וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל האלימות: היום יערכו בחירות לפרלמנט הסורי

7.5.2012 / 2:39

כחלק מ"הרפורמה" הפוליטית של אסד, יתמודדו היום מעל 7,000 מועמדים על 250 מושבים, כשלראשונה תותר השתתפות מפלגות חדשות. באופוזיציה קוראים להחרים: "לפרלמנט אין סמכות"

עשרות הרוגים בכל יום ולחץ בין לאומי מכל עבר – אך נשיא סוריה בשאר אסד ממשיך ב"רפורמה" הפוליטית שלו במדינה: היום (שני) יערכו בחירות לפרלמנט הסורי, אשר אמורות, לדברי המשטר, לסמן את תחילתו של שינוי בסוריה.

השלטון מנסה לספק מצג של בחירות רגילות, למרות האלימות הפושה במדינה. "כל המשאבים האפשריים ינוצלו כדי להבטיח כי תהליך הבחירה יעבור בצורה חלקה", אמר אתמול שר הפנים מוחמד נידאל שאער. על פי נתוני הרשויות, בסוריה 14 מיליון בעלי זכות בחירה, כולל אזרחים המתגוררים מחוץ לגבולות המדינה. 7,195 מועמדים יתמודדו על 250 המושבים שבפרלמנט, רבים מהם חברים ב-11 מפלגות חדשות שהוקמו לצורך הבחירות, בעקבות כינון החוקה החדשה של סוריה – עליה הכריז אסד לפני כשלושה חודשים, במטרה להנמיך את רוחות ההתנגדות למשטרו.

נשיא סוריה בשאר אסד נואם בפני הפרלמנט בדמשק, 2011. AP
מעל 7,000 מתמודדים, נשיא אחד. אסד בנאום בפרלמנט/AP

מלבד מפלגות אלו, יתמודדו גם עשר המפלגות המרכיבות את הגוש הפוליטי ה"חזית המתקדמת הלאומית", המונהג על ידי הבעת' - מפלגת השלטון בחצי המאה אחרונה. נכון למצב כיום, אין בפרלמנט הסורי אף נציג אופוזיציה, ועל פי דיווחי התקשורת הרשמית במדינה, כמחצית מהמושבים ייועדו בבחירות הקרובות ל"נציגי פועלים ואיכרים" – שאיגודיהם נשלטים על ידי הבעת'.

אין סמכות על קצין מודיעין אחד

גורמי אופוזיציה, שרבים מהם נמלטו מהמדינה או נעצרו, קראו להחרים את הבחירות בטענה כי החוקה החדשה לא שינתה דבר, על אף שהתירה לראשונה קיום של מפלגות פוליטיות שונות מלבד הבעת'. לועאי חוסיין, פעיל אופוזיציה, אומר כי הבחירות הן לא יותר מ"העמדת פנים". "זה לא משנה מי יצביע. אלו הן בחירות מזויפות - נגד רצונם של הסורים וללא השתתפות הכלל", סיפר חוסיין. גם אם העם יצביע בהמוניו, הוא טוען, לא תהיה לכך משמעות, שכן "לפרלמנט הסורי אין סמכות אף לא על קצין מודיעין אחד. אין לו כל כוח במדינה".

מן העבר השני מופיעים המתמודדים החדשים לפרלמנט, הטוענים כי יש ביכולתו להביא שינוי למדינה. "מה שקרה בשנה האחרונה גרם לאנשים להבין שאנו באמת צריכים פרלמנט שיהווה ערוץ ישיר, ושיהיה לו תפקיד אמיתי בבנייתו של שלב חדש", אמרה מריה סאדח, מהנדסת המתמודדת על מושב של העיר דמשק. המועמד העצמאי כאדרי ג'מיל סיפר כי הוא רץ בבחירות כיוון ש"אנו מאמינים שביכולתינו להפוך את הבחירות לנקודת הפתיחה בתהליך הפוליטי, ולהפחית את רמות האלימות, כדי שיהיה אפשר לייצר דיאלוג".

על קירות מרכז דמשק נתלו כרזות בחירות רבות המביעות תמיכה באסד או במועמדים האחרים הנסמכים על השלטון. אנשי עסקים, קולנוענים ואישי טלוויזיה מקומיים, כולם נטלו חלק בקמפיין הממשלתי. אולם ככל שמתרחקים ממוקדי שליטתו של הנשיא, הכרזות הממלכתיות נעלמות ומפנות את מקומן לשלטי האופוזיציה. בעיירה הסונית מדעיה, 30 קילומטרים צפונית לדמשק, הכרזות היחידות שניתן היה לראות היו אלו המנציחות את הנערים שנהרגו מאש כוחות הביטחון. "הצביעו למועמד שלכם לפרלמנט, השאהיד נור עדנן דעלתי", קראה אחת מהן בהתרסה כנגד הבחירות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully