וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

168 הרוגים אתמול, אנאן: אסד הבטיח לכבד הפסקת האש

11.4.2012 / 10:01

שליח האו"ם והליגה הערבית בא לטהרן ואמר כי אירן יכולה לסייע בפתרון המשבר. במקביל, הודיעו המורדים על אולטימטום משלהם לאסד: "הפסקת אש תוך 48 שעות - או שנחריף המתקפות"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, הכריז הבוקר (רביעי) כי קיבל ערבויות מההנהגה הסורית, שתכבד את הפסקת האש, פחות מ-24 שעות לפי פקיעתו הרשמית של האולטימטום. "אם כולם יכבדו זאת, אני חושב שב-6:00 בבוקר ביום חמישי נראה שיפור בתנאים בשטח", אמר אנאן במסיבת עיתונאים בטהרן יחד עם שר החוץ האירני, עלי אכבר סאלחי.

רשת "אל ג'זירה" דיווחה כי אנאן הודה לאירן על התמיכה בתוכנית שלום בסוריה וציין כי המדינה יכולה להיות חלק מפתרון המשבר. לדבריו, מדינות באזור חייבות לסייע לפתור את המשבר, שעלול להיות לו השלכות על כל האזור. "לשיקול מוטעה עלולות להיות השלכות שלא ניתן להעלות על הדעת, אז אנחנו צריכים לפעול יחדיו כדי להגעי לפתרון", הוסיף.

במסיבת העיתונאים אמר שר החוץ האירני כי אירן מאמינה שלעם בסוריה יש את הזכות ליהנות מכל הזכויות שיש לאזרחי מדינות אחרות בעולם, כמו חופש פוליטי, בחירות חופשיות וכינון חוקה שכוללת את כל השאיפות של האומה. עם זאת, הוא ציין כי אירן מתנגדת להתערבות של מדינות בענייניה הפנימיים של סוריה. "השינוי צריך להיעשות על יד הממשלה הסורית והממשלה אכן הבטיחה שינויים שיעמדו בקנה אחד עם דרישות העם. למעשה, צריך לתת הזדמנות לממשלה כדי שיושג שינוי בדרך טבעית תחת הנהגתו של בשאר אסד", ציין השר.

צפו: חיילים סורים חוגגים אחרי מתקפה באחת הערים

בתוך כך, המורדים בסוריה הציגו הלילה למשטר אסד אולטימטום של 48 שעות כדי להפסיק את ההפגזות של כוחות הביטחון. "אם המשטר לא יעצור את ההפגזות ולא יסיג את הטנקים מהאזורים המאוכלסים ב-48 השעות הקרובות, נגביר את המתקפות שלנו", אמר דובר צבא סוריה החופשי, קאסם סאדדין לרשת "אל ערביה". לדבריו, למרות הסכמתו של אסד להסיג כוחות מאזורים מאוכלסים, "ראינו עוד הרג, הפגזות ותגבורות".

ארגון אופוזיציה סורי הודיע כי בשבועיים האחרונים, מאז הודיע אסד שיסכים להפסקת אש, נהרגו 1,000 בני אדם במדינה, רובם אזרחים. "אתמול היה היום הקשה ביותר מאז תחילת המחאה לפני שנה כשכוחות הביטחון הרגו 168 בני אדם", נמסר.

בנוסף, הלילה דיווחה רשת CNN בטורקית כי כוחות הביטחון הסורים ירו לפנות בוקר לעבר מחנה פליטים בטורקיה, סמוך לגבול. לפי הדיווח, לא היו נפגעים, אך הירי עורר בהלה בקרב תושבי המחנה.

המשבר בסוריה - כותרות אחרונות
אנאן למועצת הביטחון: "עשו כל מאמץ להפסקת האלימות"
סוריה: "מיישמים הפסקת האש"; הטבח בערים נמשך
תם האולטימטום לאסד: מה יהיה הצעד הבא של המערב?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully