וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סורים שנפגשו עם המשקיפים מטעם האו"ם - נהרגו

25.4.2012 / 2:43

אמנם בעת ביקור המשקיפים באזורים מוכי אלימות בסוריה נרשם שקט יחסי, אך על פי דיווחים מהימנים, אנשים ששוחחו איתם בעת הביקור - נהרגו. דוברו של קופי אנאן: "זה לא מקובל"

האם נוכחותם של המשקיפים אכן הייתה כה קריטית כפי שסברו במועצת הביטחון של האו"ם? הפסקת האש, לכאורה, בסוריה אינה מניבה תוצאות כלל וכלל ויום שני, לעת עתה, ייזכר כיום העקוב ביותר מדם מאז תחילת ההסדר שהוביל שליח האו"ם והליגה הערבית, קופי אנאן.

אמש (שלישי) דיווח דוברו של אנאן כי כוחות הביטחון וחיילים של צבא סוריה טובחים בבני אדם אשר נפגשו עם המשקיפים שנשלחו למדינה מטעם האו"ם. הוא ציין כי הוא מסתמך על דיווחים אמינים ואף תמונות לוויין מוכיחות כי סוריה לא הסיגה את "הנשק הכבד" ממרכזים עירוניים, כפי שנדרשה לעשות על פי תוכניתו של אנאן. התגובה מצד האו"ם הייתה הפעם קורקטית וקצרה: "זה לא מקובל".

משקיפי או"ם מסיירים בעיר חומס, סוריה, 22 באפריל 2012. רויטרס
בזמן הביקור משתרר שקט, אך אחריו הורגים את מי ששוחח עם המשקיפים. ביקור בעיר חומס/רויטרס

נראה כי בעת ביקור המשקיפים במוקדים מרכזיים של התקוממות משתרר שקט, כי שקרה אתמול בעת ביקור בדומא, פרבר גדול של הבירה דמשק המהווה את אחד המוקדים הסוערים ביותר. על פי הדיווח האחרון, כאמור, השקט מופר ברגע שהמשקיפים עוזבים את המקום. עם זאת, בסרטונים שהועלו לרשת ניתן היה לראות כי הופגזו בתי הפרבר בכבדות, גם בעת ביקור המשקיפים, וחילופי אש נמשכו ברחובותיה.

אתמול - שלושה קציני מודיעין נהרגו בפיגוע

מוקדם יותר אתמול דיווח ארגון זכויות האדם הסורי היושב בלונדון כי פיגוע אירע בשכונת ברזה בדמשק, בו נהרגו שלושה קציני מודיעין סורים. פיגוע תופת נוספים נגד השלטון אירעו בשכונת מרג'ה המרכזית בבירה, כאשר רכב צבאי ממולכד התפוצץ בכיכר בעיר, סמוך לשגרירות אירן.

בתקשורת הסורית הממלכתית התייחסו בינתיים רק לפיגוע מכונית התופת, אותו ייחסו, כהרגלם, ל"קבוצות טרור חמושות". לפי הדיווח, בפיצוץ נהרג נהג הטנדר, נפצעו שני נוסעי רכב סמוך ו"נגרם נזק לבניינים סמוכים". הנהג, עם זאת, ככל הנראה לא היה מעורב בפיגוע, ולא היה מודע לאופי המטען שהוביל - שכנראה הושתל בתא המטען ללא ידיעתו.

לא ברור אם השגרירות האירנית הייתה יעד הפיגוע, אולם ידוע כי אחת הטענות העיקריות של האופוזיציה הסורית כלפי השלטון, נוגעות לדיווחים על פעילותם של כוחות אירניים במדינה, כדי לסייע לנשיא בשאר אסד בדיכוי ההתקוממות.

התקוממות בסוריה - כותרות אחרונות:
דמשק: הרוג ממכונית תופת, 3 קציני מודיעין נרצחו
סוריה: הצבא הפגיז הפגנה בחמה, 20 אזרחים נהרגו
חתול ועכבר בסוריה: הפקחים עוזבים, הפגזים שבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully