וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באו"ם יצביעו על שליחת משקיפים לסוריה, הבוקר: הפגזות בחומס

על רקע דיווחים כי חודשו ההפגזות בעיר חומס, יתכנסו היום נציגי המדינות כדי להצביע על ההחלטה לשליחת משקיפים לסוריה. אמש נדחתה הטיוטה בשל חילוקי דעות בין רוסיה לארה"ב

הפסקת האש בסוריה נכנסה ליומה השלישי, אך במדינה מוכת האלימות היא אינה ניכרת כלל. פעילי זכויות אדם דיווחו כי כוחות של צבא אסד פתחו הלילה (שבת) בהפגזות במספר רובעים בעיר חומס, ואלה נמשכות גם בשעות הבוקר. על רקע אי יישום כל התנאים לשלום כפי שהגדיר שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, התכנסה אמש מועצת האו"ם בדלתיים סגורות כדי לגבש טיוטה להחלטה לשלוח 250 משקיפים בלתי חמושים למדינה, אך על פי הדיווחים - עיקר המאמצים הושקעו כדי לגשר על חילוקי הדעות בין ארצות ברית לבין רוסיה, התומכת במשטר אסד.

נדחתה הצעת מועצת הביטחון של האו"ם להדחת הנשיא אסד. רויטרס
חילוקי דעות בין רוסיה וארה"ב דחו את ההצבעה להיום/רויטרס

שגריר רוסיה באו"ם, ויטלי צ'ורקין, הודה אמש כי הוא אינו מרוצה מהרעיון לשלוח משקיפים לסוריה, ולהתיר להם לראיין אזרחים לפי ראות עיניהם, אך למרות חילוקי הדעות, הוא הגדיר את הדיון כ"טוב". בשל הפערים בין העמדות, עומלים כעת בארה"ב ובאירופה על תיקון הטיוטה, כדי להפיץ מאוחר יותר טיוטה שמוסקבה תסכים עליה, וההחלטה תאושר.

כאמור, חברי מועצת הביטחון התכנסו כדי לדון בהצעה לשלוח לסוריה 250 משקיפים, כאשר בשלב הראשון יישלחו לסוריה רק כ-30 מהם, כדי לדווח לשליח האו"ם והליגה הערבית, קופי אנאן, על מצב הפסקת האש שנכנסה לתוקפה ביום חמישי בבוקר. דוברו של אנאן מסר כי "יש לנו צוות מוכן שמחכה להמריא לסוריה ברגע שתאושר ההחלטה".

אתמול - 11 הרוגים

אתמול דיווחו עדי ראייה דיווחו על 11 הרוגים במהלך היום בעימותים בין הצבא לכוחות האופוזיציה. על פי הדיווחים, כוחות הביטחון הסוריים ירו אש חיה לעבר מפגינים בשכונת קאבון בדמשק, עצרו עשרות מתפללים במסגד מרכזי בלאטקיה ופשטו על שכונת עליליאת בחמה. כמו כן, דווח על ירי מסיבי לעבר מפגינים בחומס ובחלב, ועל שיגור פגזים לעבר שכונת קאבריס בחומס. עדים אחרים מסרו על גל של מעצרים נרחבים בפרברי דמשק.

ברחבי המדינה נערכו אתמול בבוקר הפגנות-ענק נגד המשטר, ובדרעא נהרגו שני מפגינים מאש כוחות הביטחון שניסו לפזר את המתקהלים. עוד דיווחו פעילי אופוזיציה כי כוחות הנאמנים לנשיא בשאר אסד ירו לעבר מורדים סמוך לגבול עם טורקיה, בפעם השלישית השבוע. הארגון הסורי לזכויות האדם הודיע כי העימות אירע באידליב, ובנוסף, דווח על ירי כבד בכפר חירבת חוז, הסמוך גם הוא לגבול.

כבר ביום חמישי, היום הראשון להפסקת האש, אמר קופי אנאן כי סוריה לא יישמה באופן מלא את תוכנית השלום, ודחק במדינות לדרוש את נסיגת כוחותיו של אסד מהערים בסוריה. בנוסף אמר אנאן כי הפסקת האש מצד סוריה, אותה כינה "שברירית", זקוקה לתמיכה רחבה.

הפסקת האש בסוריה - עדכונים אחרונים:
מעשי ההרג בסוריה התחדשו: 11 הרוגים מאז שעות הבוקר
האופוזיציה: "כוחות אסד תקפו ליד הגבול הטורקי"
הפסקת אש? 5 נהרגו בסוריה; אנאן: "המצב שברירי"
פליטים סורים שנמלטו לטורקיה: "ההרג בסוריה אפילו לא החל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully