וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ספינה גרמנית ועליה נשק נעצרה בדרך לסוריה

ה"דר שפיגל" דיווח כי הספינה, "אטלנטיק קרוזר", שהוחכרה לחברה גרמנית, נעצרה לאחר שעברה בנתיב המוכר כנתיב להעברת אמצעי לחימה מאירן לסוריה, בחשד שעליה נשק תוצרת אירן

ממשלת גרמניה הודיעה כי היא בוחנת דיווח לפיו ספינה בבעלות גרמנית שנעצרה במי הים התיכון, עשתה דרכה לסוריה, במטרה להעביר למשטרו של אסד כלי נשק ותחמושת שהיו על סיפונה. כך דיווח הבוקר (שבת) המגזין "דר שפיגל". על פי הדיווח, האנייה "אטלנטיק קרוזר" נעצרה במי הים התיכון, לאחר שבעליה קיבלו מידע כי היא חשודה בהעברת ציוד צבאי אירני לנמל טרטוס שבסוריה.

העיתון דיווח כי חברת C.E.G באלק צ'רטרינג, שבבעלותה האנייה, עצרה את כלי השיט לאחר שקיבלה דיווח לפיו עליה נשק. היא אף צוטטה את סוכן החברה, טורסטן לודקה, שאמר: "ברגע שקיבלנו את הדיווח על מטען הנשק, לכאורה, עצרנו את הספינה".

לודקה הוסיף כי הספינה הוחכרה לטובת חברה אוקראינית בשם "White Whale Shipping", ושלמיטב הבנתו, הספינה הובילה משאבות וציוד דומה. לודקה הוסיף כי "אילו היינו יודעים שמדובר בנשק, בחיים לא היינו מתירים את העמסת המטען". בתגובה, הודיע משרד הכלכלה הגרמני כי הוא בוחן את הסוגיה, אך ציין כי אין בידיו פרטים נוספים על המקרה.

הדר שפיגל דיווח כי האניה עצרה בג'יבוטי, מסלול שלטענת גורמים מודיעיניים ידוע כמעבר של נשק מאירן לסוריה. על פי הדיווח, האנייה זוהתה על ידי מורדים במשטרו של אסד, שיצרו קשר עם החברה הגרמנית לה היא שייכת, שהורתה לספינה לשנות את מסלולה במפתיע. לבסוף היא נעצרה כ-80 קילומטרים דרומית-מערבית לטרטוס, והחלה לנוע במעגלים במשך שעות. לפי הדיווחים האחרונים, היא עודה שם.

לקריאה נוספת:
באו"ם יצביעו על שליחת משקיפים לסוריה, הבוקר: הפגזות בחומס
מעשי ההרג בסוריה אתמול: 11 הרוגים מאז שעות הבוקר
פליטים סורים שנמלטו לטורקיה: "ההרג בסוריה אפילו לא החל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully