וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 100 נהרגו מאתמול; "הגבירו הלחץ על אסד"

ההפגזות בסוריה אינן פוסקות ואף דווח כי טילים נורו לעבר בניין מגורים באחת הערים. "משימתו של אנאן נמצאת בסכנה רצינית", אומרים באופוזיציה ומבקשים אישור לשימוש בכוח

לאחר שאמש נהרגו לפחות מאה בני אדם ברחבי סוריה, כשרבים מהם נפגעו מטילים שנורו לעבר בניין במרכז העיר חמה, מבקשים היום (חמישי) פעילי האופוזיציה במדינה מהאו"ם להגביר את האמצעים הננקטים כנגד ממשלתו של בשאר אסד.

"זה נעשה ברור לחלוטין כי משימתו של שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, נמצאת בסכנה רצינית", אמר בורחאן גליון, ראש המועצה הלאומית הסורית בראיון לאל ג'זירה. הוא הוסיף כי הגברת כמות הפקחים במדינה אינה מספיקה וכי "מוכרחים לבקש ממועצת הביטחון למצוא פתרון שיאפשר לנו להשתמש בכוח".

הרס בעקבות הפגזות צבא סוריה בעיר חומס, אפריל 2012. רויטרס
מציאות כואבת. העיר חומס אחרי הפגזות/רויטרס

כאמור, אתמול גבו המהומות בסוריה קורבנות רבים ובפיצוץ שהחריד אזור מגורים בחמה נהרגו לפחות 16 בני אדם, זאת על אף נוכחותם של משקיפי האו"ם במדינה, שמספרם הנוכחי הוא 12.

כשהמשקיפים עוזבים - הכוחות מפגיזים

השבוע ביקרו המשקיפים בדומא, פרבר גדול של הבירה דמשק המהווה את אחד המוקדים הסוערים ביותר, ואכן בעת ביקורם השתרר שקט, אך ברגע שעזבו את המקום – הופגזו בתי הפרבר בכבדות וחילופי אש אירעו ברחובותיה. על אף שנוכחותם של המשקיפים טרם הוכיחה את עצמה בעצירת הקרבות בסוריה, מטרתו של אנאן היא להגדיל את מספרם למאה עד סוף חודש מאי, כשמועצת הביטחון של האו"ם אישרה לא מכבר הצבתם של 300.

בתוך כך, שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה, אמר אתמול כי צרפת עשויה להמשיך ולבקש מהאו"ם לאשר פעילות צבאית בסוריה. מזכירת המדינה של ארצות הברית, הילרי קלינטון, השמיעה מסר עמום בנושא ואמרה כי "ארצות הברית שוקלת צעדים נוספים, אם ממשלת סוריה לא תדכא האלימות בה", וגם דוברת מחלקת המדינה, ויקטוריה נולנד, מסרה כי הנשיא אובמה לא שינה עמדתו בנוגע לשליחת כוחות צבאיים חיצוניים למדינה כדי לסיים האלימות בה – זאת מבלי לציין את עמדתו המפורשת.

ביום שלישי השבוע דווח כי כוחות הביטחון וחיילים של צבא סוריה טובחים בבני אדם אשר נפגשו עם המשקיפים שמשלחו למדינה מטעם האו"ם. דובר של קופי אנאן ציין כי אף תמונות לוויין מוכיחות כי סוריה לא הסיגה את "הנשק הכבד" ממרכזים עירוניים, כפי שנדרשה לעשות על פי התוכנית וזה "לא מקובל".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully