטבחו", נמסר בהודעה שפרסמו ארגוני האופוזיציה. הארגון הסורי לזכויות האדם שמושבו בלונדון הצליח לאמת עד כה את מותם של כחמישים בני אדם, אך אישר כי בין ההרוגים ילדים רבים.

עוד באותו נושא
יותר ממאה הרוגים אמש בסוריה; אנאן יבוא שוב לדמשק
חיי בכירי משטרו של אסד ניצלו לאחר ניסיון הרעלה
דיווח: ספינת נשק רוסית תעגון היום בסוריה; 50 הרוגים ליד חומס


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully