וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתול ועכבר בסוריה: הפקחים עוזבים, הפגזים שבים

באופוזיציה אומרים כי "זו פשוט בדיחה": עד שיגיעו 300 המשקיפים שהאו"ם הבטיח, ממשיכים השמונה שכבר נמצאים שם לדלג מעיר לעיר - אך השמיכה קצרה מדי. היום נמנו 13 הרוגים

הולכים בין הפגזים: מועצת הביטחון אמנם אישרה אתמול (שבת) את שיגורם של 300 משקיפים מטעם האו"ם לסוריה, בהתאם להסכם שנחתם עמה בשבוע שעבר, אולם בינתיים ממשיכים להסתובב במדינה רק שמונת המשקיפים שהגיעו אליה לפני שבוע כ"חיל חלוץ", בראשות הקולונל המרוקני אחמד חימיש - ולפי שעה, לא נראה שהשפעתם מרחיקת לכת.

למעשה, נראה היום (ראשון) כי שמונת המשקיפים מעורבים בינתיים במעין משחק "חתול ועכבר" עם הפסקת האש החמקמקה השוררת במדינה, לכאורה, כבר שבוע וחצי (ובמהלכה נהרגו כבר מאות בני אדם): כשהם מגיעים למקום מסוים, מפסיקה האש ונרגעות הרוחות, אך ברגע שהם עוזבים - הירי מתחדש. כך למשל היה בעיר המרכזית חומס, שאתמול, עת ביקרו בה שני משקיפים, היה יומה הראשון ללא הפגזות לאחר שבועות ארוכים. אולם המשקיפים עזבו - והיום חידש הצבא את הפגזת השכונות המורדות בעיר.

היום, לפי דיווח כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה, סיירו כמה משקיפים בעיר המרכזית חמה, אחת הבולטות בהתקוממות נגד השלטון, ונפגשו עם מושל המחוז. במקביל, אישרו גורמי אופוזיציה כי משקיפים ביקרו גם בעיירה רסטן הסמוכה לחומס - המוחזקת בידי כוחות של המורדים. בסרטון חובבים שהועלה לרשת נראים שני המשקיפים בג'יפ או"ם לבן, כשהם מלווים על ידי ג'יפ שעליו נכתב "הצבא הסורי החופשי" - שמה של מחתרת המורדים.

סרטון חובבים: המשקיפים מסיירים עם המורדים ברסטן, היום

לפי דיווחי "ועדות התיאום המקומיות", נכון לשעות הצהריים נהרגו היום לפחות 13 בני אדם ברחבי סוריה מאש כוחות הביטחון, רובם בחומס. שלושה מההרוגים נמנו בפרברי הבירה דמשק, שהופגזו הבוקר בכבדות - לאחר שבימים האחרונים שרר בהם שקט, בזמן ביקורי המשקיפים. "משקיפי האו"ם הם פשוט בדיחה", סיכם את המצב מוחמד סעיד, אחד מפעילי האופוזיציה בעיירה דומא הסמוכה לבירה, שספגה היום מטח פגזים. "הפגזים מפסיקים והטנקים מוחבאים כשהם מגיעים לביקור, וכשהם עוזבים - ההפגזה מתחדשת".

מי שעדיין שומר על אופטימיות, בינתיים, הוא השליח המיוחד של האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, העומד מאחורי הפסקת האש הכושלת. אנאן בירך היום על תוספת המשקיפים, ואמר כי מדובר ב"צעד מכריע ביצירת היציבות במדינה". הוא קרא לכוחות המשטר ולמורדי האופוזיציה להניח את נשקם ולעבוד בצוותא עם המשקיפים: "הממשלה חייבת לחדול מהשימוש בנשק ולהוציא את התחמושת הכבדה ממרכזי הערים, כפי שהתחייבה לכך".

המצב בסוריה: כותרות אחרונות:
אמש: פיצוץ עז בבסיס צבאי סמוך לארמונו של אסד
שלשום: 10 אנשי צבא נהרגו ממטען סמוך לגבול ישראל
המשקיפים "אופטימיים", אך ההרג ברחבי סוריה נמשך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully