וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעשי ההרג בסוריה התחדשו: 11 הרוגים מאז שעות הבוקר

ניר יהב

13.4.2012 / 16:56

למרות הפסקת האש שנכנסה לתוקפה אתמול, האופוזיציה מדווחת על קרבות ברחבי המדינה ועל גל מעצרים באזור דמשק. בערב תידון במועצת הביטחון יוזמה לשליחת מאות פקחים למדינה

חרף הפסקת האש שהוכרזה בסוריה ושנכנסה לתוקף באופן רשמי לפני יממה, עדי ראייה דיווחו על 11 הרוגים במהלך היום (שישי) בעימותים בין הצבא לכוחות האופוזיציה.

על פי הדיווחים, כוחות הביטחון הסוריים ירו אש חיה לעבר מפגינים בשכונת קאבון בדמשק, עצרו עשרות מתפללים במסגד מרכזי בלאטקיה ופשטו על שכונת עליליאת בחמה. כמו כן, דווח על ירי מסיבי לעבר מפגינים בחומס ובחלב, ועל שיגור פגזים לעבר שכונת קאבריס בחומס. עדים אחרים מסרו על גל של מעצרים נרחבים בפרברי דמשק.

ברחבי המדינה נערכות מאז שעות הבוקר הפגנות-ענק נגד המשטר, ובדרעא נהרגו שני מפגינים מאש כוחות הביטחון שניסו לפזר את המתקהלים.

הריסות מהפגזות צבא סוריה בעיר חומס, 10 באפריל 2012. רויטרס
חומס המופגזת, שלשום/רויטרס

מוקדם יותר הבוקר, דיווחו פעילי אופוזיציה כי כוחות הנאמנים לנשיא בשאר אסד ירו לעבר מורדים סמוך לגבול עם טורקיה, בפעם השלישית השבוע. הארגון הסורי לזכויות האדם הודיע כי העימות אירע באידליב, ובנוסף, דווח על ירי כבד בכפר חירבת חוז, הסמוך גם הוא לגבול.

אנאן מבקש לשלוח 250 פקחים לסוריה

חברות מועצת הביטחון של האו"ם אמורות להתכנס הערב כדי לדון בהעצה לשלוח לסוריה 250 משקיפים, שיפקחו על הפסקת האש. כ-25 עד שלושים מהם אמורים לבוא לסוריה בשלב הראשון, כדי לדווח לשליח המיוחד, קופי אנאן, על מצב הפסקת האש שנכנסה לתוקפה אתמול בבוקר.

טיוטת ההצעה שאמורה לידון הערב במועצת הביטחון, שהגיעה לידי רויטרס, מעלה כי 15 חברות המועצה יאמרו כי "השלטון חייב להבטיח את חופש התנועה ברחבי סוריה לכל הפקחים, ולאפשר להם גישה לכל מקום שיראו לנכון לגשת אליו". הטיוטה, נכון לעכשיו, לא מזכירה מה יקרה ב"יום שאחרי". יש בה קריאה לאסד להסיג את כוחותיו ואת כלי הנשק שלו ממרכזי האוכלוסייה, וקריאה דומה לאופוזיציה להניח את נשקה, אך אם אסד לא יעשה כך, נאמר כי "ישקלו צעדים נוספים" בלבד, ללא פירוט נוסף.

באופן שגרתי, ניתן היה להניח שסין ורוסיה יפעלו לרכך את ההצעה או אפילו להטיל עליה וטו, כפי שעשו בפעם הקודמת. עם זאת, יתכן שבשל הדיווחים על המשך ההרג, הן תאלצנה להסכים לנוסח - כלשהו - של ההצעה.

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, ששר החוץ שלו, אלן ז'ופה, פועל מאחורי הקלעים כדי לשכנע את שגרירי סין ורוסיה להצביע בעד ההצעה, אמר כי הוא אינו מאמין להצהרותיו של הנשיא הסורי על כנות הפסקת האש. הוא טען כי היוזמה לשלוח משקיפים בינלאומיים לסוריה חייבים להיות זריזה, ויש הכרח להכניס אותם לפעולה כדי לפקח על המצב במדינה. "אני לא מאמין שבשאר אסד מדבר בכנות", אמר סרקוזי בראיון לרשת טלוויזיה צרפתית. "לצערי, אני לא מאמין בהפסקת האש הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully