וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת בוא המשקיפים לסוריה: הפגזת חומס נמשכת

ניר יהב

15.4.2012 / 11:03

יום שלישי של הפסקת אש - אך האש לא פוסקת. בעוד אסד מפגיז את חומס "בקצב של פגז לדקה", תקפו המורדים תחנת משטרה בחלב. מזכ"ל הליגה הערבית: המשטר אשם בקריסת הפסקת האש

שלושה ימים כבר חלפו מתחילתה של הפסקת האש שגיבש שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן - אולם צבא סוריה ממשיך להפגיז. לאחר למעלה מ-30 הרוגים בסוף שבוע בו נמשכו העימותים, ולאחר שמועצת הביטחון החליטה לשלוח משקיפים למדינה, מדווחים גם הבוקר, גורמי אופוזיציה בסוריה כי הצבא חזר להפגיז את העיר חומס, ושיגר לעברה עשרה פגזים בתוך דקה אחת.

עדי ראייה סיפר כי הכוחות הסורים מפגיזים בעיקר את שכונת חאלדייה בעיר, וכי בתקיפה משתתף גם מסוק קרב. בתקיפות נהרגו לפחות שלושה בני אדם. בד בבד, דיווח ארגון זכויות האדם הסורי על תקרית אש נוספת שאירעה הבוקר באזור העיר חלב, שם נשמעו פיצוצים לאחר שהמורדים תקפו תחנת משטרה.

המצב בסוריה - התפתחויות אחרונות:
פה אחד: מועצת הביטחון אישרה שליחת משקיפים לסוריה
דיווח: ספינה גרמנית ועליה נשק נעצרה בדרך לסוריה
אנאן בסוף השבוע: "המצב בסוריה שברירי"
פליטים סורים שנמלטו לטורקיה: "ההרג בסוריה אפילו לא החל"

צילום חובבים - פגזים נוחתים בשכונת חאלדייה בחומס, היום:

הפגנה נגד שלטון אסד בכפר נבל, מחוז אידליב, לאחר תפילות יום השישי, 13 באפריל 2012. רויטרס
הפגנה נגד שלטון אסד בסוף השבוע, בכפר נבל שבמחוז אידליב הצפוני/רויטרס

אתמול נהרגו ברחבי סוריה לפחות 20 בני אדם מאש כוחות הביטחון הכפופים למשטר הסורי ועשרות נוספים נפצעו. ביום שישי נהרגו לפחות 11 - בסך הכל מספרים נמוכים יחסית לסופי השבוע הקודמים, אולם אין ספק שהאלימות במדינה לא פסקה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

חבר פרלמנט הצטרף למורדים: "מחאה על ההרג"

מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, הטיל על המשטר הסורי את האחריות להפרת הסכם הפסקת האש. בראיון לעיתון הסעודי "עוכאז" שהתפרסם הבוקר, הזהיר אל-ערבי מפני "קריסת המאמצים להפסקת מעשי ההרג ולגיבוש פתרון למשבר במדינה". הוא אמר כי הליגה הערבית עוקבת "בעניין רב" אחר הנעשה בסוריה, והוסיף כי על המשטר הסורי להפסיק את כל מעשי האלימות במדינה.

לוחמי מחתרת המורדים "הצבא הסורי החופשי" בכפר טפטנאז שבמחוז אידליב, צפון סוריה, 12 באפריל 2012. רויטרס
לוחמים של "הצבא הסורי החופשי" במחוז אידליב בסוף השבוע/רויטרס

בכל העולם מיהרו לבקר את המשך האלימות בסוריה בסוף השבוע, כשאת הביקורת מובילה ארצות הברית. המשך ההפגזות בחומס, אמרו בבית הלבן, "מעלה סימני שאלה רבים" בעניין רצון המשטר הסורי להפסיק את האש. מנגד, רשת הטלוויזיה האירנית בשפה הערבית "אל-עאלם" ציטטה את ד"ר בותיינה שעבאן, יועצתו של הנשיא אסד, שאמרה כי הסכם הפסקת האש של אנאן "קובע כי לצבא סוריה יש זכות להגיב על מתקפות נגדו".

בעקבות החלטת מועצת הביטחון, אמורים כבר היום להגיע לסוריה חמישה או שישה משקיפים בינלאומיים. הם צפויים להתפרש במספר מוקדים ברחבי המדינה ביממה הקרובה, ואליהם אמורים להצטרף בהמשך 25 משקיפים נוספים.

בהתפתחות נוספת, הודיע היום חבר בפרלמנט הסורי בשם עבד א-רזאק יוסף על התפטרותו מהפרלמנט ועל הצטרפותו לשורות המורדים - "במחאה על הרג האזרחים על ידי המשטר".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully