וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליטים סורים שנמלטו לטורקיה: "ההרג בסוריה אפילו לא החל"

אזרחים סורים שנמלטו לטורקיה אינם מאמינים כי המאבק של כוחות אסד עם המורדים בסוריה אכן הגיע לסופו. "הטנקים של צבא אסד עדיין נמצאים ברחובות - המורדים לא יוותרו"

הפסקת האש בסוריה נכנסה לתוקפה אתמול בבוקר (חמישי), אך לדעת פליטים שברחו מהזוועות והצליחו לחצות את הגבול עם טורקיה – "ההרג בסוריה אפילו לא החל". הפליטים טוענים כי הפסקת האש "השברירית", כפי שכינה אותה שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, לא משכנעת שהמאבק העקוב מדם של אסד עם המורדים אכן הגיע לקיצו - כך דיווחה סוכנות הידיעות מען.

פליטים סורים מפגינים נגד בשאר אל-אסד במחנה בטורקיה, מרץ 2012. רויטרס
לא מאמינים שהמאבק הגיע לקיצו. פליטים סורים מפגינים נגד אסד בטורקיה/רויטרס

עבדאללה קרטן, מורה, במקור ממחוז חמה השוהה במחנה פליטים ארעי בטורקיה, סיפר כי "הסורים הגיעו להחלטה, וגם אם שלושה רבעים מהם ייאלצו למות, או שבתיהם יצטרכו להישרף – הם ידבקו בה כדי להפיל את אסד". קרטן הוסיף כי הוא לא ישוב לסוריה עד שהמשטר ייפול, על אף ההפצרות הבלתי נשנות של משרד הפנים בסוריה, הקוראות לפליטים לשוב לבתיהם.

עבדולרחמן, אזרח סורי נוסף שברח לטורקיה, סיפר כי המצב במדינה לא יציב וכי "המורדים ממתינים כעת ומתכננים את צעדיהם הבאים". בנוסף הוא ציין כי סוריה תתחייב להפסקת אש בלית ברירה. "אם היה לנו מספיק נשק וכוח היינו מתנגדים למשטר". מאהר, סורי בן 26 שנמלט לטורקיה אמר כי "הטנקים והחיילים של צבא אסד עדיין נמצאים ברחובות. הם לא יכולים לומר למורדים להניח את נשקם".

דרישה למשקיפים בלתי חמושים

כמה שעות לאחר שנכנסה הפסקת האש לתוקפה החלו להתקבל דיווחים על הרוגים בחמה ואידליב. בכינוס מועצת הביטחון של האו"ם, אמר השליח קופי אנאן כי סוריה טרם יישמה באופן מלא את תוכנית השלום וכי יש להסכים על כניסת משקיפים לא חמושים לתוך המדינה. השגריר הסורי באו"ם חיזק את דבריו של אנאן ואמר כי סוריה אכן "מחויבת באופן מלא לתוכנית שש הנקודות", אך הוסיף כי בבוקר ביצעו המורדים שמונה הפרות של הפסקת האש, מאז זו נכנסה לתוקפה.

גם שגריריהן של סין ורוסיה באו"ם קראו ליישום מלא של תוכנית השלום במסגרת הפסקת האש, אך עמדו על כך שייכנסו משקיפים לא חמושים לתוך סוריה. "זה חיוני 'להיות על הקרקע הסורית' בשלב זה", אמר השגריר הרוסי, ויטלי צ'ורקין.

הפסקת האש בסוריה - כותרות נוספות:
בעולם קוראים לסוריה: יישמו הפסקת האש במלואה
הפסקת אש? 5 נהרגו בסוריה; אנאן: "המצב שברירי"
הפסקת האש בסוריה נכנסה לתוקף, בעולם מפקפקים

(עדכון ראשון: 23:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully