וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד ממשיך ב"רפורמה": מינה ראש ממשלה חדש

ניר יהב

6.6.2012 / 12:00

בעקבות הבחירות לפרלמנט, הקים נשיא סוריה ממשלה חדשה. בשורה לאופוזיציה? לא ממש: בראשה יעמוד שר החקלאות, וחברים בה אישים מוכרים מנאמני אסד. אתמול: 52 הרוגים במדינה

שנה וחודשיים לאחר שהרכיב לאחרונה ממשלה, מינה היום (רביעי) נשיא סוריה בשאר את ד"ר ריאד פריד חג'אב לראש הממשלה והטיל עליו להרכיב ממשלה חדשה - כך דיווחו כלי התקשורת הממלכתיים במדינה. המינוי נעשה בהתאם להבטחתו של אסד בנאומו בתחילת השבוע, למנות ממשלה חדשה בעקבות הבחירות שנערכו בחודש שעבר לפרלמנט, שתמשיך לקדם רפורמות כלכליות וחברתיות. עם זאת, האישים שיכהנו כשרים בממשלה החדשה הם מנאמניו של אסד ומבכירי מפלגתו, ולכן אין בה בשורה חדשה למתנגדי המשטר.

ראש הממשלה הנבחר בן ה-46, יליד מחוז דיר א-זור במזרח המדינה, משמש נכון להיום כשר החקלאות. הוא יחליף בתפקידו את ד"ר עאדל ספר שמונה לפני יותר משנה. לחג'אב יש דוקטורט בהנדסה חקלאית והוא שימש במשך שנים ארוכות בתפקידים בכירים במפלגת הבעת' - מפלגת השלטון הסורית. ב-2008 מונה למושל מחוז קונייטרה, ובפברואר 2011 הועבר לתפקיד מושל מחוז לאטקייה. באחרונה מונה כאמור לשר החקלאות בממשלתו של ספר.

כותרות אחרונות מסוריה:
ברברה וולטרס התנצלה על הראיון עם אסד
מלחמה דיפלומטית: סוריה מגרשת את נציגי המערב
אסד התעלם מהאולטימטום, המורדים הרגו 80 חיילים
אסד: "אפילו מפלצות לא היו מבצעות את הטבח בחולה"
האלימות בסוריה גולשת ללבנון: 8 הרוגים בטריפולי

הפגנה נגד שלטון נשיא סוריה אסד מחוץ לעיר חמה, 5 ביוני 2012. רויטרס
הפגנה נגד שלטון אסד, אתמול מחוץ לעיר חמה/רויטרס

לפני כחודש נערכו בחירות לפרלמנט הסורי במסגרת הרפורמות ותיקוני החוקה שעליהם הכריז אסד. למרות הבטחותיו לפתוח את הפרלמנט למפלגות אחרות, נותר בסופו של דבר רוב מוחץ של מושבי הפרלמנט בידי מפלגתו של אסד, בתום הבחירות שאותן החרימו תנועות האופוזיציה. אסד הבטיח למנות ממשלה חדשה לאחר הבחירות לפרלמנט, שמבין יתר תפקידיה גם לנהל דיאלוג עם תנועות האופוזיציה. עם זאת, מלבד הניהול השוטף של ענייני היומיום בסוריה, לממשלה במדינה אין סמכויות וחשיבות.

בסוריה נמשכים במקביל הקרבות הקשים בין המורדים לכוחות הנאמנים לשלטון, ואתמול, על פי דיווח ארגון "ועדות התיאום המקומיות", נמנו לפחות 51 הרוגים ברחבי המדינה. האירוע המרכזי התרחש בפאתי העיירה היפא שבמחוז לאטקייה, שם נמנו לפחות 12 הרוגים, רובם לוחמי מורדים ומיעוטם אזרחים. במקביל, דיווח ארגון זכויות האדם הסורי היושב בלונדון כי קולונל בצבא סוריה נורה "בידי מתנקשים אלמונים" ליד ביתו סמוך לעיר דיר א-זור שבמזרח המדינה, ונהרג.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully