וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה תשלח נושאת מטוסים לסוריה: "המורדים ברברים"

שר החוץ הרוסי לברוב רמז כי האופוזיציה בסוריה אחראית לכישלון הפסקת האש, ובדמשק האשימו: "מזכ"ל האו"ם מעודד טרוריסטים". במקביל, הפגנת נוכחות: משט רוסי בדרכו לסוריה

במשרד החוץ של מוסקבה תוקפים בחריפות את התנהלותם של המורדים בסוריה, ואומרים כי "המתקפות הברבריות" שהם מבצעים נגד הצבא הסורי מגבירות את המתח במדינה, ונועדו "להצית אלימות ולגרום בהלה". שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הוסיף כי המורדים לקחו חלק בשורה של פיגועים שהיו בעת האחרונה נגד חיילים, ובפרט בפיגוע שהיה במסגד בדמשק בסוף השבוע. בהודעה שהתלוותה לדבריו והופצה ממוסקבה, נאמר כי למרות שסוריה צריכה למלא אחר תנאי הפסקת האש שהוצבו לה, "הרי שהמורדים אחראים לנטל המרבי של האשמה".

במקביל, עיתון רוסי דיווח הבוקר (שבת) מפי גנרל בכיר בדימוס כי מוסקבה מבקשת לשלוח לסוריה צי גדול של ספינות מלחמה, "כדי לחזק את נוכחותה באזור". זאת, נוכח הלחץ הבינלאומי המופעל על דמשק, ובשל נוכחותם במדינה של משקיפי האו"ם, המנסים לפקח על הפסקת האש הכושלת בין הצבא לאופוזיציה.

לפי העיתון איזווסטיה, שציטט את ויקטור קרווצ'נקו, שהיה מפקד חיל הים של רוסיה בשנים 2005-1998, אחת הספינות שיעגנו בסוריה היא נושאת המטוסים הענקית "אדמירל קוזנצוב", שכבר הייתה בטרטוס לפני כמה חודשים. בדרכה לסוריה היא תלווה, בין היתר, בספינות סיור ובספינות חמושות בטילים נגד-צוללות ובטילים נגד מטוסים. נושאת המטוסים היא בסיס לטייסת בינונית של מטוסי סוחוי 33, מטוסי מיג 29 וכמה מסוקי תקיפה.

נושאת המטוסים הרוסית "אדמירל קוזנצוב". AP
חוזרת שוב לטרטוס. פאר היצירה הרוסית, אדמירל קוזנצוב/AP

לדברי הגנרל, "כל כוח צבאי שאינו נאט"ו יועיל מאוד לביטחון באזור וימנע את פריצתה של מלחמה". דובר של הצי הרוסי שהתבקש להגיב לדיווח אישר כי הספינות יגיעו בקרוב לבסיס תחזוקה רוסי בסוריה ליד טרטוס, אך אמר כי להפלגה אין כל קשר למלחמת האזרחים בסוריה.

ביטאון הממשל הסורי: מזכ"ל האו"ם מעודד טרוריסטים

במקביל, דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי כוח צבאי בלם לפנות בוקר ניסיון של "טרוריסטים" לחדור לבסיס של חיל הים הסורי בנמל טרטוס. לפי מקור צבאי רשמי שצוטט בידיעה, חיילים ירו לעבר כמה מהמסתננים והרגו כמה מהם. אחרים נמלטו מהמקום בסירות גומי, ובזמן המנוסה ירו לעבר החיילים, שגם כמה מהם נהרגו.

הפשיטה הימית, אם אכן אירעה כפי שתוארה על ידי השלטונות, היא הראשונה מסוגה מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה. עד כה, לא דווח על לחימה בין הצבא לאופוזיציה בים, ובשורות באופוזיציה לא הגיבו לדיווח, שלא נאמר בו מיהם התוקפים, מכיוון ש"המתקפה אירעה בחשיכה".

בעוד שבאזורים הסמוכים לדמשק, ובעיקר בפרבר דומא, דווח על 15 הרוגים מאש כוחות הביטחון, נדמה שהמשטר הסורי ממשיך להתעלם ממחויבותו להפסקת האש. שופר השלטון, העיתון "תשרין", האשים הבוקר את מזכיר האו"ם באן קי-מון ב"עידוד מתקפות מצד טרוריסטים, בכך שהוא מתמקד בביקורת על הנשיא אסד וממשלתו". המאמר בביטאון מפגלת השלטון הוא תגובה לדבריו של המזכיר באן מאתמול, לפיהם "האלימות בסוריה הגיעה למצב בלתי נסבל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully