וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פה אחד: מועצת הביטחון אישרה שליחת משקיפים לסוריה

14.4.2012 / 18:59

לאחר שרוסיה וסין הסכימו לקבל נוסח מרוכך של טיוטת ההחלטה, 15 חברות מועצת הביטחון של האו"ם אישרו לשגר צוות משקיפים לפקח על הפסקת האש. "אם נצטרך - ננקוט צעדים נוספים"

רויטרס

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו)

בעוד הדיווחים על הפרות של הפסקת האש השברירית בסוריה ממשיכים להישמע מפי התושבים, מועצת הביטחון של האו"ם אישרה הערב (שבת) פה אחד החלטה לשלוח משקיפים לסוריה, על מנת לפקח על הפסקת האש שנכנסה לתוקפה ביום חמישי האחרון. בשלב הראשון, יתפרסו 30 משקיפים בלתי חמושים, אשר ידווחו לשליח האו"ם והליגה הערבית למדינה, קופי אנאן, על מצב הפסקת האש.

בנוסף, פרסמה המועצה גינוי של "ההפרות רחבות ההיקף של זכויות אדם" מצד סוריה, ומצד "ארגונים חמושים". מהמועצה נמסר כי היא תשקול נקיטת "צעדים נוספים", אם סוריה לא תשים קץ לאלימות ותשתף פעולה עם ההחלטה.

נדחתה הצעת מועצת הביטחון של האו"ם להדחת הנשיא אסד. רויטרס
ההחלטה התקבלה פה אחד/רויטרס

רוסיה וסין, אשר הביעו עד כה התנגדות נחרצת להתערבות מכל סוג בנעשה בסוריה, הצטרפו ל-13 החברות האחרות במועצה והצביעו בעד טיוטת ההחלטה, לאחר שזו שוכתבה אמש. שגריר רוסיה לאו"ם, ויטלי צ'ורקין, הבהיר עם זאת כי ישנן מגבלות לסוגי הפעולות מצד האו"ם בהן מוסקבה תוכל לתמוך. "מתוך כבוד לריבונות הסורית, הזהרנו מפני ניסיונות הרסניים להתערבות חיצונית", אמר השגריר הרוסי.

נוסחת הטיוטה עברה שינוי ברגע האחרון, לאחר שהנציג הרוסי אמר כי יש להסיר ממנה את "כל הסעיפים שאינם באמת נחוצים למטרה הספציפית שלה". בנוסח החדש של ההחלטה, הניסוח שונה ורוכך מעט, כך שבכמה מקומות שונו מילים כמו "דרישות" ל"בקשות", או "קריאות".

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, אמר היום כי על ממשלת סוריה מוטלת האחריות העיקרית לעצור את האלימות במדינה, וכי עליה להסיג את כוחותיה מהערים לפי המתווה של קופי אנאן. באן ואנאן נועדו היום בז'נבה למשך שעה וחצי, ודנו באימוץ החלטת מועצת הביטחון, ובהצהרה שמסרו השניים נאמר כי בכוונתם לפעול עבור המטרה הזו "מהר ככל האפשר".

20 הרוגים היום, 11 אתמול

בתוך כך, פעילים של האופוזיציה במדינה מדווחים כי 20 בני אדם נהרגו היום על ידי כוחות הביטחון. כמו כן, דיווחו הפעילים על הפגזות מצד נאמני הנשיא בשאר אסד בעיר חומס שבמרכז המדינה. שגרירת ארצות הברית לאו"ם, סוזן רייס, התייחסה להפגזות, ואמרה כי מדובר בהפרה של הפסקת האש.

בסוכנות הידיעות הממלכתית הסוריה SANA דווח כי "טרוריסטים חמושים" הרגו חמישה בני אדם במארבים ברחבי המדינה, וחטפו מועמד בבחירות לפרלמנט בצפון. כמו כן, דווח על חטיפתו של קצין בצבא בעיר חמה. "מכוניתו של הקולונל מוחמד אוואד נעצרה על ידי ארגון טרור והוא נחטף באיומי אקדח", דווח.

אתמול דיווחו עדי ראייה על 11 הרוגים במהלך היום, בעימותים בין הצבא לכוחות האופוזיציה. על פי הדיווחים, כוחות הביטחון הסוריים ירו אש חיה לעבר מפגינים בשכונת קאבון בדמשק, עצרו עשרות מתפללים במסגד מרכזי בלאטקיה ופשטו על שכונת עליליאת בחמה. כמו כן, דווח על ירי מסיבי לעבר מפגינים בחומס ובחלב, ועל שיגור פגזים לעבר שכונת קאבריס בחומס. עדים אחרים מסרו על גל של מעצרים נרחבים בפרברי דמשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully