וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "המורדים בסוריה השיגו טילי קרקע-אוויר"

ניר יהב

4.5.2012 / 12:46

אחרי שנה, המורדים באסד החליטו "לעלות שלב": עיתון לבנוני דיווח כי הם מתכוונים להתחמש בנשק "מפר איזון" ואף השיגו כזה לאחרונה. "קלצ'ניקובים לא יספיקו להפלת המשטר"

המורדים הסורים, הנלחמים יותר משנה במשטרו של הנשיא בשאר אסד, מנסים להשיג נשק "מפר איזון" – כך דיווח הבוקר (שישי) העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה. על פי הדיווח, המורדים הסורים ומי שמממן אותם "קיבלו החלטה אסטרטגית להכניס נשק מפר איזון" למערכה מול המשטר. בין היתר דווח כי המורדים השיגו כבר טילי כתף נגד מטוסים מסוג "סטינגר", טילי נ"ט וטילי קרקע-אוויר מסוג "סאם-7".

הפגנה נגד שלטון אסד בכפר דאעל שבמחוז דרעא, דרום סוריה, 29 באפריל 2012. רויטרס
הפגנת נגד הלשטון בכפר דאעל שבעיר דרעא/רויטרס

אחד מבכירי האופוזיציה הסורית הסביר לעיתון לפני מספר שבועות כי "רובי הקלאצ'ניקוב לא יצליחו להפיל את המשטר. אנו זקוקים לטילים". גורמים באופוזיציה סיפרו עוד כי באחרונה הועברו למורדים הסורים שלוש ספינות דרך לבנון שעליהן היו טילים רבים, בין היתר אלפי טילי "סטינגר". מפקד שטח בכיר של המורדים אישר כי אכן התקבלה החלטה לספק למורדים טילי נ"ט משוכללים. אותם טילים, לדבריו, מועברים "דרך כל הכבישים וכל הנמלים הקיימים". בכיר המורדים גילה כי טורקיה מאפשרת להכניס דרך הגבול שלה נשק למורדים. "נשק נוסף מגיע גם דרך ירדן, עירק ועוד", הוסיף.

אתמול: כוחות הביטחון פשטו על אוניברסיטה

אתמול נהרגו ארבעה סטודנטים לאחר שכוחות הביטחון הסורים פשטו על אוניברסיטת חלב ועצרו שם כ-200 סטודנטים שהפגינו נגד המשטר של בשאר אסד, ו-28 נפצעו. יום קודם לכן נהרגו 30 בני אדם מירי כוחות הביטחון ברחבי סוריה, רובם בחלב.

בתוך כך, מסר אמש הבית הלבן הצהרה על פיה בקרוב יצטרכו מדינות העולם "להודות בתבוסה" בכל הנוגע לגישה שננקטה כלפי האלימות בסוריה. "אם הממשל בסוריה ימשיך בסירובו להתפשר, הקהילה הבינלאומית תצטרך להודות בתבוסתה", מסר דובר הבית הלבן ג'יי קרני וציין כי על מדינות העולם יהיה לפעול להשכין שלום ויציבות במדינה. לדברי קרני, אם הממשל הסורי ימשיך לזלזל בהסכם הפסקת האש שגובש לפני כשלושה שבועות, ארצות הברית ומדינות אחרות יצטרכו לנקוט בצעדים אחרים כדי ללחוץ על הנשיא בשאר אסד.

"הפסקת האש" בסוריה - כותרות אחרונות:
ארה"ב: יש להודות בכישלון הפסקת האלימות בסוריה
הצבא הסורי פשט על אוניברסיטת חלב, ארבעה נהרגו
הסלמה בסוריה: טבח באידליב, פיגוע נגד חיילים

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully