וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם קוראים לסוריה: יישמו הפסקת האש במלואה

12.4.2012 / 20:16

שגרירי מדינות באו"ם תומכים ביישום הפסקת האש בסוריה, אך דורשים להגיע להסכם במסגרתו יוכנסו משקיפים לא חמושים למדינה. השגריר הסורי באו"ם: "המורדים הפרו הפסקת האש"

אמנם הפסקת האש בסוריה נכנסה לתוקף הבוקר (חמישי), אך קולות העולים ממועצת הביטחון של האו"ם טוענים כי המדינה טרם יישמה באופן מלא את תוכנית השלום של קופי אנאן, שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה. אנאן עצמו אמר כי הפסקת האש "שברירית", ויש להסכים על כניסת משקיפים לא חמושים לתוך המדינה.

תגובה אופטימית לדבריו של אנאן הגיעה מפיו של השגריר הסורי באו"ם שאמר כי סוריה "מחויבת באופן מלא לתוכנית השלום של אנאן", וקרא לאחרים להתחייב גם הם. יחד עם זאת, הוא הוסיף כי "המורדים ביצעו שמונה הפרות של הפסקת האש מאז נכנסה לתוקפה".

קופי אנאן, השליח המיוחד של האו"ם והליגה הערבית לפתרון המשבר בסוריה, בשדה התעופה במוסקבה, משם המריא לבייג'ינג, 26 במרץ 2012. רויטרס
"הפסקת האש שברירית, יש להסכים על כניסת משקיפים לא חמושים לתוך המדינה". אנאן/רויטרס

גם שגריריהן באו"ם של סין ורוסיה, מדינות שעד לאחרונה התנגדו לכל צעד בינלאומי נגד סוריה, הביעו תמיכה בתוכניתו של אנאן ובהפסקת האש בסוריה. השגריר הסיני באו"ם, לי באודונג, אמר כי הסגת כוחות מרחובות סוריה נחוצה ולא פחות חשובה מהפסקת האש, והוסיף כי "סין תומכת לחלוטין בתוכנית שש הנקודות של קופי אנאן". השגריר הרוסי באו"ם, ויטלי צ'ורקין, אמר כי הוא מקווה שמועצת הביטחון תאשר הצבה של משקיפים בלתי חמושים בסוריה: "זה חיוני 'להיות על הקרקע הסורית' בשלב הזה".

מוקדם יותר - כוחות הביטחון המשיכו לירות

בתוך כך, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ועמיתו הצרפתי, ניקולא סרוקזי, שוחחו בטלפון לפנות ערב והסכימו כי על הממשל הסורי לדבוק בתוכנית השלום של קופי אנאן, ולבצעה ללא תנאים, זאת כדי לשים קץ לאלימות במדינה. התייחסות להפסקת האש נרשמה גם ממזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, שחיזקה את אנאן, ואמרה כי תוכניתו היא לא "תפריט המציע אפשרויות. מוכרחה להיות גישה בתוך סוריה לארגונים הומניטריים".

מוקדם יותר דווח כי כוחותיו של הנשיא בשאר אל-אסד טרם נסוגו מהערים – כפי שהם נדרשים על פי תכנית השלום של אנאן, וכי מתרחש ירי באזורים שונים במדינה, וחמישה בני אדם נהרגו מאש כוחות הביטחון.

פעילי האופוזיציה בסוריה דיווחו כי אדם אחד נורה על ידי כוחות במחסום במחוז חמה. לדבריהם, האיש, מאהדי איבראהים אל-אחמד, היה מבוקש על ידי כוחות הביטחון, והוא נורה לאחר שסרב לעצור במחסום. מדובר בהרוג הראשון מאש כוחות הביטחון מאז תחילת הפסקת האש.

הפסקת האש בסוריה - עדכונים אחרונים:
הפסקת אש? חמישה נהרגו בסוריה; המורדים: "צאו להפגין"
הפסקת האש בסוריה נכנסה לתוקף, בעולם מפקפקים
168 הרוגים שלשום, אנאן: אסד הבטיח לכבד הפסקת האש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully