וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "10 אנשי צבא נהרגו ממטען סמוך לגבול ישראל"

ניר יהב

20.4.2012 / 14:51

על אף המשקיפים שנשלחו למדינה - הרג האזרחים ברחובות ערי סוריה אינו פוסק. אזרחים דיווחו כי צבא אסד יורה אש חיה לעבר מפגינים, מתפללים ואזרחים - ובצדם נהרגו 45

עשרה אנשי ביטחון סורים נהרגו מפיצוץ מטען צד בסמוך לכפר סחם א-ג'ולן, שבקרבת הגבול הישראלי - כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית במדינה. על פי ההודעה, מדובר היה במטען רב-עוצמה, שמשקלו למעלה ממאה קילוגרמים.

כמדי יום שישי יצאו היום רבבות אזרחים סורים לרחובות הערים על מנת להפגין נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד, וגם הפעם כוחות הביטחון הסורים יורים לעבר המפגינים אש חיה ומנסים לדכא את ההפגנות בכוח. בנוסף, דווח כי כוחות הביטחון יורים אש חיה לעבר מפגינים בדרעא, לעבר מתפללים באדליב, לעבר אזרחים באזור אל-חולה שבמחוז חומס ולעבר מפגינים בשכונת שעאר שבחלב. עד כה דווח על 45 הרוגים מאש כוחות הביטחון ברחבי המדינה.

הרס בעקבות הפגזות צבא סוריה בעיר חומס, אפריל 2012. רויטרס
כך נראית הפסקת אש? העיר חומס, בימים האחרונים/רויטרס

ההפגנות היום נערכות תחת הסיסמה "יום שישי ינצח ויביס את אסד". כוחות הביטחון הסורים נערכו מבעוד מועד ופרצו לכפרים ולמסגדים רבים ברחבי המדינה במטרה למנוע מהמתפללים ומהאזרחים לצאת להפגין נגד המשטר הסורי. בין היתר, פשטו כוחותיו של אסד על כפר זלאיקאת, כיתרו את כל המסגדים בשכונת נהר עיישה בבירה דמשק ובעיירה חרסתא שבפרברי דמשק, התפרשו בכוחות רבים בדרעא ופשטו על העיירה אל-כרכ א-שרקי שבמחוז דרעא.

"מתכבשות סנקציות חדשות"

בנוסף דווח כי הכוחות הסורים פשטו גם על שכונת סאבוניה בחמה. במקביל ממשיך צבא סוריה להפגיז את שכונת חאלדיה שבחומס ועל פי הדיווחים שלושה בני אדם לפחות נהרגו כתוצאה מהירי. אתמול נהרגו 30 בני אדם ברחבי סוריה מאש כוחות הביטחון הסורים. בין היתר ממשיך הצבא לבצע מעצרים רבים ולפשוט על כפרים במטרה לאתר את מורדי המשטר. זאת למרות שלפני מספר ימים גיבש שליח האו"ם לסוריה, קופי אנאן, הסכם להפסקת אש.

מוקדם יותר אמר שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, כי המצב בסוריה "לא טוב" ושב והגדיר את הפסקת האש כ"שבירה", כפי שאמר גם בימיה הראשונים. עוד הוסיף אנאן כי שבעה משקיפים נמצאים כעת בסוריה, כששניים נוספים יצטרפו אליהם ביום שני, ועוד כ-30 עד לסוף השבוע הבא.

גם האיחוד האירופי התבטאו היום בדילמה הסורית, ושר החוץ הצרפתי אמר כי מתגבשות סנקציות חדשות נגד המדינה בעקבות הירי המתמשך, למרות ההכרזה על הפסקת האש. בנוסף לכך, קבוצת "ידידי סוריה" קראה אתמול לאו"ם לפתור את המשבר בן 13 החודשים בסוריה ולמנוע את מלחמת האזרחים.

"הפסקת האש" בסוריה - כותרות אחרונות:
סוריה חתמה על הסכם לפריסת משקיפי האו"ם במדינה
מזכ"ל האו"ם: אסד אינו עומד בתנאי הפסקת האש
סוריה: המשקיפים "אופטימיים", אך 12 נהרגו היום

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully