וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה: "כוחות אסד תקפו ליד הגבול הטורקי"

ניר יהב

13.4.2012 / 9:33

יממה לאחר שהפסקת האש נכנסה לתוקף התקבלו דיווחים על עימותים באזור אידליב. מתנגדי הנשיא: "איך המשטר מצפה שהסורים שילדיהם נטבחו ונשותיהם נאנסו ישובו לבתיהם?"

כוחות הנאמנים לנשיא בשאר אסד נלחמו הבוקר (שישי) במורדים ליד הגבול עם טורקיה, כך מדווחים פעילי אופוזיציה סורים. ארגון זכויות אדם סורי אמר כי העימות אירע באידליב, הסמוכה לגבול הטורקי. בנוסף, דווח על ירי כבד בכפר חירבת חוז הסמוך גם הוא לגבול.

האופוזיציה הסורית מתרעמת על קריאת המשטר הסורי לפליטים לשוב למדינה. בכיר האופוזיציה הסורי היית'ם מאלח תהה כיצד המשטר הסורי מעז לקרוא לפליטים לשוב למדינה: "כיצד הם מבקשים מהפליטים לשוב? הרי כל אזרחי סוריה איבדו את אמונם מזה זמן רב במשטר הסורי. אף אחד לא ישוב לשטחי סוריה לפני שהכנופיה השלטת תיפול". בראיון שהעניק לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון הוסיף מאלח וקרא לאזרחי סוריה להמשיך ולהפגין נגד המשטר "כדי להבהיר לו שהם אינם רוצים שיישאר".

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמר הבוקר כי אינו מאמין להצהרת הנשיא הסורי על כנות הפסקת האש. כמו כן טען כי המשקיפים הבינלאומיים חייבים להיכנס לפעולה לפקח על המצב במדינה. "אני לא מאמין שבשאר אסד כנה", אמר סרקוזי בראיון לרשת טלוויזיה צרפתית. "לצערי אני לא מאין בהפסקת האש הזו".

ילדה סורית במחנה הפליטים רייהנלי שבמחוז הטאי, טורקיה, מרץ 2012. רויטרס
"גם אם יחליטו לחזור – לאן בדיוק יחזרו? הרי המשטר שרף את אדמותיהם והרס את בתיהם". מחנה הפליטים הסורים ברייהלי שבטורקיה/רויטרס

אתמול כאמור קרא המשטר הסורי לפליטים שנמלטו מהאלימות במדינה לשוב לבתיהם. בהודעה של משרד הפנים נמסר כי המשרד "קורא לאזרחים שנאלצו בניגוד לרצונם לעזוב את בתיהם לשוב לבתים ולא להקשיב לתעמולה ולדיווחים המסיתים". הפליטים, שנמלטו בעיקר לטורקיה, ירדן ולבנון, תהו ברשתות החברתיות באינטרנט כיצד יובטח להם שלא יבולע להם: "מי יבטיח לנו שהמשטר לא יתנקם בנו? הרי סיפרנו על כל הפשעים המתרחשים בסוריה לכל העולם".

אחמד סלימאן, אחראי הסיוע לפליטים הסורים שהגיעו ללבנון, אמר בתגובה לקריאה של המשטר כי אף לא אחד מתוך 7,000 הפליטים הסורים "ייענה לקריאת המשטר וישוב לביתו משום שהפליטים מפחדים מפעולות נקמה מצד המשטר". הוא המשיך ותהה: "איך המשטר מצפה שהסורים שילדיהם נטבחו ונשותיהם נאנסו ישובו לבתיהם? גם אם יחליטו לחזור – לאן בדיוק יחזרו? הרי המשטר שרף את אדמותיהם והרס את בתיהם. היכן יגורו, ברחוב?".

בתוך כך, היום כמדי יום שישי צפויות להיערך לאחר תפילות יום השישי הפגנות-ענק נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד. במהלך הפסקת האש שנכנסה לתוקפה אמש נהרגו כ-40 איש מאש כוחות הביטחון הסורים, רובם בפרברי חמה, חומס, אידליב ודמשק, כך מדווחים פעילי אופוזיציה. ההפגנות בצהריים תהיינה מבחן ראשון לכוחות הביטחון הסורים וליכולתם לשמור על הפסקת האש. ההפגנות ייערכו תחת הכותרת "מהפכה לכל הסורים". משרד הפנים הודיע אתמול כי כל הפגנה טעונה אישור מצד "הגורמים הנוגעים בדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully