וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: המשקיפים "אופטימיים", אך 12 נהרגו היום

ניר יהב

16.4.2012 / 15:30

ששת המשקיפים הראשונים מתוך 250 החלו לעבוד עם חיוך על הפנים - מה שלא מפריע לאסד להמשיך בהפגזות, בהרג ובמעצרים: "מי שמפר את הפסקת האש הם הטרוריסטים"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק)

"כוח החלוץ" של צוות המשקיפים החדש של האו"ם בסוריה, ובו שישה חיילי או"ם בראשות קולנל אחמד חימיש המרוקני, החל הבוקר (שני) בעבודתו לאחר שהתמקם במלון בבירה דמשק - כך אישר לכלי התקשורת דובר האו"ם לענייני משימות פיקוח, קיירן דווייר. "הם יעמדו בקשר עם השלטון הסורי, עם כוחות הביטחון ועם חברי האופוזיציה", הסביר הדובר, "במטרה לבסס את משימת הפיקוח ברחבי המדינה".

לדבריו, במהלך הימים הקרובים יגדל צוות המשקיפים ל-30, עם הגעתם של נוספים. בסופו של דבר, על פי החלטת מועצת הביטחון מהשבוע שעבר, אמור הצוות לכלול 250 משקיפים, שיתפרשו בכל רחבי המדינה ויגבשו עמדה לגבי המתחולל בה.

צפו בסרטון חובבים - הפגזות קשות של הצבא בחומס, אתמול:

קולונל אחמד חימיש מצבא מרוקו, מפקד צוות המשקיפים שהגיעו לסוריה כדי לפקח על הפסקת האש. דמשק, אפריל 2012. רויטרס
המשקיפים מגיעים הבוקר לבית המלון שלהם בדמשק/רויטרס

"אנחנו הולכים להתארגן, כדי להיות מוכנים לביצוע המשימות שלנו בהקדם האפשרי", אמר הקולונל חימיש עצמו לעיתונאים שקיבלו הלילה את פניו במלון. כשנשאל אם הוא ואנשיו אופטימיים לגבי המשימה שלהם, השיב: "כמובן, כל המשקיפים כאן אופטימיים".

55 הרוגים מאז החלה "הפסקת האש"

אולם אופטימיות לחוד ומציאות לחוד: למרות הפסקת האש הרעועה, שנכנסת ליומה החמישי, גם היום ממשיך הצבא הסורי לפעול נגד המורדים והאוכלוסיה. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח הבוקר כי הצבא החל כבר בשעות הבוקר המוקדמות לשגר פגזים לעבר השכונות חאלדיה וביאדה שבעיר חומס, כפי שהוא נוהג כבר חודשים.

מחנה של לוחמי מחתרת "הצבא הסורי החופשי" המורדים במחוז אידליב בצפון סוריה. רויטרס
מחנה של מחתרת "הצבא הסורי החופשי", השבוע באזור אידליב הצפוני/רויטרס

גורמי אופוזיציה דיווחו גם כי הצבא פשט הבוקר בליווי טנקים על העיירה חטאב שבמחוז חמה והוא עורך שם מעצרים נרחבים. גם במחוז אידליב הצפוני דווח על עימותים קשים המתנהלים בין הצבא למתנגדי המשטר. גם בבירה דמשק דווח על ירי של הצבא לעבר מפגינים בשכונת ג'ובר.

לפי נתוני ארגוני זכויות האדם, בסך הכל נהרגו מאז הלילה 12 בני אדם מאש כוחות הביטחון ברחבי סוריה - שניים מהם אזרחים שאש נורתה לעבר מכוניתם הלילה בעיר חמה, והיתר בחומס ובאידליב. לפי נתוני הארגון הסורי לזוכיות אדם, בכך הגיע מניין ההרוגים מתחילת ההתקוממות בסוריה ל-11,100, ומניין ההרוגים מאז תחילת "הפסקת האש" מגיע ל-55.

גורם צבאי סורי רשמי צוטט היום בסוכנות הידיעות הסורית הממלכתית SANA, באומרו כי מאז ההכרזה על הפסקת האש "הגבירו קבוצות הטרור החמושות את מתקפותיהן על אזרחים וחיילים". לדבריו, אותן "קבוצות טרור שהפרו עשרות פעמים את הפסקת האש" הרגו אזרחים רבים מאז ההודעה על הפסקת האש ופגעו ברכוש רב. הגורם הבהיר כי "הגורמים הנוגעים בדבר" ימנעו מאותן קבוצות להמשיך "במתקפותיהן הנפשעות" וימשיכו להגן על האזרחים.

עדכון ראשון: 13:55

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עוד התפתחויות בסוריה:
בלילה: צוות משקיפים ראשון נחת בדמשק
דיווח: בכיר לשעבר בחמאס, שגורש מישראל, נחטף בדמשק
לקראת בוא המשקיפים: הפגזת חומס אינה פוסקת
דיווח: ספינה גרמנית ועליה נשק נעצרה בדרך לסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully