וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש משלחת האו"ם הגיע לסוריה: "יכולים להביא שינוי"

30.4.2012 / 4:46

הגנרל הנורבגי רוברט מוד נחת בדמשק והביע אופטימיות זהירה בנוגע לסיכויי הצלחתו: "גם אלף משקיפים לא יוכלו לפתור את כל הבעיות". במקביל, טילים נורו על הבנק המרכזי בדמשק

האם מדובר בסימן לטובה? ראש משלחת משקיפי האו"ם לסוריה הגיע אמש (ראשון) למדינה, והביע תקווה כי משימתו תסייע להפסקת האלימות בצורה מוחלטת. הגנרל הנורבגי רוברט מוד עומד כעת בראש צוות בן 30 מקיפים בלבד, אולם בקרוב הוא צפוי לגדול פי עשרה. "נהיה רק 300, אך אנו יכולים להביא לשינוי", אמר מוד לעיתונאים עם הגעתו לדמשק.

עם זאת, גם לאופטימיות של מוד יש גבול, והוא מביע עמדה ריאליסטית בנוגע לסיכוי לפתור את כל בעיותיה של סוריה, בה נהרגו, על פי ההערכות, כ-9,000 בני אדם בשנה האחרונה. "30 משקיפים לא חמושים, 300 משקיפים לא חמושים, אפילו אלף משקיפים לא חמושים לא יוכלו לפתור את כל הבעיות", אמר, וקרא לכל הגורמים המעורבים בסכסוך "לשתף עימנו פעולה במשימה המורכבת שעומדת בפנינו".

ראש משלחת משקיפי האו"ם לסוריה הגנרל הנורבגי רוברט מוד הגיע לדמשק, אפריל 2012. רויטרס
"נהיה רק 300, אך אנו יכולים להביא לשינוי". ראש המשלחת, מוד, בשדה התעופה של דמשק/רויטרס

ובינתיים, ממשיכים משקיפי האו"ם לתור את המדינה, כשבכל עיר אליה הם מגיעים מפסיקה האלימות, לפחות לזמן שהייתם במקום. אתמול דיווה סוכנות הידיעות הסורית כי המשקיפים ביקרו במחוז חאלידייה בחומס, העיר הנצורה לשעבר. פעיל אופוזיציה דיווח לסוכנות הידיעות רויטרס כי רמת האלימות נפלה בחדות בעיר מאז פרשו בשבוע שעבר המשקיפים צוות בן שני בני אדם שיישאר בחומס. "יש עדיין הפרות של הפסקת האש, אבל ההפצצות וההפגזות הפסיקו", אמר כארם אבו רביע, "התעקשנו שהמשקיפים יישארו בעיר, כי אנחנו יודעים שאם הם יעזבו, ההתקפות יחזרו". הוא הוסיף כי נוכחותם אפשרה לתושבים להגיע לגופות שנותרו בלי שנאספו עד עתה, ואף לפנות אשפה אשר נשארה זמן רב ברחובות והיה חשש כי תגרום למחלות באזור.

משקיפי או"ם מסיירים בעיר חומס, סוריה, 22 באפריל 2012. רויטרס
האלימות נפלה בחדות בחומס מאז הגיעו משקיפי האו"ם לעיר. המשקיפים מבקרים בחומס/רויטרס

אך למרות הרגיעה היחסית בחומס, מסר ארגון זכויות האדם הסורי כי לפחות 39 בני אדם נהרגו ברחבי המדינה ביום ראשון, כולל אזרחים, מורדים וכוחות הביטחון. 23 מהם נהרגו מירי כוחות הביטחון אל עבר אזרחים בכפר יחיד בסביבות העיר חמה. מלבד נקודת המשקיפים הקבועה בחומס, הקים צוות האו"ם נקודות דומות גם בערים אידליב, חמה ודרעא.

תקיפה על בניין הבנק המרכזי

בתוך כך, הודיעה היום הטלוויזיה הממלכתית הסורית, הכפופה לנשיא בשאר אסד, כי טילי כתף מסוג RPG נורו לעבר בניין הבנק המרכזי בדמשק. על פי הדיווח, מתקיפתה של "קבוצת הטרוריסטים החמושה" נפצעו ארבעה שוטרים ונגרם נזק קל למבנה. פעילי אופוזיציה בדמשק אישרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי קולות פיצוצים וירי נשמעו בעיר. בסוף השבוע האחרון חוותה העיר סדרת פיצוצים, מהם נהרגו תשעה בני אדם. בשעות הצהריים של יום שישי אירע פיצוץ עז, ככל הנראה של מכונית תופת, סמוך למסגד בשכונת מידאן שבדמשק. מהפיצוץ, שעל פי חלק מהדיווחים התרחש סמוך למתקן צבאי, נהרגו התשעה. קודם לכן אירע פיצוץ נוסף באזור התעשייה של דמשק, שלא דווח בו על הרוגים. בנוסף, פיצוץ שלישי נשמע בדמשק בשכונת עדאווי, שגם בו לא דווח על נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully