וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה בסוריה: טבח באידליב, פיגוע נגד חיילים

לפחות 37 הרוגים נמנו בשעות הבוקר, בהם 17 איש שנפגעו במתקפת מרגמות ליד העיר הצפונית, 9 מהם בני משפחה. "בכל מקום אליו מגיעים המשקיפים - אנשים נהרגים אחרי עזיבתם"

למרות הנוכחות הגוברת של משקיפי או"ם בסוריה, מעשי ההרג של השלטונות רק מתרחבים - ועשרות בני אדם נהרגו בשעות הבוקר (שלישי) מאש כוחות הביטחון ברחבי המדינה. לפי דיווח ארגון "ועדות התיאום המקומיות" לרשת CNN, עוד לפני השעה 8:00 בבוקר נמנו כבר 25 הרוגים, בהם לפחות 17 שנקטלו באירוע המכונה כבר "מעשה טבח" בכפרים באזור העיר אידליב, שם הותקפו תושבים בפצצות מרגמה. לפי דיווח ארגון זכויות האדם הסורי היושב בלונדון, תשעה מההרוגים הם בני משפחה אחת, בהם שני ילדים.

ההתקוממות בסוריה - כותרות אחרונות:
אתמול: 20 הרוגים בפיגוע במטה המודיעין באידליב
ראש משלחת האו"ם הגיע לסוריה: "יכולים להביא שינוי"
רוסיה תשלח נושאת מטוסים לסוריה: "המורדים ברברים"

קרבות רחוב באידליב - סרטון חובבים שהועלה אתמול לרשת

הפגנה נגד שלטון אסד בכפר דאעל שבמחוז דרעא, דרום סוריה, 29 באפריל 2012. רויטרס
הפגנה נגד שלטון אסד, השבוע בכפר דעל שבמחוז דרעא הדרומי/רויטרס

בד בבד, ממשיכים גם כוחות המורדים בהתקפותיהם. על פי דיווח ארגון זכויות האדם הסורי, לוחמי המחתרת הרגו היום 12 חיילים לפחות במתקפה מחוץ לבסיס צבאי במחוז דיר א-זור שבמזרח המדינה. לפי הדיווח, כוחות הביטחון הגיבו בירי מרגמות והרגו תושב אחד לפחות, והרסו מבנה של בית ספר הסמוך למקום. כמו כן, פשטו כוחות הצבא על כפרים סמוכים בחיפוש אחר מורדים נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

עד סוף השבוע - 50 משקיפים

ההסלמה החדשה מתרחשת כשבמדינה כבר פועלים 30 משקיפים מטעם האו"ם, ומספרם עתיד לגדול ל-50 עד סוף השבוע - ולהגיע בסופו של דבר ל-300, שינסו לאכוף את "הפסקת האש" הכושלת, המתקיימת באופן רשמי כבר יותר משבועיים, אך לא ממש מורגשת בשטח.

כיתה שנהרסה בהפגזת צבא סוריה בעיירה אל-קסיר, מחוז חומס, 30 באפריל 2012. רויטרס
דווקא על חומס עוברים ימים שקטים יחסית. כיתת בית ספר שנחרבה בהפגזות, בעיירה אל-קסיר שבפרברי העיר/רויטרס

שעות לפני גל האלימות הבוקר, דווקא הביעו בכמה ארגוני אופוזיציה סוריים אופטימיות זהירה, וטענו כי נוכחות המשקיפים בשטח אכן מצליחה לרסן מעט את האלימות - גם אם לא מספיק. בעיר חומס, שעמדה בחודשים האחרונים במוקד התקפות השלטונות, דיווחו פעילים על רגיעה מסוימת במימים האחרונים. "ההפגזות נרגעו", סיפר ל-CNN פעיל מהעיר שזוהה בשם סלים, "אבל זה לא אומר שהפסקת האש מיושמת. אנו עדיין עדים לירי, שיגור טילים, הפגזה ממרגמות ומעצרים שרירותיים".

גם בעיר חמה - מוקד בולט נוסף של ההתקוממות - דיווח אחד מחברי "ועדות התיאום המקומיות" בשם מוסעב כי "המצב בעיר שקט יחסית", אולם הוסיף כי כוחות הביטחון עושים ככל יכולתם כדי למנוע מהתושבים לדבר עם המשקיפים. עדויות דומות מגיעות גם מאידליב. "למרבה הצער, המשקיפים משמשים בעצם כ'מורי דרך' לשלטון", סיכם בעצב אחמד, פעיל מהעיר. "בכל מקום שהם מגיעים אליו - בדרך כלל אנשים נהרגים אחרי שהם עוזבים".

הלוויה של הרוג בהפגנות נגד השלטון בכפר סוסה, פרבר של דמשק בירת סוריה, 30 באפריל 2012. רויטרס
הלוויה של אחד ההרוגים מאש כוחות הביטחון, השבוע בכפר סוסה, פרבר של דמשק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully